Gå til innhold

TEST: Apple TV-app


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette var litt av en revolusjon!

I steden for at vi ser film og serier via en app, så ser vi film og serier via en app, som er startet av en annen app!

 

Kjekt å kunne søke i alle strømme appene samtidig, er vel det som er "kjernefunksjonen"

Må innrømme at jeg fremdeles ikke ser poenget med denne. Så i stedet for å åpne Netflix appen så skal jeg nå åpne Apple appen for å se akkurat det samme. Regner med at Apple i tillegg skal ha betalt fra Netflix for å vise deres filmer i Appen. Noe som fører til høyere pris på Netflix. (Har ingen dekning for det jeg sier her, men har jo sett tilsvarende fra Apple før. Ref. Spotify) Hadde håpet at de skulle lansere en konkurrent til Viasat og Canal Digital etc. slik at man slapp boksen fra de. Da hadde dette vært interessant. Slik det er nå, er appen og Apple TV uinteressant....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir temmelig ubrukelig for meg da vi benytter Amazon Prime Video, Netflix, YouTube og Plex. Med andre ord så integrerer ikke TV-appen med noen av disse. Abonnerte på TV2 Sumo og Viaplay tidligere, førstnevnte har blitt for dyrt og leverer for komprimert kvalitet og sistnevnte leverer også for dårlig kvalitet men var ikke like dyr men det var minimalt vi så på.

Lenke til kommentar

 

 

Dette var litt av en revolusjon!

I steden for at vi ser film og serier via en app, så ser vi film og serier via en app, som er startet av en annen app!

 

Kjekt å kunne søke i alle strømme appene samtidig, er vel det som er "kjernefunksjonen"

Må innrømme at jeg fremdeles ikke ser poenget med denne. Så i stedet for å åpne Netflix appen så skal jeg nå åpne Apple appen for å se akkurat det samme. Regner med at Apple i tillegg skal ha betalt fra Netflix for å vise deres filmer i Appen. Noe som fører til høyere pris på Netflix. (Har ingen dekning for det jeg sier her, men har jo sett tilsvarende fra Apple før. Ref. Spotify) Hadde håpet at de skulle lansere en konkurrent til Viasat og Canal Digital etc. slik at man slapp boksen fra de. Da hadde dette vært interessant. Slik det er nå, er appen og Apple TV uinteressant....

Du kan jo abonnere på Viaplay? Då får du direktesendt tv og serier + film.

Lenke til kommentar

Vel TV appen er ikke tilgjengelig ennå. Offisiell versjon er fremdeles tvOS 11.0. Så dette er IKKE riktig, at en kan legge inn betaversjon er noe ganske annet og det bør dere i så fall skrive.

 

Ifølge det vi har fått beskjed om kommer 11.1 i løpet av dagen. Så den burde være klar for nedlasting utover kvelden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette var litt av en revolusjon!

I steden for at vi ser film og serier via en app, så ser vi film og serier via en app, som er startet av en annen app!

 

Kjekt å kunne søke i alle strømme appene samtidig, er vel det som er "kjernefunksjonen"

Må innrømme at jeg fremdeles ikke ser poenget med denne. Så i stedet for å åpne Netflix appen så skal jeg nå åpne Apple appen for å se akkurat det samme. Regner med at Apple i tillegg skal ha betalt fra Netflix for å vise deres filmer i Appen. Noe som fører til høyere pris på Netflix. (Har ingen dekning for det jeg sier her, men har jo sett tilsvarende fra Apple før. Ref. Spotify) Hadde håpet at de skulle lansere en konkurrent til Viasat og Canal Digital etc. slik at man slapp boksen fra de. Da hadde dette vært interessant. Slik det er nå, er appen og Apple TV uinteressant....

Du kan jo abonnere på Viaplay? Då får du direktesendt tv og serier + film.

Nei, Kommer ikke på tale. Har vært kunde hos Viasat en gang for mye. Aldri mer... Makan til drittselskap skal man lete lenge etter. Lyver og legger på bindingstid i hytt og pine. Brukte lang tid på å krangle meg ut av kontrakten...

Lenke til kommentar

Vel TV appen er ikke tilgjengelig ennå. Offisiell versjon er fremdeles tvOS 11.0. Så dette er IKKE riktig, at en kan legge inn betaversjon er noe ganske annet og det bør dere i så fall skrive.

 

Da foreslår jeg at du sjekker igjen, jeg har fått både tvOS 11.1 og TV-appen på min Apple TV nå. 

Lenke til kommentar

Ser ikke hva som er revolusjonerende med dette. Dette kan man allerede gjøre gjennom tredjeparts programvare og PlayStation har en helt fantastisk mulighet for dette. Grensesnittet Apple har brukt her så også gammeldags og stivt ut. På PlayStation får du trailer i automatisk forhåndsvisning

 

Helt enig alt dette kan man få på ps4 og da men "alt" Nrk, Netflix, Amazom Prime osv som ikke er i Apple appen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Djises Apper for å slippe Apper? Er det ikke på tide at streamingtjenestene roaer app-maset sitt litt?

 

AtW

 

Hvordan skulle man fått tilgang til streamingtjenestene på f.eks streamingbokser, telefoner og nettbrett uten apper? Ja man kan jo selvsagt åpne de i nettleseren men det er jo en langt mindre brukervennlig løsning. App-store og muligheten til å installere apper er jo en av de store styrkene til Apple TV. 

 

Nå er uansett poenget med denne appen at man skal bare trenge å forholde seg til en app. I stedet for å måtte åpne HBO for å se hva som er tilgjengelig der for så og åpne Netflix for å bla gjennom det som er tilgjengelig der, også finne frem Viaplay for å se utvalget der osv. Så dette er jo nettopp for å "roe ned app-maset".

 

Tanken er veldig veldig god, dessverre er det for få tjenester som støttes inntil videre til at det blir så veldig matnyttig. 

 

 

 

Ser ikke hva som er revolusjonerende med dette. Dette kan man allerede gjøre gjennom tredjeparts programvare og PlayStation har en helt fantastisk mulighet for dette. Grensesnittet Apple har brukt her så også gammeldags og stivt ut. På PlayStation får du trailer i automatisk forhåndsvisning

Helt enig alt dette kan man få på ps4 og da men "alt" Nrk, Netflix, Amazom Prime osv som ikke er i Apple appen!

 

Har aldri testet en PS4 så vet lite om hvordan dette funker, men er det altså slik at du kan bla gjennom tilgjengelig innhold fra Netflix, HBO og NRK på en og samme plass? Hva heter denne tjenesten og hvor kan jeg lese mer om den isåfall? :)

 

 

Fjerner de Netflix fra Apple-TV'en??

Nei. 

Endret av phax
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dette var litt av en revolusjon!

I steden for at vi ser film og serier via en app, så ser vi film og serier via en app, som er startet av en annen app!

Kjekt å kunne søke i alle strømme appene samtidig, er vel det som er "kjernefunksjonen"
Må innrømme at jeg fremdeles ikke ser poenget med denne. Så i stedet for å åpne Netflix appen så skal jeg nå åpne Apple appen for å se akkurat det samme. Regner med at Apple i tillegg skal ha betalt fra Netflix for å vise deres filmer i Appen. Noe som fører til høyere pris på Netflix. (Har ingen dekning for det jeg sier her, men har jo sett tilsvarende fra Apple før. Ref. Spotify) Hadde håpet at de skulle lansere en konkurrent til Viasat og Canal Digital etc. slik at man slapp boksen fra de. Da hadde dette vært interessant. Slik det er nå, er appen og Apple TV uinteressant....
Du kan jo abonnere på Viaplay? Då får du direktesendt tv og serier + film.

Nei, Kommer ikke på tale. Har vært kunde hos Viasat en gang for mye. Aldri mer... Makan til drittselskap skal man lete lenge etter. Lyver og legger på bindingstid i hytt og pine. Brukte lang tid på å krangle meg ut av kontrakten...

 

 

Viaplay er ei eiga tjeneste som ikkje krev noko abonnement på viasat. Du betaler per måned slik som foreks netflix og kan sies opp når som helst. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...