Gå til innhold

TEST: Huawei Watch 2 4G Sport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fruen har hatt denne i snart to måneder og er godt fornøyd. Men det ser ut som om prisen fra Prisguiden er på versjonen uten 4G. Denne versjonen med 4G koster rundt 4000 i de fleste nettbutikkene, unntatt Chess. men Chess har stått med 0 tilgjengelige siden vi kjøpte vår fra Amazon, for 284 pund med frakt og mva. Jeg fikk til og med refundert frakten som plaster på såret fordi DHL tabbet seg ut og prøvde å kreve mva av meg en ekstra gang. Så den kom vel på rundt 2800, som pundkursen var da.

Lenke til kommentar

Rart de snart ikke kan komme med elektroniske sim kort så man slipper en fysiksk ting i putte inn ?? vi er i 2017 nå så det er mulig har jeg lest i mange år men tele selskapene henger etter så det suger big time!

 

Den løsningen finnes allerede men lite utbredt dessverre. Samsung har vel eSIM på et par av klokkene sine men bortsett fra det kan ikke jeg huske å ha sett noe annet. iPad Pro har visst en liknende løsning men sin egen selvfølgelig, Apple SIM.

Lenke til kommentar

Jeg har denne klokken i e-sim utgave. Den ble kjøpt hos onecall for et par måneder siden. Nå bruker jeg en annen operatør, men om jeg vil, kan jeg ordne med onecall slik at jeg kan få klokken til å virke som telefon.

 

Men det er ikke noe jeg trenger, da det går like knirkefritt å rute samtale via telefonen. Det hender at jeg ringer via klokken, og jeg gjør da det ved hjelp av talekommando. Jeg må bare velge at jeg skal ringe med telefonen. "Ok Google" virker og tale virker fint på norsk, forøvrig. Selv i støyende miljøer.

 

Men jeg ville ikke gått hjemmefra kun med klokken som telefon. Android wear er for lite praktisk til det. Man kan laste ned facebook messenger, for eksempel, men lite kan gjøres annet enn å svare på innkommende meldinger. Man kan ikke starte en ny facebook-melding.

 

Sms fungerer bra, men det er ofte enklest å svare med en av de forhåndsdefinerte svarene. "Ja", "Ok", osv.

 

Alt i alt passer denne klokken mine behov veldig bra, og jeg kan anbefale kjøp, men ikke å betale ekstra for sim-funksjonalitet, verken vanlig eller e-sim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ultramannen, det kommer veldig an på hva man skal bruke den til. Hvis det bare er for å være tilgjengelig når man har glemt mobilen eller har på seg klær uten lommer å legge den i, som fruen iblant har, så er det veldig greit å ha SIM-funksjonaliteten, selv om det er noe knotete å svare på meldinger. Men samtaler funker helt greit. Hun jobber på et eldresenter og kan ha klokka i ei av de små lommene (mobil er ikke lov å ha med seg i jobben der) for å kjenne (vibrasjon) når noen prøver å få tak i henne. Det var nettopp derfor vi kjøpte den, og det funker bra. Men selvsagt, hvis man vil bruke tid på Messenger eller Candy Crush (omtrent like nyttige begge deler... :tease: ) så er det ingen vits i å ha noe mindre enn en mobil.

Lenke til kommentar

 

Rart de snart ikke kan komme med elektroniske sim kort så man slipper en fysiksk ting i putte inn ?? vi er i 2017 nå så det er mulig har jeg lest i mange år men tele selskapene henger etter så det suger big time!

 

Ja, er helt ufattelig. Pass burde også ha vært elektroniske.

Det er til en viss grad allerede støtte for esim, og norske pass er per definisjon allerede elektroniske.
Lenke til kommentar

Utseendemessig så er Watch 2 Classic noe helt annet. 

 

teaser_share.jpg?1489407334698

Også innenfor første generasjon var det variasjon på utseendet. Jeg så en Huawei Watch (uten strøm) med sølvlenke, og det så ut som billig krom på krom. Fristet ikke det minste. Men jeg endte likevel opp med en "Huawei Watch Active", som strengt tatt er samme klokka, men i sort. Godt fornøyd. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...