Gå til innhold

Slik bytter du musikkstrømmetjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha prøvd meg gjennom de aller fleste strømmetjenestene som finnes det siste året etter å ha byttet bort Tidal, er jeg nå tilbake på Tidal igjen. Det kommer nok ikke til å vare.

 

Tidal er kanskje best i klassen på lydkvalitet med lossless komprimering og masterkvalitet, men har den desidert verste brukeropplevelsen og den dårligste programvaren både på web, desktop og mobil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gjorde dette for ca et år siden. Tok mye prøving før jeg fant ut at den kryptiske feilmeldingen fra Soundiiz betydde at mitt abonnement fra Canal Digital (de inkluderer en basic Tidal) ikke hadde tilgang til API-er som den Soundiiz tilbyr. Så etter noen meldinger med Tidal support så fikk jeg en midlertidig 24 timers premium. Jeg fikk da kopiert spillelistene, og fant ut at 30% av musikken min ikke eksisterte på Tidal, så jeg gikk tilbake til Spotify.

 

Hjelper ikke med lossless hvis de ikke har min musikksmak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg mener å huske at Wimp (forløperen til Tidal) hadde en funksjon innebygget for å overføre lister fra Spotify. Synd at dette skal være så vanskelig

 

Riktig. Mener også at den ble fjernet en god stund før overgangen til Tidal.

Lenke til kommentar

Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll.

 

Men det er samtidig mye mer tungvint og tidkrevende. Det er vel heller ikke like enkelt å få tak i all musikk på CD lenger. Det beste hadde vært om musikken var tilgjengelig i et skikkelig høykvalitetsformat som var nedlastbar fra strømmetjenestene. Men det ødelegger jo deres eget forretningskonsept, så det kommer ikke til å skje.
Lenke til kommentar

Hvordan blir dette fra mai 2018 med den nye Personvernlovgivningen? Der har man vel rett til å få utlevert alle sine data en tjeneste har om deg? Men det handler vel kanskje mer om hvor mange ganger noe har blitt spilt osv, enn selve spillelistene? Samtidig har det vel vært nevnt å flytte med seg data fra f.eks. Trumf til Æ eller Coop?

Lenke til kommentar

 

Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll.

Men det er samtidig mye mer tungvint og tidkrevende. Det er vel heller ikke like enkelt å få tak i all musikk på CD lenger. Det beste hadde vært om musikken var tilgjengelig i et skikkelig høykvalitetsformat som var nedlastbar fra strømmetjenestene. Men det ødelegger jo deres eget forretningskonsept, så det kommer ikke til å skje.

 

 

Ikke mye tungvint å legge en CD inn i PC'n og trykke rip akkurat ;) Tar vel ca et par minutter pr CD. ALL musikk JEG har lett etter så langt har jeg uten problemer fått tak i på CD. Faktisk er det flere tilleggsspor på enkelte utgivelser jeg kun har funnet på CD og ikke streaming.

Lenke til kommentar

 

Glad jeg kjøper CD'er og ripper dem selv. 100% kontroll.

Hvis du i tillegg bruker Roon, kan du sømløst spille av musikk fra både Tidal og dine ripps.

 

 

Takk, er ikke HiFi-entusiast, så det å google Roon, og finne utstyr som Auralic som er testet av Lyd og Bilde i flere modeller var litt interessant. Verden står ikke stille. Kunne godt investert i noe sånn, etterhvert.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...