Gå til innhold

Apple-gründer: – Altfor mye hype rundt Tesla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen tvil om at ap2 er en stor flopp, men en må huske på at mobileye(ap1) har holdt på siden nittitallet, at Tesla er hvor de er med ap2 i dag er egentlig en stor prestasjon. Men jeg hadde som mange andre håpt de ville ha komt lengre før de lanserte det og derfor ville ha vært lengre fremme i dag. Men den gang ei.

Lenke til kommentar

Denne rapporten slår fast at Ford leder kappløpet mot å skape selvkjørende biler, tett fulgt av GM og Nissan-Renault, og at Tesla sin eksisterende HW ikke er tilstrekkelig for å kunne gjøre en bil selvkjørende. Jeg ser god grunn til å ha tillit til denne kilden.

 

https://www.tu.no/artikler/ny-rapport-ford-leder-selvkjorende-biler-racet/379814

Utviklingskjøretøyene har da ingenting med produksjons bilene å gjøre. Tesla har prototyper med lidar kjørende rundt feks og har hatt dette lenge.

 

Selvkjørende biler har forskjellige nivå, tesla har lovd nivå 4. Det bør være mulig med nåværende HW. Men de har en lang vei å gå sw messig.

Lenke til kommentar

Har Tesla i bestilling, men uten autopilotsoftware til 40 000 kroner. Har ingen tro på selvkjørende biler i min levetid, og strengt tatt tror jeg ikke de som har kjøpt eller bestilt Tesla tror så mye på det heller. De synes det er kult med enkelte detaljer som selvparkering og slike ting, men at bilen skal frakte deg fra A til B uten sjåførassistanse i nærmeste fremtid er det nok bare journalister som tror på.

Lenke til kommentar

Har Tesla i bestilling, men uten autopilotsoftware til 40 000 kroner. Har ingen tro på selvkjørende biler i min levetid, og strengt tatt tror jeg ikke de som har kjøpt eller bestilt Tesla tror så mye på det heller. De synes det er kult med enkelte detaljer som selvparkering og slike ting, men at bilen skal frakte deg fra A til B uten sjåførassistanse i nærmeste fremtid er det nok bare journalister som tror på.

Dette gjør min hver dag:) ap er utrolig hendig, jeg hadde aldri kjøpt bil uten tilsvarende system i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Er nå ikke så mye forskjell i hypen hos Apple som hos Tesla.

 

Selvkjørende biler.... Hvorfor i all verden kjøper man bil, hvis man ikke skal kjøre den....

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...