Gå til innhold

EA stopper fansens onlineløsning for gamle Battlefield-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Man bør slutte å kjøpe EA-spill. Det er vel eneste lut som hjelper.

 

Ja, der har vi løsningen.

 

Men hva er grunnen til at de selv ikke starter opp nye servere selv da? Kan da umulig ta så mange ressurser å oppdrive et par servere til et så gammelt spill.

Dersom du hadde vært med å driftet serverne som disse folkene drifter så tror jeg du hadde forstått at dette ikke er noe som er gratis.

 

Å drifte servere er dessverre ganske dyrt, og når det er så populære spille så blir det ennå dyrere.

 

EA har selvsagt rå til å drifte, men jeg forstår faktisk at de ikke gjør det da de ikke kommer til å tjene en krone for å gjøre det.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Man bør slutte å kjøpe EA-spill.

Det er vel eneste lut som hjelper.

 

 

 

 

Ja, der har vi løsningen.

 

Men hva er grunnen til at de selv ikke starter opp nye servere selv da?

Kan da umulig ta så mange ressurser å oppdrive et par servere til et så gammelt spill.

 

 

 

Dersom du hadde vært med å driftet serverne som disse folkene drifter så tror jeg du hadde forstått at dette ikke er noe som er gratis.

 

Å drifte servere er dessverre ganske dyrt, og når det er så populære spille så blir det ennå dyrere.

 

EA har selvsagt rå til å drifte, men jeg forstår faktisk at de ikke gjør det da de ikke kommer til å tjene en krone for å gjøre det.

 

 

 

- Da er saken enkel...

EA kan ta betaling for tjenesten, enten månedlig eller årlig.

 

Er rimelig sikker på at fansen av "BF"-spillene er villig til å betale.

Det trenger ikke bli dyrt heller.

Lenke til kommentar

Helt enig Pantzman, merkelig at de tar liv av et spill som mange vil spille. Hadde de ville tatt over driften så forstår jeg valget. Ja kan hende at de ikke tjener noe penger på BF2 i seg selv, men det ville bringt flere til origin og muligheten for mersalg ville ha økt.

 

Men mulig omsetning er vel for liten og fornøyde kunder vet vi alle at de ikke verdsetter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt kjipt for fansen, men dette må vel være skoleeksempelet på hvordan noe sånt bør håndteres.

 

Nei, det er ikke noe skoleeksempel. Selskapene bruker DLC og microtransactions, og unnskylder seg med ting som serverdrift. Men de er ikke opptatt av spillets varighet. De kunne lett la folk ha dedicated servers, men de gidder ikke.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke noe skoleeksempel. Selskapene bruker DLC og microtransactions, og unnskylder seg med ting som serverdrift. Men de er ikke opptatt av spillets varighet. De kunne lett la folk ha dedicated servers, men de gidder ikke.

 

AtW

 

 

 

Det rent juridiske, tenkte jeg på. De anla en kameratslig tone og appellerte til forståelse i stedet for å komme trekkende med tungskytset med en gang, noe som vel er langt mer vanlig i denne typen saker.

 

Big corp-kritikken din er treffende nok, men lawyers gotta lawyer og da er det bedre med godsnakk enn tactical nukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...