Gå til innhold

– Flerspiller ville ha vannet ut Wolfenstein II: The New Colossus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

THIS!

 

Dette skulle også folk som ubisoft med assassins creed serien ha tenkt på, drit i multiplayer i sånne spill, det er ikke derfor folk kjøper de og tenk på enten de ekstra ressursene de kunne ha brukt på SP delen eller bare spart pengene på å ikke utvikle ting til MP.

Det fins vel nesten ingen store spill tittler som ikke har MP lenger, for bare noen få år siden så var det jo nesten ikke anna.

 

Men samme gjelder andre veien for spill som Battlefield, det har strengt tatt aldri vært bruk for noen SP del i ett spill som BARE er ett MP spill, så der har jo BF faila egentlig, tenk hvis de hadde driti i slike unødvendige ting og heller konsentrert som om eksklusivt SP eller MP del, ikke begge deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dette er veldig gode nyheter, da bør jo enspilleropplevelsen være komplett.

 

Lenge siden jeg har spilt noen Wolfenstein-spill, bør jeg spille noen av forgjengerne før jeg spiller dette?

 

Er det noen sammenheng med The man in the high castle med denne storylinen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er for multiplayer med story coop. Men bare og slenge på noe kjedelig deathmatch multiplayer kan de spare seg for da det finnes mange bedre alternativer for slikt spill som bf,cod osv for de som liker det.

 

Story coop gjør balansering av spillopplevelsen langt vanskeligere, det vil også mest sannsynlig påvirke enspiller i stor grad.

Det kan gjøres riktig, men det krever nok ressurser og at det var designet fra start med dette i tankene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dette er veldig gode nyheter, da bør jo enspilleropplevelsen være komplett.

 

Lenge siden jeg har spilt noen Wolfenstein-spill, bør jeg spille noen av forgjengerne før jeg spiller dette?

 

Er det noen sammenheng med The man in the high castle med denne storylinen?

 

Ja du burde spille wolfenstein the new order. men du trenger ikke spille noen andre. The new colossus er en direkte etterfølger etter the new order

Lenke til kommentar

 

 

 

- Jeg er både for og imot "Multi-Player"-Mode, men det kommer an på hvilket spill det er snakk om.

 

I de aller flest tilfeller der spillet i utgangspuntet bygger på "Single-Player"-Mode så passer det dårlig å ha direkte tilgang til "Multi-Player"-Mode og/ eller til og med "Skirmish"-Mode.

 

Alternativt så kan dem enten legge det opp på en måte slik at folk er tvunget til å fullføre "Single-Player"-Mode 100% (NB!...: Med alle tilgjengelige characters!) for å låse opp "Skirmish"-Mode og "Multi-Player"-Mode.

 

For å hindre "Cheating" og "Hacking" så bør disse "Mode"-alternativene heller være tilgjengelig via new-age "DLC", eller den tradisjonelle "Expasion-Pack"-løsningen.

Men kun tilgjengelig til dem som har fullført "Single-Player"-Mode 100% (NB!...: Med alle tilgjengelige characters!).

 

På den måten så blir ikke spill nødvendigvis så utvannet.

Og man opplever "Single-Player"-Mode på den måten skaperne hadde tenkt.

 

-----

 

Der finnes spill som over hode ikke trenger, eller bør ha "Multi-Player"-Mode eller "Skirmish"-Mode.

 

"TES"-spillene er et godt eksempel på dette.

 

Jeg har tilbrakt sammelt sett årevis i TES (Fra "Arena" til "Skyrim"), men til sammenligning så har jeg tilbrakt bare et par timer i spill som "WoW", "EQ" og "UO" totalt sett.

 

-----

 

Jeg har rundet "WOLF-3D" og "Doom 1-->3" et utall ganger opp gjennom årene.

 

"WOLF-3D" har på sin side ikke noen "Multi-Player"-Mode, og det er for såvidt helt ok.

 

Når det kommer til "Doom 1-->3" så er jeg glad for at jeg rundet spillene før jeg brukte "Multi-Player"-Mode.

"Multi-Player"-Mode i "Doom 1-->3" hadde virkelig ødelagt mye av spenningen i "single-Player"-Mode.

 

Det samme kan sies om "Skirmish"-Mode og "Multiplayer"-Mode i "RTS"-spill som "C&C"-Spillene og "WarCraft"-Spillene.

 

"Single-Player"-Mode i disse spillene taper seg litt ved å bruke "Skirmish"-Mode og/eller "Multi-Player"-Mode først.

Lenke til kommentar

(...)

 

Hvis flerspiller virkelig er en gjennomtenkt spillmodus som folk liker er det jo lite gjennomtenkt å låse det bak enspiller-kampanjen, det er jo også de spillere som ikke er interessert i enspiller i det hele tatt og det er bare bra for spillsamfunnet at de er der også.

 

Hvis flerspiller er en ettertanke som er kastet på ett enspillerspill er det langt bedre å kutte det enn å låse det bak enspiller-kampanjen.

 

Nei, jeg er på ingen måte enig i det du snakker om her, hvis man lager flerspiller burde det lages så det kan stå på egne ben.

Lenke til kommentar


 


 


(...)


 

 

Hvis flerspiller virkelig er en gjennomtenkt spillmodus som folk liker er det jo lite gjennomtenkt å låse det bak enspiller-kampanjen, det er jo også de spillere som ikke er interessert i enspiller i det hele tatt og det er bare bra for spillsamfunnet at de er der også.
 
Hvis flerspiller er en ettertanke som er kastet på ett enspillerspill er det langt bedre å kutte det enn å låse det bak enspiller-kampanjen.
 
Nei, jeg er på ingen måte enig i det du snakker om her, hvis man lager flerspiller burde det lages så det kan stå på egne ben.

 

 

- Du overså noe vesentlig...

"I de aller flest tilfeller der spillet i utgangspuntet bygger på "Single-Player"-Mode så passer det dårlig å ha direkte tilgang til "Multi-Player"-Mode og/ eller til og med "Skirmish"-Mode."

Så i forbindelse med artikkelen så forstår jeg godt at dem velger det ene over det andre.

Per i dag finnes der et fluss av "Multi-Player"-spill å velge mellom.
Så det er på ingen måte negativt at noen vil sette "Single-Player"-spill i sentrum igjen.

De siste årene så har "Single-Play"-Mode i spill vært en mangelvare til fordel for "Multi-Player"-Mode.

Det har vært en fordel for dem som utelukkende kun spiller "Multi-Player"-spill, og negativt for dem som søker etter en god "Single-Player"-opplevelse.
Og i mange tilfeller der produsentene prøver å føye til en "Single-Player"-Mode så har det vært triste greier.

Så det lover godt at i hvert fall noen prøver å komme med noe for "Single-Player"-fansen også.

"Balance is the key", som det heter på fint.
Og det er ikke alltid like lett.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...