Gå til innhold

ANMELDELSE: Gran Turismo Sport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg ender opp med å kjøpe GT Sport selv med manglene det har. Det at man kan race online uten at folk kræsjer i deg i hytt og pine er gull verdt. Man kan fortsatt bli dyttet men systemet prøver å hindre de som gjør det med vilje. Genialt system.

 

Men virker som man må investere i en 4K TV med HDR etterhvert...spillet skal være virkelig rått der.

Lenke til kommentar

Fikk dette på release og har banket mange timer inn i spillet allerede. De fleste av timene har vært alle utfordringene man får i form av å mestre elementene på de forskjellige banene for så å ta en time trial på hele banen, såkalt Circuit Experience. Til forskjell fra andre bilspill lærer du her å faktisk kjøre bil og får forklart grundig hvordan man skal takle de forskjellige svingene.

Fotomodusen er også ganske dyp, med avanserte funksjoner for fotonerden, noe mange setter pris på. Også her kan timene fort fly.

 

Jeg vil egentlig ikke sammenligne dette med andre bilspill jeg har, (Forza og Driveclub) fordi jeg opplever dette spillet delvis som en hyllest til racingsjangeren, med fokus på andre typer detaljer enn nevnte spill, og delvis som et online konkurransespill. Jeg møter alltid jevn motstand i de løpene jeg deltar i, og jeg finner ofte glede i løpene selv om jeg ikke vinner (langt derifra). Ofte er den tette knivingen mellom meg og for eksempel han på 4 plass nok til at jeg har storkost meg i et løp. Vi vinner ikke alle første plass hele tiden sånn som andre singelplayerspill har en tendens til å lære bort..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes kontroller funker fett med GT Sport! Ellers enig i anmeldelsen, innholdet er noe tynt på alle plan, eneste er antallet boler jeg ikke har et problem med. Savner også litt mer grafikk- og animasjonssnacks når man kjører for å skape mer immersion, er omtrent ingen motion blur, risting el.l. Mangler også ulike værtyper, day-night cycling mm. Der ser Forza bedre ut (har ikke prøvd det dog). Ellers koser jeg meg, circuit experience var en veldig kul greie, og missions er utfordrende. Har enda tilgode å teste ut onlinebiten ordentlig, er jo der hovedtyngden skal ligge. At den gamle GT-modusen er borte plager meg lite da jeg synes den var farget av grinding, kjedelige race med svake biler, osv. Her burde de heller ha kommet opp med noe nytt, noe de ikke har gjort i denne omgang, men heller da har fokusert på onlinedelen.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Selv om salg og tuning av biler er gøy så er en stabil og morro multiplayer det jeg priser høyest. Da har man innhold så lenge miljøet er aktivt og Gran Turismo har et rimelig stort dedikert miljø.

 

Helt enig med deg at du mest sannsynlig får hundrevis om ikke tusenvis med timer i et aktivt miljø online. Men jeg tror miljøet blir mindre etter GT sport.

 

Jeg er av den oppfatningen at de fleste som spilte GT spilte for karrieremodusen, den het jo "GT" mode!? Det var her jeg brukte mesteparten av tiden min i tillegg til lisenser.

 

Kan virke som de nå skifter spor. Eller skal man anse GT sport som et fullverdig GT spill? Jeg mener utvikler var tidlig ute med å si at GT sport absolutt skulle bli et fullverdig GT spill men med mer fokus på sport. Kan godt være jeg leste det gamer altså. Noen som husker godt?

 

Uansett håper jeg GT Sport kun er et dårlig pit stop og at GT mode kommer tilbake og vekker mange gode barndomsminner i meg igjen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...