Gå til innhold

Hva er det beste mobilabonnementet for deg? Vi har sjekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som bruk i EU er inkludert, spesialpriser renskes vekk fra operatørenes prislister og abonnementene er så og si like, kan dere begynne å fokusere på internasjonal bruk utenfor EU, skip, satelitt osv. Samt bundling av produkter.

 

Når det gjelder det siste, er det en jungel der ute som forvirrer selv garvede prissjekkere.

 

Angående utlandabruk: Hvem er billigst på f.eks fergene som går mellom Norge og Danmark, Sverige og Tyskland? Én hel megabyte har nesten samme enhetspris som øl på Kielferga.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå som bruk i EU er inkludert, spesialpriser renskes vekk fra operatørenes prislister og abonnementene er så og si like, kan dere begynne å fokusere på internasjonal bruk utenfor EU, skip, satelitt osv. Samt bundling av produkter.

 

Når det gjelder det siste, er det en jungel der ute som forvirrer selv garvede prissjekkere.

 

Angående utlandabruk: Hvem er billigst på f.eks fergene som går mellom Norge og Danmark, Sverige og Tyskland? Én hel megabyte har nesten samme enhetspris som øl på Kielferga.

 

Enig. Sett opp et par-tre land i hvert kontinent. Etter et par tester mot disse land, så rister dere boksen og trekker ut nye land å sammenlikne i et par omganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med dere med 60GB ikke har fast bredbånd?

 

Mobil + bredbånd kommer på samme prisnivå som disse 60GB+ abb.

 

Har faktisk okay bredbånd Hjemme, men er mest når jeg er på jobb (båt langs kysten) det er greit å ha data.

Blir brukt til alt fra online spilling til å patche opp spill /av og til kaste ned. Sjøl 60GB varer ikke lenge da.

 

Men har faktisk vurderert et billig mobilabonnement og et på mellom 100 og 200GB

Lenke til kommentar

Avhengig av bruk, er ikke 30 GB så mye å bruke i måneden, spesielt ikke for de som jobber med transport. Nettradio, spotify, youtube, t-we (canal digital), riks tv, altibox osv. På mandag så jeg på tv med min t-we app og den slukte data. Merket det godt selv med mitt abonnement med 12 GB kvote/mnd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Lag en egen kategori for abo der du blir fakturert for overforbruk. Presenter dem i egen artikkel med overskriften «Styr unna!» i store bokstaver.

 

Dessuten savner jeg at dere omtaler hvilke typer tjenester man kan sperre for. Hos Telia kan man sperre mot femsifrede nummer slik at jeg slipper «brukeropplevelser» i form av ventemusikk.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Noe som også er veldig forskjellig mellom operatørene er hvor mye det koster å ringe TIL utlandet. Jeg ringer f.eks mye til familie i Sverige, og da er det mye å tjene på å bytte. OneCall, f.eks. har ringetid til Sverige inkludert i månedsprisen, også til mobiltelefon.

 

Det skal koste det samme som i Norge når du bruker telefon til EU-land.

Lenke til kommentar

Jeg har IceNet, og tror jeg aldri kommer til å bytte, kjempebra kundeservice, de som starta med datarollover, og de er de eneste som ikke har overfakturering når du bruker opp dataen.

Det har ingenting å si hvem som startet med rollover, alle har det i dag. Det er ogaå flere som har sperrer mot overfakturering i dag, er billigere og bedre enn ice. Kundeservicen til ice er outsourcet. Det er utfordringer med roaming hos ice der man må knote med mms/internett instillinger, de leier nett hos Telia og veksler inn noe trafikk i eget 4G nett, som gjør at telefonen må hoppe nett ofte. And so on.

 

Men tatt i betraktning er jeg glad du er fornøyd med din operatør og tjenestene de tilbyr. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg stusser litt på en ting dere skriver i begrunnelsen i superbruker kategorien:

"Likevel synes vi det for den gjengse brukeren er litt vanskelig å forsvare nesten 150 kroner ekstra for de 10 ekstra gigabytene som begge de to største operatørene krever."

 

Pris per GB hos komplett megaflex er rundt regna 18.6 kr. per GB, mens det hos telia / telenor er 17.4 kr per GB.

Så for å ta ett lite teoretisk eksempel:

Hvis komplett skulle tatt akkurat samme prisen per GB men økt til 40 GB så ville de altså havnet på ~749 kr.

 

Jeg ville heller argumentert med at telia / telenor abonnementene isåfall er ett bedre alternativ, da de tross alt stiller billigere per GB.

Lenke til kommentar

 

Jeg har IceNet, og tror jeg aldri kommer til å bytte, kjempebra kundeservice, de som starta med datarollover, og de er de eneste som ikke har overfakturering når du bruker opp dataen.

Det har ingenting å si hvem som startet med rollover, alle har det i dag. Det er ogaå flere som har sperrer mot overfakturering i dag, er billigere og bedre enn ice. Kundeservicen til ice er outsourcet. Det er utfordringer med roaming hos ice der man må knote med mms/internett instillinger, de leier nett hos Telia og veksler inn noe trafikk i eget 4G nett, som gjør at telefonen må hoppe nett ofte. And so on.

 

Men tatt i betraktning er jeg glad du er fornøyd med din operatør og tjenestene de tilbyr. :)

 

 

...og slik går nu dagan....begynner å nærme seg 18 måneders slit....men er jo billig da..... ;)

Endret av flageborg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...