Gå til innhold

Switch-versjonen av Doom har fått slippdato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Datoen har da vært kjent lenge? Kan også nevne at vi får hele single-player biten på cartridgen om man kjøper fysisk, men grunnet plassmangel må man laste ned multiplayer hvis man vil ha den. Den er for øvrig gratis, og kommer inkludert i den digitale versjonen.

 

Elsket dette på PS4, men fikk en corrupt save i Foundry-brettet. Aldri giddet spillet mer etter det, så blir interessant å se hvordan det funker på Switch - ikke minst i håndholdt modus. Er selvsagt forhåndsbestilt. :) Nå trenger vi bare noen Doom ambiibos. :p

Lenke til kommentar

Ikke for å være den kjipe som kommer drassende med snakk om bildeflyt og sånt...men for min del som har spilt dette på PC, så hadde jeg nok hatt litt problemer med å spille dette i 30fps, da egentlig all morroa i dette spillet er det forrykende tempoet man slakter flest mulig demoner i all sin prakt (hvor enn simpelt det høres ut).

 

Men for all del, jeg hadde faktisk aldri trodd at dette skulle komme på Switch egentlig, selv om man kanskje lekte med tanken siden Oblivion hadde funnet veien. Så ja til mer av dette til Switch må vi jo bare være glad for! Konsollen trenger skikkelig 3.parts kos, og i det tempoer konsollen selger nå så er jeg langt mer optimistisk enn jeg noensinne var sammenlignet med ultra-fadesen Wii U.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Spilte dette som sagt på PS4, så tror ikke helt 30fps har noe å si når man bruker gamepad. Spesielt ikke når de har satt framerate til 30fps for å sikre jevn flyt. :) Det blir jo noe annet med PC, men er jo mange der som ikke takler et FPS med mindre enn 120fps. :p

PS4 utgaven siktet seg vel inn på 60 fps om jeg ikke tar feil. Et såpass hektisk spill som doom tror jeg burde være 60 fps uavhengig av plattform.

 

edit: noen sekund for sen :p

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Datoen har da vært kjent lenge? Kan også nevne at vi får hele single-player biten på cartridgen om man kjøper fysisk, men grunnet plassmangel må man laste ned multiplayer hvis man vil ha den. Den er for øvrig gratis, og kommer inkludert i den digitale versjonen.

 

Elsket dette på PS4, men fikk en corrupt save i Foundry-brettet. Aldri giddet spillet mer etter det, så blir interessant å se hvordan det funker på Switch - ikke minst i håndholdt modus. Er selvsagt forhåndsbestilt. :) Nå trenger vi bare noen Doom ambiibos. :p

Veldig enig med deg der ang DOOM Ambiibos.  :dribble:  :dribble:  :dribble:  :dribble:

 

Ikke for å være den kjipe som kommer drassende med snakk om bildeflyt og sånt...men for min del som har spilt dette på PC, så hadde jeg nok hatt litt problemer med å spille dette i 30fps, da egentlig all morroa i dette spillet er det forrykende tempoet man slakter flest mulig demoner i all sin prakt (hvor enn simpelt det høres ut).

 

Men for all del, jeg hadde faktisk aldri trodd at dette skulle komme på Switch egentlig, selv om man kanskje lekte med tanken siden Oblivion hadde funnet veien. Så ja til mer av dette til Switch må vi jo bare være glad for! Konsollen trenger skikkelig 3.parts kos, og i det tempoer konsollen selger nå så er jeg langt mer optimistisk enn jeg noensinne var sammenlignet med ultra-fadesen Wii U.

Venter med kjøpe Doom på pc.

Lenke til kommentar

Er vel 60fps på PS4 ? Og det er jo sweetspotten på konsoll i grunn :)

 

Får det opp i 200fps, men der er det cappet også :p Skjermen min viser ikke mer enn deilige 144hz og G-sync uansett :wee:

Det jeg mener er at du ikke klarer å sikte raskt nok og presist nok med gamepad til at 60fps har noe som helst å si. 60fps ser jo penere ut, men gameplay-messig har det ingenting å si. Det viktigste er at det flyter jevnt hele veien, og da holder 30fps til Switch. Hadde vi snakket tastatur og mus hadde det jo vært noe annet. :)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

60fps mot 30fps har faktisk vanvittig mye å si, og da spesielt i fps spill. Og igjen, spesielt  i Doom syns jeg som jo baserer seg på hurtig bevegelse og action. Da det handler om respons og input man utfører så er 60fps fullstendig overlegent i slike spill. Også på konsoll. Det er jo en grunn for at f.eks COD har lagt seg på noenlunde 60fps i alle disse årene. 

 

Så jeg er 100% uenig med deg der faktisk. 

 

Men jeg forstår også 100% avgjørelsen med å få stabile 30fps og samtidig levere en viss detaljmengde, istedet for noe under 30 fps og opp mot 60fps. Da hadde man blitt dratt ut av opplevelsen pga. forskjellene kommer så lett frem, og det er jo helt håpløst.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det jeg ikke ser helt er dette med respons. Vi snakker gamepad. Da har man ikke akkurat raske bevegelser og kjappe reflekser å forholde seg til, så hvorfor er 60fps så viktig? Det blir jo litt selvmotsigelse å kreve 60fps, og samtidig ha auto-aim eller aim assist i alle FPSer på konsoll. ;) At COD gjør det er vel mer pga sytingen til de som spiller det. :) Men dette er nok en diskusjon som har pågått alt for lenge allerede, så kanskje like greit å bare nyte Doom når det kommer, om det er 30fps eller 60fps. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er vel 60fps på PS4 ? Og det er jo sweetspotten på konsoll i grunn :)

 

Får det opp i 200fps, men der er det cappet også :p Skjermen min viser ikke mer enn deilige 144hz og G-sync uansett :wee:

Det jeg mener er at du ikke klarer å sikte raskt nok og presist nok med gamepad til at 60fps har noe som helst å si. 60fps ser jo penere ut, men gameplay-messig har det ingenting å si. Det viktigste er at det flyter jevnt hele veien, og da holder 30fps til Switch. Hadde vi snakket tastatur og mus hadde det jo vært noe annet. :)

 

 

Gameplay messig har 60FPS ikke like mye å si på konsoll nei, men avhengig av ferdigheter og hvor fast-paced spillet er så har det noe å si også der. 60FPS ser penere ut ja, men jeg mener også det som oftes føles en god del bedre, selv med håndkontroll. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...