Gå til innhold

TEST: Sonos One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere prøvd å aktivere alexa? Jeg bruker mitt sonos system med alexa helt fint, får denne på tirsdag og regner med å inkludere den inn i alexa appen som alt annet... 

 

Rart at ingen nevner at festet er forandret også, jeg kan ikke bruke play 1 stativene mine med denne :/ 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Helt utrolig at det faktum at høyttaleren faktisk er en monohøyttaler ikke medfører et minus... og at "god lydkvalitet" fra en monohøyttaler kan medføre et pluss-tegn er like utrolig. Monohøyttalere er flotte til værmeldingen, men til musikk og debattprogrammer er dem noe ræl, uansett! 

 

Hei!

 

Det kommer naturligvis an på hva du vil bruke høyttaleren til, men jeg vil si behovet for stereolyd i mindre rom, slik som på badet, i soverommet eller kontoret, ikke akkurat er skrikende. Det er begrenset hvor mye stereoperspektiv man får ut av elementer som sitter rett ved siden av hverandre uansett.

 

Det var i hvert fall aldri noe som irriterte meg i løpet av testperioden. At den er såpass kompakt og smal gjør den også usedvanlig plasseringsvennlig.

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Helt utrolig at det faktum at høyttaleren faktisk er en monohøyttaler ikke medfører et minus... og at "god lydkvalitet" fra en monohøyttaler kan medføre et pluss-tegn er like utrolig. Monohøyttalere er flotte til værmeldingen, men til musikk og debattprogrammer er dem noe ræl, uansett! 

 

Er jo bare å kjøpe en høyttaler til, så kan du sette dem opp i stereo. Koster selvsagt, men man får jo selv vurdere om det er verdt det.

 

Og sammen med Sonos Playbar eller Sonos Playbase, med eller uten Sonos Sub, så kan du ha sourround i samme rom.

 

Nå bruker jeg ikke Sonos selv, så jeg er usikker på hvor mange stereo og sourround-oppsett du kan ha i samme "familie", og heller ikke sikker på om den støtter at samme app kan lettvint koble seg til forskjellige miljøer. Er jo de som kjører Sonos både hjemme, på jobb og på hytta (bruker mobilen til å lage wifi-nettverk).

Lenke til kommentar

Det blir ikke aktuelt å kjøpe noe som helst fra Sonos så lenge de har policyen om å tvinge folk til å godta oppdaterte brukeravtaler, ellers får man ikke brukt utstyret man har kjøpt lengre.

 

http://www.theregister.co.uk/2017/10/11/sonos_privacy_speakers/

 

"However, the spinner acknowledged that a few people who have updated their apps, manually or through automatic updates, have ended up with software on their handsets that isn't compatible with their firmware – which did not update because they would not accept the privacy policy change.

 

"On the Sonos system when the firmware and the app software get out of sync, the system goes into limited compatibility mode," a company spokesperson said in an emailed statement. "A handful of owners who have chosen to not acknowledge the new privacy statement but who have nevertheless updated their apps are experiencing this condition. We did not intend for these owners to get in this state, and Sonos has a solution for this problem. We recommend anyone affected by this particular situation reach out to Sonos customer care.""

 

Sonos har alltid hatt kravet om å oppdatere enhetene for å ha full funksjonalitet, fair enough. Er også greit å lese hele artikler.

Men du som er så sinna på Sonos, ta og installer helt potte ny versjon av Windows og nekt brukervilkårene deres, du.

 

Veit du hva, jeg synes du kan ta deg en bolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har dere prøvd å aktivere alexa? Jeg bruker mitt sonos system med alexa helt fint, får denne på tirsdag og regner med å inkludere den inn i alexa appen som alt annet... 

 

Rart at ingen nevner at festet er forandret også, jeg kan ikke bruke play 1 stativene mine med denne :/ 

Eg fekk ikkje lov til å aktivere Alexa då appen veit eg er i Noreg. Fungerer kanskje med VPN-oppsett for heimen, men det er uprøvd. Sjå skjermbilete på botnen av https://goo.gl/jAcq9M

Lenke til kommentar

 

Har dere prøvd å aktivere alexa? Jeg bruker mitt sonos system med alexa helt fint, får denne på tirsdag og regner med å inkludere den inn i alexa appen som alt annet... 

 

Rart at ingen nevner at festet er forandret også, jeg kan ikke bruke play 1 stativene mine med denne :/ 

Eg fekk ikkje lov til å aktivere Alexa då appen veit eg er i Noreg. Fungerer kanskje med VPN-oppsett for heimen, men det er uprøvd. Sjå skjermbilete på botnen av https://goo.gl/jAcq9M

 

 

Nei du trenger ikke VPN, det fungerer helt fint på samme måte som en kan bruke echo kjøpt i utlandet i Norge. Så senest en som satt det opp i går :) 

 

Selv bruker jeg dots og echo hjemme mot sonos, har ikke endret noe i sonos appen ift lokkasjon. 

 

Kanskje du skulle ha gått via alexa appen? 

Lenke til kommentar

 

 

Har dere prøvd å aktivere alexa? Jeg bruker mitt sonos system med alexa helt fint, får denne på tirsdag og regner med å inkludere den inn i alexa appen som alt annet... 

 

Rart at ingen nevner at festet er forandret også, jeg kan ikke bruke play 1 stativene mine med denne :/ 

Eg fekk ikkje lov til å aktivere Alexa då appen veit eg er i Noreg. Fungerer kanskje med VPN-oppsett for heimen, men det er uprøvd. Sjå skjermbilete på botnen av https://goo.gl/jAcq9M

 

 

Nei du trenger ikke VPN, det fungerer helt fint på samme måte som en kan bruke echo kjøpt i utlandet i Norge. Så senest en som satt det opp i går :)

 

Selv bruker jeg dots og echo hjemme mot sonos, har ikke endret noe i sonos appen ift lokkasjon. 

 

Kanskje du skulle ha gått via alexa appen? 

 

 

Kva såg du? Oppsett av Sonos mot Alexa i Noreg? Sonos-appen min nekta meg å legge dette til: https://photos.app.goo.gl/uj8EbsOeElA2rji73

Lenke til kommentar

 

 

 

Har dere prøvd å aktivere alexa? Jeg bruker mitt sonos system med alexa helt fint, får denne på tirsdag og regner med å inkludere den inn i alexa appen som alt annet... 

 

Rart at ingen nevner at festet er forandret også, jeg kan ikke bruke play 1 stativene mine med denne :/ 

Eg fekk ikkje lov til å aktivere Alexa då appen veit eg er i Noreg. Fungerer kanskje med VPN-oppsett for heimen, men det er uprøvd. Sjå skjermbilete på botnen av https://goo.gl/jAcq9M

 

 

Nei du trenger ikke VPN, det fungerer helt fint på samme måte som en kan bruke echo kjøpt i utlandet i Norge. Så senest en som satt det opp i går :)

 

Selv bruker jeg dots og echo hjemme mot sonos, har ikke endret noe i sonos appen ift lokkasjon. 

 

Kanskje du skulle ha gått via alexa appen? 

 

 

Kva såg du? Oppsett av Sonos mot Alexa i Noreg? Sonos-appen min nekta meg å legge dette til: https://photos.app.goo.gl/uj8EbsOeElA2rji73

 

 

Ja det stemmer, fra IoT/hjemmeautomasjons forumet på facebook. Eller han har sonos one som fungerer i Norge, jeg har selv sonos mot alexa. 

 

Prøv å bruk alexa appen. Du må dog via SDK versjon som ligger på nett. Får den ikke ned på vanlig vis i Norge. Evt via web browser. 

Lenke til kommentar

Helt utrolig at det faktum at høyttaleren faktisk er en monohøyttaler ikke medfører et minus... og at "god lydkvalitet" fra en monohøyttaler kan medføre et pluss-tegn er like utrolig. Monohøyttalere er flotte til værmeldingen, men til musikk og debattprogrammer er dem noe ræl, uansett! 

 

Siden når fungerte mono dårlig til musikk og spesielt debattprogrammer? Denne logikken kjøper jeg ikke. Kommer selvsagt helt an på hva du hører på, men det er generelt sett relativt lite av moderne musikk som har noe utpreget stereoperspektiv så det meste sender jo ut samme lyden på begge kanalene. Og spesielt debattprogrammer ser jeg ikke helt verdien av, får du noe ut av hvorvidt du får følelsen av at lyden kommer fra høyre eller venstre kanal når folk debatterer? Veldig mange tar jo opp stemmeprogrammer som blant annet debattprogrammer i nettopp mono.

 

Slike høyttalere som dette er jo hovedsaklig tiltenkt så du kan plassere de rundt om i huset så du kan få musikk i flere / alle rom. Dette er ønskelig så du kan ha musikk når du beveger deg rundt om i huset, i slike tilfeller så vil du sjeldent befinne deg på et og samme sted og sånn sett så er det jo vanskelig å få til noe godt stereoperspektiv som skal bli riktig i forhold til lytteposisjonering osv osv..

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har dere prøvd å aktivere alexa? Jeg bruker mitt sonos system med alexa helt fint, får denne på tirsdag og regner med å inkludere den inn i alexa appen som alt annet...

 

Rart at ingen nevner at festet er forandret også, jeg kan ikke bruke play 1 stativene mine med denne :/

Eg fekk ikkje lov til å aktivere Alexa då appen veit eg er i Noreg. Fungerer kanskje med VPN-oppsett for heimen, men det er uprøvd. Sjå skjermbilete på botnen av https://goo.gl/jAcq9M

Nei du trenger ikke VPN, det fungerer helt fint på samme måte som en kan bruke echo kjøpt i utlandet i Norge. Så senest en som satt det opp i går :)

 

Selv bruker jeg dots og echo hjemme mot sonos, har ikke endret noe i sonos appen ift lokkasjon.

 

Kanskje du skulle ha gått via alexa appen?

Kva såg du? Oppsett av Sonos mot Alexa i Noreg? Sonos-appen min nekta meg å legge dette til: https://photos.app.goo.gl/uj8EbsOeElA2rji73

Ja det stemmer, fra IoT/hjemmeautomasjons forumet på facebook. Eller han har sonos one som fungerer i Norge, jeg har selv sonos mot alexa.

 

Prøv å bruk alexa appen. Du må dog via SDK versjon som ligger på nett. Får den ikke ned på vanlig vis i Norge. Evt via web browser.

Kan du forklare korleis eg kan få Sonos One til å snakke med Alexa i Noreg? Evt. supplere med nokre lenker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...