Gå til innhold

ANMELDELSE: The Evil Within 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som vanlig et spill som får god mottakelse over hele fjøla... unntatt på gamer.no. Rart, det der.

 

Husker tiden da vi ble beskyldt å være for snille med karakterene, og «alle» var enig om at det var en inflasjon i karakterskalaen internasjonalt. Jaja.

 

Karakteren 6 betyr for øvrig «Nokså godt» og at vi snakker om «er et ganske godt spill som mange vil kunne finne glede i. Her er det imidlertid vesentlige problemer som gjør at spillopplevelsen ikke nødvendigvis er like morsom hele tiden.» Vil si det er litt over «Middels» (som er 5 for oss).

 

Uansett, ser på Metacritic at vi ikke er alene, så «hele fjøla» er vel å ta i. Ser ut som om en del av de andre anmelderne som liker spillet tilgir det momentene som vår anmelder tar opp.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Husker tiden da vi ble beskyldt å være for snille med karakterene, og «alle» var enig om at det var en inflasjon i karakterskalaen internasjonalt. Jaja.

 

Og løsningen deres på dette problemet har vist seg å konsekvent "gå mot strømmen" og gi labre karakterer til gode spill for å generere klikk.

 

Og likevel lurer dere på hvorfor det går dårlig med økonomien?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Husker tiden da vi ble beskyldt å være for snille med karakterene, og «alle» var enig om at det var en inflasjon i karakterskalaen internasjonalt. Jaja.

Og løsningen deres på dette problemet har vist seg å konsekvent "gå mot strømmen" og gi labre karakterer til gode spill for å generere klikk.

 

Og likevel lurer dere på hvorfor det går dårlig med økonomien?

Selvfølgelig ikke! Poenget var å illustrere at vi får kritikk uansett hva vi gjør. Våre karakterer i forhold til andre på Metacritic har ligget på omtrent det samme nivået siden vi begynte å dukke opp der. http://www.metacritic.com/publication/gamerno?filter=games

 

Vi går da vitterlig ikke konsekvent mot strømmen.

 

Og hva med å diskutere innholdet i anmeldelsen i stedet for å slenge ut sånne bemerkninger? 

Endret av Arodem
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som vanlig et spill som får god mottakelse over hele fjøla... unntatt på gamer.no. Rart, det der.

 

 

 

Husker tiden da vi ble beskyldt å være for snille med karakterene, og «alle» var enig om at det var en inflasjon i karakterskalaen internasjonalt. Jaja.

Og løsningen deres på dette problemet har vist seg å konsekvent "gå mot strømmen" og gi labre karakterer til gode spill for å generere klikk.

 

Og likevel lurer dere på hvorfor det går dårlig med økonomien?

Selvfølgelig ikke! Poenget var å illustrere at vi får kritikk uansett hva vi gjør. Våre karakterer i forhold til andre på Metacritic har ligget på omtrent det samme nivået siden vi begynte å dukke opp der. http://www.metacritic.com/publication/gamerno?filter=games

 

Vi går da vitterlig ikke konsekvent mot strømmen.

 

Og hva med å diskutere innholdet i anmeldelsen i stedet for å slenge ut sånne bemerkninger? 

 

Er det noe som aldri slår feil, så er det at gamer enten gir kjempe høy karakter til middelmådige/dårlige spill, og lav karakter til bedre/gode spill. Jeg føler det er ett mønster som går igjen. Eneste grunnen må vel være for å få flere klikks dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Som vanlig et spill som får god mottakelse over hele fjøla... unntatt på gamer.no. Rart, det der.

Husker tiden da vi ble beskyldt å være for snille med karakterene, og «alle» var enig om at det var en inflasjon i karakterskalaen internasjonalt. Jaja.

 

Karakteren 6 betyr for øvrig «Nokså godt» og at vi snakker om «er et ganske godt spill som mange vil kunne finne glede i. Her er det imidlertid vesentlige problemer som gjør at spillopplevelsen ikke nødvendigvis er like morsom hele tiden.» Vil si det er litt over «Middels» (som er 5 for oss).

 

Uansett, ser på Metacritic at vi ikke er alene, så «hele fjøla» er vel å ta i. Ser ut som om en del av de andre anmelderne som liker spillet tilgir det momentene som vår anmelder tar opp.

 

Alt jeg sier er at dere har en sterk tendens til å gi litt merkelige karakterer til tider. Selvsagt vil det alltid være anmeldelser som skiller seg ut fra mengden, og jeg har ingenting imot det. Synes bare det er rart når det blir så mange anmeldelser fra dere som skiller seg ut fra mengden. Problemet er at førsteinntrykket av et spill er veldig viktig, og mange her leser anmeldelsen her først. At den da skiller seg så ut fra mengden kan gi et helt feil førsteinntrykk. At dette skjer en gang i blandt er ikke noe problem, men når det skjer nesten hele tiden blir det litt "feil" i mine øyne.

Lenke til kommentar

Fanboys altså. Hjelpe meg. Må bare gi kred til Gamer for at dere virker å ha tonet ned karakterinflasjonen en smule i det siste. At noen blir provosert over 6/10 til dette spillet, som alle har glemt i morgen, er helt utrolig. Gamer burde ligge mye, mye lavere enn Metacritic på AAA-spill, når man tenker på hvor mye rart og tvilsomt som skjer i denne bransjen. Disse spillene er jo som regel veldig middelmådige også, sammenlignet med de beste spillene som kommer ut.

 

Hvis det virkelig er sånn at Gamer mister inntekter fra fanboys fordi Gamer ikke bare publiserer pressemeldingene til favorittkonsollene sine som anmeldelser, ja da er det bare å satse 100% på esport.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det noe som aldri slår feil, så er det at gamer enten gir kjempe høy karakter til middelmådige/dårlige spill, og lav karakter til bedre/gode spill. Jeg føler det er ett mønster som går igjen. Eneste grunnen må vel være for å få flere klikks dessverre.

 

For meg som faktisk skriver frilans for Gamer synes jeg det er ganske morsomt at noen forestiller seg at jeg blir fortalt hva jeg skal mene om et spill for å hjelpe siden økonomisk! På greip henger det heller ikke. The Evil Within 2 er neppe et spill som lager mye trafikk i utgangspunktet og litt over ett poeng under gjennomsnittet på Metacritic tror jeg ikke endrer på den saken med det første.

 

Hvis vi litt oftere enn andre medier "bommer" på Metacritic-gjennomsnittet, både i positiv og negativ retning (og jeg er nok en av de litt surere anmelderne), er det rett og slett fordi vi er norske og hjemmelaget. Vi er ikke en del av det glatte engelskspråklige mediamaskineriet og naturlig nok vil dekningen vår være ha mer egenart. Det er litt som forskjellen på musikk fra et mindre selskap, som tør være annerledes og vise personlighet, mot ihjelpolerte artister fra Universal eller Sony Music du har hørt hundre ganger før. For meg som selv har lest Gamer.no sånn ca. fra jeg var gammel nok til å begynne å bruke Internett, er dette kanskje hovedgrunnen til at jeg alltid har kommet tilbake.

Endret av vindmølle
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det noe som aldri slår feil, så er det at gamer enten gir kjempe høy karakter til middelmådige/dårlige spill, og lav karakter til bedre/gode spill. Jeg føler det er ett mønster som går igjen. Eneste grunnen må vel være for å få flere klikks dessverre.

 

Dette stemmer ikke i det hele tatt.

 

Og jeg, for min del, er glad Gamer faktisk bruker skalaen og ikke kaster toppkarakterer på absolutt alt av AAA spill, som så og si er normen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Er det noe som aldri slår feil, så er det at gamer enten gir kjempe høy karakter til middelmådige/dårlige spill, og lav karakter til bedre/gode spill. Jeg føler det er ett mønster som går igjen. Eneste grunnen må vel være for å få flere klikks dessverre.

 

Dette stemmer ikke i det hele tatt.

 

Og jeg, for min del, er glad Gamer faktisk bruker skalaen og ikke kaster toppkarakterer på absolutt alt av AAA spill, som så og si er normen.

 

Som de gjorde med Shadow of War altså?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...