Gå til innhold

ANMELDELSE: Cuphead


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kred til anmelder for å ikke sutre over høy vanskelighetsgrad. Bra anmeldelse. Enig i det som skrives, og karakteren. Et av årets beste spill.

 

Hvorfor skal man få "kred" for det? Er all misnøye med vanskelighetsgrad "sutring"?

 

AtW

 

Nei, men i akkurat dette tilfellet så er det nok mange som blir å klage på vanskelighetsgraden, når det egentlig er noe av det positive ved spillet. De fleste spill er ganske lette nå til dags, og da blir dette litt for sterk kost for hva folk er vant til. I likhet med Dark Souls-serien, egentlig. Ikke unødvendig vanskelig, men bare lite tilgivende for feil. Det er "kred" for å ikke trø i en felle som er veldig lett for mange å gå i.

 

Forøvrig så vil jeg også bare nevne at jeg digger Cuphead.  Fantastisk spill.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Kred til anmelder for å ikke sutre over høy vanskelighetsgrad. Bra anmeldelse. Enig i det som skrives, og karakteren. Et av årets beste spill.

 

Hvorfor skal man få "kred" for det? Er all misnøye med vanskelighetsgrad "sutring"?

 

AtW

 

Nei, men i akkurat dette tilfellet så er det nok mange som blir å klage på vanskelighetsgraden, når det egentlig er noe av det positive ved spillet. De fleste spill er ganske lette nå til dags, og da blir dette litt for sterk kost for hva folk er vant til. I likhet med Dark Souls-serien, egentlig. Ikke unødvendig vanskelig, men bare lite tilgivende for feil. Det er "kred" for å ikke trø i en felle som er veldig lett for mange å gå i.

 

Forøvrig så vil jeg også bare nevne at jeg digger Cuphead.  Fantastisk spill.

 

 

Jeg deler ikke helt den virkelighetsoppfattelsen, synes mye mye fler går i "fella" å klage over at spill er for lette, eller har lette vanskelighetsgrader.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg deler ikke helt den virkelighetsoppfattelsen, synes mye mye fler går i "fella" å klage over at spill er for lette, eller har lette vanskelighetsgrader.

 

AtW

 

 

Kanskje vi er litt enige. Det er nok en del klaging over at spill er for lett, som du sier, fordi det ofte er et problem at spill er ganske lette eller appellerer til de som ikke spiller så mye.  

 

Men er man da først blitt vant til lette spill så er det ikke alltid så gøy å gå til utilgivende spill der du må dø hele tiden. Det er fort gjort for mange å gi trekk for det.

 

Nå lar de fleste spill deg velge vanskelighetsgrad, men det er sjeldent jeg opplever den skaleringen som en god løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...