Gå til innhold

EU tvinger Amazon til å punge ut 2,3 milliarder kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-455415

Det er bra EU har våknet opp. Jeg tenker at den eneste måten man kan takle den massive trusselen fra Facebook, Google, Amazon og Apple er at de blir skattelagt for alt de gjør i de landene de opererer i. Fordi amerikanske konkurransetilsyn kommer ikke til å gjøre noe med at disse folka bare tar over alt. Denne quadruple-trouble-kvartetten prøver å ta over alt i alle bransjer i hele verden, og ingen i USA kommer til å stopppe dem. Så da må europeiske konkurranse- og skattetilsyn på banen. Fordi disse folka som Facebook prøver å late som om de er så uskyldige og snille folk, men i realiteten så åler de seg unna mega-skatteregninger. Det kan vi ikke ha noe av. Kvartetten er stor nok trussel mot business i hele verden som det er, så hvis ikke folk skattelegger dem så vil ikke amerikanske "konkurransetilsyn" stoppe dem selv om de tjener alle pengene i hele verden engang. Jeg liker ikke å bruke dem selv egentlig, men det er vanskelig å klare seg uten. Jeg har i hvert fall klart å kutte ut Apple fra livet mitt, og det har blitt mye bedre allerede. Apple-produkter er bare en pest og en plage med masse små irriterende problemer.

Lenke til kommentar

Det er bra EU har våknet opp. Jeg tenker at den eneste måten man kan takle den massive trusselen fra Facebook, Google, Amazon og Apple er at de blir skattelagt for alt de gjør i de landene de opererer i. Fordi amerikanske konkurransetilsyn kommer ikke til å gjøre noe med at disse folka bare tar over alt. Denne quadruple-trouble-kvartetten prøver å ta over alt i alle bransjer i hele verden, og ingen i USA kommer til å stopppe dem. Så da må europeiske konkurranse- og skattetilsyn på banen. Fordi disse folka som Facebook prøver å late som om de er så uskyldige og snille folk, men i realiteten så åler de seg unna mega-skatteregninger. Det kan vi ikke ha noe av. Kvartetten er stor nok trussel mot business i hele verden som det er, så hvis ikke folk skattelegger dem så vil ikke amerikanske "konkurransetilsyn" stoppe dem selv om de tjener alle pengene i hele verden engang. Jeg liker ikke å bruke dem selv egentlig, men det er vanskelig å klare seg uten. Jeg har i hvert fall klart å kutte ut Apple fra livet mitt, og det har blitt mye bedre allerede. Apple-produkter er bare en pest og en plage med masse små irriterende problemer.

Selskapene skatter vel betydelig mer til USA enn til EU siden de er Amerikanske selskap, er vel derfor de ikke får problemer i USA når de gjør som de gjør i resten av verden.

Endret av Spoki0
Lenke til kommentar

Selskapene skatter vel betydelig mer til USA enn til EU siden de er Amerikanske selskap, er vel derfor de ikke får problemer i USA når de gjør som de gjør i resten av verden.

Tror du undervurderer hvor gjennomkorrupt det politiske systemet i USA er. Man kan bokstavelig talt kjøpe lovgivningen man ønsker seg gjennom lobbysystemet, noe som har ført til at skattelovgivningen lekker som en sil og store multinasjonale selskaper betaler en brøkdel av hva man skulle forvente i skatt. I tillegg har du vanlige loopholes som å registrere selskaper i det landet på jorda med det mest fordelaktige skattesystemet etc.

Endret av rhym
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

 

Selskapene skatter vel betydelig mer til USA enn til EU siden de er Amerikanske selskap, er vel derfor de ikke får problemer i USA når de gjør som de gjør i resten av verden.

Tror du undervurderer hvor gjennomkorrupt det politiske systemet i USA er. Man kan bokstavelig talt kjøpe lovgivningen man ønsker seg gjennom lobbysystemet, noe som har ført til at skattelovgivningen lekker som en sil og store multinasjonale selskaper betaler en brøkdel av hva man skulle forvente i skatt. I tillegg har du vanlige loopholes som å registrere selskaper i det landet på jorda med det mest fordelaktige skattesystemet etc.

Hvorfor tror egentlig folk at Donald Trump vant? Selv om vi taper stort på USAs korrupte system også her i Europa, så sliter også vanlige arbeidere og middelklassefolk i USA - for å ikke snakk om mindre, lokale bedrifter. Både demokratene og republikanerne er begge del av det samme korrupte systemet, selv om demokratene ikke kan gjøre noe galt i NRKs øyne. Derfor det blir vanskelig å fikse problemet, i hvert fall når ikonoklaster som Trump blir motarbeidet av mainstream pressen (CNN, BBC, CBS, NRK osv.), nettopp fordi at fyren truer status quo. Mainstream pressen i dag er korrupt som pokker (=propagandaarm for makteliten). Hvor mye har vi hørt f.eks. om korrupsjonen hos Clinton Foundation, i motsetning til en Trump-Russland konspirasjon som det finnes ingen bevis for (og er kun politisk sabotasje fra demokrat/venstre-pressen)?

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Høres mer ut som at EU sliter og trenger penger

Eneste dette ender opp med er at Amazon slår seg konkurs i EU

Det tror jeg løser lite for Amazon sin del.

 

Ellers litt usikker på hvordan det fungerer når ett stråselskap med milliarder i inntekt og I praksis null utgifter slår seg konkurs. Skatt har vel førsteprioritering på å betales før evt. utbytte og lønn til ansatte.

Lenke til kommentar

 

Høres mer ut som at EU sliter og trenger penger

Eneste dette ender opp med er at Amazon slår seg konkurs i EU

Det tror jeg løser lite for Amazon sin del.

 

Ellers litt usikker på hvordan det fungerer når ett stråselskap med milliarder i inntekt og I praksis null utgifter slår seg konkurs. Skatt har vel førsteprioritering på å betales før evt. utbytte og lønn til ansatte.

 

Kvitte seg med innbo og lønn til ansatte før en slår seg konkurs

Stor sjanse for at EU snur da de vil tape masse inntekt og arbeidsplasser

Lenke til kommentar

 

 

Høres mer ut som at EU sliter og trenger penger

Eneste dette ender opp med er at Amazon slår seg konkurs i EU

Det tror jeg løser lite for Amazon sin del.

 

Ellers litt usikker på hvordan det fungerer når ett stråselskap med milliarder i inntekt og I praksis null utgifter slår seg konkurs. Skatt har vel førsteprioritering på å betales før evt. utbytte og lønn til ansatte.

Kvitte seg med innbo og lønn til ansatte før en slår seg konkurs

Stor sjanse for at EU snur da de vil tape masse inntekt og arbeidsplasser

Poenget er jo nettopp at EU ikke får den inntekten i utgangspunktet, og hvis Amazon slår seg konkurs i Europa så taper Amazon inntekten de har her, som trolig er mer enn skatten de bør betale...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...