Gå til innhold

Billigere DVD-brennere neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kun positivt dette! :D

Håper nå alikevel at min Plextor Px-708A holder koken en stund, da jeg syns at jeg betalte mye for den for litt siden, og syns den var verdt det :dontgetit: . Idag får man jo En Nec1300 til 875 kr ! Prisen begynner å bli ganske ok allerde. Nå er det bare å få prisen på kvalitetsmedia ned på akseptabelt nivå, så kommer ihvertfall jeg til å være kjempe happy :)

Lenke til kommentar

selvfølgelig blir dvd-brennerne billigere neste år!! .. det er jo utviklingen!

nå får man jo cd-brennere for 300-lappen..

nesteår er det vel blå laser el.l som gjør at man kan brenne enda mere data på en dvd-plate..noe som gjør at dagens dvd-brennere er schiitbillige av samme grunn som cd-brennere er schiitbillige..

Lenke til kommentar

En kammerat kjøpte NEC 1100 på komplett for ett par dager siden til 620,-..

Tror den var noe feilpriset men likevel, se på julekalenderen idag, kan DVD brennene virkelig falle SÅ mye i pris?

 

Hvis ikke DVD brennere kan være allemannseie til en pris på under 900,- kr, tror jeg ikke den noengang vil bli det..

Lenke til kommentar
Spørs om du har tid til og vente det da. Har du skikkelig bruk for en DVD-brenner nå før jul så kan du jo kjøpe, men har du muligheten til og vente så vent ;)

Lønner seg alltid å vente. Jeg kjøpte samma brenneren tidligere her, også et "godt" kjøp virka det som. Den var da til 2.200 eller noe deromkring, og prisene på DVD-brennere hadde nettopp gått ned fra 3-4000.... Sukk, det er skremmende å tenkte på hvor ugudelig dårlig investering det er å kjøpe datautstyr. Og enda mer skremmende at jeg vet jeg kommer til å være akkurat likedan når 2-lags DVD / Blue-Ray kommer ned på en "levelig" pris.

 

Kjella

Lenke til kommentar

joda, det kan være lurt å sitte på gjerdet og vente.

Men dersom man begynner å tenke sånn, kan det fort bli til at man aldri får kjøpt noe :p . En ting er ihvertfall sikkert, og det er at med datautstyr kan man være sikker på at man taper penger på det. Så lenge utviklingen går slik som idag, vil man til enhver tid sitte med noe som er "utdatert".

Angående Dvd-brennere, så tilfredstiller den jeg har alle de krav jeg kan tenke meg at jeg skal kunne komme til å stille til et produkt som er basert på dette mediet. Mulighet for 8x brenning holder i haugevis for meg. Jeg kan brenne en full plate på under 9 minutter, og dersom det ikke var skrive feil i artikkelen om 16X brenning, så hadde da kommet ned på ca. 6 min. Denne forskjellen er for meg svært så ubetydelig.

DL brennere: Disse kommer nok til å ha en ganske stiv pris når de kommer, og hastigheten tipper jeg at ikke vil være enorm med det første heller. Prisen på media kommer nok til å koste både skjorte og bukse den første tiden også.

Dersom jeg skal tippe, så tror jeg det vil være 2 gode år til vi ser slike brennere ned på det prisnivået vi beveger oss til på ordinære +- brennere, og da er nye teknologier igjen på trappene, med større hastighet og større data-tetthet.

Og mest sannsynlig har jeg allerede funnet det jeg har nå som "ubrukelig" før den tid. :roll:

Lenke til kommentar
joda, det kan være lurt å sitte på gjerdet og vente.

Men dersom man begynner å tenke sånn, kan det fort bli til at man aldri får kjøpt noe :p

Det har du rett i. Men jeg har altså ikke behov for en dvd-brenner slik de er idag. Jeg sitter fremdeles med min 4x cd-rw brenner, og den gjør nytten sin for meg. Jeg har ikke behov for å brenne noe mer enn det av gangen. Hvis jeg først skal gå opp i brennekapasitet (fra cd), vil jeg ha det slik at jeg får noe mer enn bare mer kapasitet, for eksempel direkte backup av dvd-filmer, uten shrink og snipp.

 

Forøvrig tror jeg ikke det tar to år før DL teknologien kommer ned på dagens dvd-brenner nivå. Det er jo tross alt ikke noen revolusjonerende teknologi, bare en videreføring. Hva er det som er forskjellen? Fokusering av strålen? Til å begynne med er nok prisen ganske høy pga. gimmick faktoren, men den faller nok fort.

Lenke til kommentar
Forøvrig tror jeg ikke det tar to år før DL teknologien kommer ned på dagens dvd-brenner nivå. Det er jo tross alt ikke noen revolusjonerende teknologi, bare en videreføring. Hva er det som er forskjellen? Fokusering av strålen? Til å begynne med er nok prisen ganske høy pga. gimmick faktoren, men den faller nok fort.

Du har rett i at det bare er en videreføring av eksiterende teknologi, men saken er den at nå tar det helt av med dvd-brenner salget. Ganske mange har fått en slik i hus nå, og flere vil få det. Alle de store, og mindre, pc-produsentene putter en slik i maskinene sine istedet for en kombinasjon av cd-brenner/dvd-brenner.

Slik sett kommer mange allerede til å ha en dvd-brenner når DL kommer på markedet, og vil da kvi seg med å skifte denne ut. Den de har kostet jo ganske mange penger, og den gjør jobben de trenger den til. Akkurat som din cd-brenner gjør for deg. ;)

Derfor tror jeg at det vil ta litt tid før produsentene av brennere og media får stort nok salg til å forsvare en mer forbrukervennlig pris.

 

Edit: Når det gjelder utviklingen av teknologien så innbiller jeg meg at det ikke er å få brennerene til som er det største problemet, men å lage media til disse som fungerer på en tilfredstillende måte.

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...