Gå til innhold

Dette er Samsungs nye VR-briller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette ser svært interessant ut jeg. Skulle kanskje også tro alle Microsoft MR-brillene blir enklere å få tak i til en fornuftig pris i Norge enn Vive og til dels Rift, om man ser på aktørene som står bak. Om det ikke kommer noe nytt om andre generasjon fra HTC/Valve, Oculus eller andre aktører, kan det fort hende det blir kjøp av disse før jul.

Lenke til kommentar

 

Kan disse brukes i "ren VR"-mode i spill?

 

AtW

 

De er i utgangspunktet ren VR. Kameraene i front brukes bare til tracking av controllere. Skal få Steam VR-støtte iløpet av desember.

Jeg tror ikke det stemmer helt, kameraene brukes så vidt meg bekjent til å gi en Mixed Reality opplevelse på disse som ligner det vi ser på HoloLens bare at man ser verden på et par skjermer.

Lenke til kommentar

 

 

Kan disse brukes i "ren VR"-mode i spill?

 

AtW

 

De er i utgangspunktet ren VR. Kameraene i front brukes bare til tracking av controllere. Skal få Steam VR-støtte iløpet av desember.

Jeg tror ikke det stemmer helt, kameraene brukes så vidt meg bekjent til å gi en Mixed Reality opplevelse på disse som ligner det vi ser på HoloLens bare at man ser verden på et par skjermer.

Se fra 40s til ca 2 min her: https://youtu.be/7JjiReFuQhs?t=40s

 

Mulig det kommer støtte for å bruke kameraene til noe mer senere, men alt som er vist så langt er kun tracking av controllere med kameraene.

 

Vive er sånn sett mer "mixed reality" enn disse, siden man kan bruke det til å se rommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Kan disse brukes i "ren VR"-mode i spill?

 

AtW

De er i utgangspunktet ren VR. Kameraene i front brukes bare til tracking av controllere. Skal få Steam VR-støtte iløpet av desember.
Jeg tror ikke det stemmer helt, kameraene brukes så vidt meg bekjent til å gi en Mixed Reality opplevelse på disse som ligner det vi ser på HoloLens bare at man ser verden på et par skjermer.

Se fra 40s til ca 2 min her:

 

Mulig det kommer støtte for å bruke kameraene til noe mer senere, men alt som er vist så langt er kun tracking av controllere med kameraene.

 

Vive er sånn sett mer "mixed reality" enn disse, siden man kan bruke det til å se rommet.

 

I stand corrected then. Jeg overførte betydningen av Mixed Reality over på disse brillene og forventet egentlig at de var MR sett som ville kunne gjøre noe av det samme som Hololens, bar litt mindre "sexy". Dette var naturligvis aldri spesifisert noe sted, og jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet nå. MR kan være morro om det utnyttes riktig.

Lenke til kommentar

Var i kontakt med Samsung i dag for å forhøre meg om disse faktisk kommer ti Norge, men det hadde de ikke noe godt svar på. Kundebehandleren jeg snakket med fortalte at de trolig ikke ville selges gjennom nettbutikken på samsung.no, da det er Microsoft som offisielt selger de, og at det kunne se ut som at de i det minste ikke får samme lanseringsdato i Norden som i USA.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...