Gå til innhold

ANMELDELSE: Forza Motorsport 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet er skuffende for min del:

- Homologation på omtrent alt som er. Skjønner greia, men det har tatt vekk det som var moro med å trimme og ha tweake egne setups

- Får ikke noen god kjørefølelse i dette spillet kontra før.

- Forferdelig AI, som kjører tog på skinner. Dette var greit for lenge siden, men de kunne gjort dette litt mer dynamisk i dag - 2017

- Menyer som er rotete og vanskelige å navigere

- Dobbel-loading før hvert brett? Why? Hvorfor må jeg se samme menyen to ganger?

- Features som mangler og glitcher som allerede ødelegger for Auction House når det kommer

- Loot crates? Hvorfor har vi dette i et bilspill? Hva er poenget med å få 25% ekstra cash fordi jeg én "Good Turn"? Så ufattelig teit opplegg, kunne jo likegjerne vært Need4Speed dette
- Musikken er dritt. Tror jeg har hørt opptil 3-4 sanger der inne, som blir med deg rundt overalt hvor enn du er, fra Menyen til PA på banen. Dette var morsomt i 5 minutter før man ble dritlei de tre sangene

Dette er Single Player, har ikke testet Multiplayer enda. Men som en fan av serien så syns jeg dette spillet skuffer veldig i forhold til hva det kunne ha vært. Men det virker som om Turn10 følger trenden og heller ønsker å kapitalisere på VIP og DLC, og det syns jeg er synd :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Multiplayer har alltid vært irriterende i Forza. Du må spille med et eget crew/team, ellers så er det poengløst. For de som har spilt CS:GO eller Battlefield-serien online, så nytter det ofte ikke å være på squad/lag med ukjente.

Synd at de ikke har implementert noen straffer, for det trengs.

 

Videre så føler jeg at jeg begynner å gå noe lei Forza, uansett hvor glad jeg er i bil. Siden Forza 3 har Turn 10 jevnlig pumpet ut spill, til og med litt forhastet kanskje? Horizon finnes jo nå i tre spill, og du har Forza 4, 5, 6, og nå 7 imellom der. Jeg føler forskjellen er så minimal at det nesten ikke er verdt det. Nå får man heldigvis flere biler og flere baner, men hvor stor er forskjellen på og fyre opp Forza 6 vs 7?

Lenke til kommentar

Min mening: Kjørefølelse og lyd er meget forbedret over 6ern. Men alt rundt/utenfor har de klart å rote helt håpløst til. 

Til dårlig AI, Så kjører jeg selv med instillinger: Langt løp (tar 12-15 min i snitt), 60-80% vansklighet og begrenset "knuffing"(default).

Da slipper man å stresse forbikjøringene før løpet er over på to runder. Har hatt noen veldig gode opplevelser med single player, opplever f.eks ikke at de med vilje rævkjører deg. 

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt en Lamborghini Aventador, ville jeg tatt den med på bane eller kjøre den på vanlige veier blant herlig natur og nyte landskapet? Uten tvil sistnevnte og derfor Forza Horizon 3 forblir bedre i min bok. Vet mange ser på disse som "sim" men jeg får bedre og morsommere kjørefølelse i Horizon spillene.

Og de som sier at "Jammen det er arkade". Jeg syns alle bilspill er arkade i forhold til virkeligheten selv med ratt og pedaler.

Lenke til kommentar

Min mening: Kjørefølelse og lyd er meget forbedret over 6ern. Men alt rundt/utenfor har de klart å rote helt håpløst til. 

Til dårlig AI, Så kjører jeg selv med instillinger: Langt løp (tar 12-15 min i snitt), 60-80% vansklighet og begrenset "knuffing"(default).

Da slipper man å stresse forbikjøringene før løpet er over på to runder. Har hatt noen veldig gode opplevelser med single player, opplever f.eks ikke at de med vilje rævkjører deg. 

Får man høyere pengepremie ved å gjøre løpene lengre? I såfall så kunne dette være aktuelt å prøve

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Ja, man får da 50-60k uten mods på lange løp tror jeg, 80-90 med «common» mods. Spiller man slik så er det igrunnen ikke noe stress med penger og deretter behovet for lootkasser eller mikrotransaksjoner. Men kasser for å få bedre utbetaling PR løp syntes jeg er Ok.

Lenke til kommentar

Wow, loot crates gir deg "ekstra muligheter", og er "utelukkende positivt"? La oss si det sånn, vår virkelighetsoppfattelse er vesentlig forskjellig.

 

AtW

Loot crates er greit nok det såfrem de ikke koster ekte penger. Perr nå gjør de ikke det, så da kan det være ett fett for meg, penger tjener du i søkk å kav så det er sliksett ikke noe problem å skaffe seg nye biler etterhvert som du prosesserer i single playeren, hadde det vært lettere hadde det igrunnen ødelagt litt av morroa. Om de derimot hopper på å begynner å ta betalt for disse cratesa med ekte penger og eventuelt nerfer det du ellers klarer å tjene opp i spillet skal jeg nok hoppe på dette hat toget jeg og :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Det eneste jeg ikke liker er tier systemet som gjør at man må kjøpe en viss mengde av tier en biler før man kan kjøpe tier 2 biler osv. Det er tydelig at mikrotransaksjoners kalde hånd klemmer til.

 

Men siden Forza 5 så har de hivd credits etter spilleren så det er et lite problem. Hvor lenge måtte man kjøre i Forza 2 før man kunne se på de dyreste bilene? Der trakk de deg i lønn for hver bulk. Savner den tiden jeg.

 

Spillet i seg selv er bra. Og jeg kan spille på pc.

 

Mods og loot crates selger jeg etter hvert. Sånt tull vil ikke en olding som meg ha :)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Orker ikke dette, da loot boxer er en pest som sprer seg i en rekke spill nå. Og man skal kunne kjøpe disse for ekte penger senere.

 

Håper GT sport gjør ting beder, liker fokuset på multiplayer godt og spillte det i beta fasen. De som kjører som tullinger vil havne med tilsvarende kjørere. Ypperlig det.

Lenke til kommentar

 

Wow, loot crates gir deg "ekstra muligheter", og er "utelukkende positivt"? La oss si det sånn, vår virkelighetsoppfattelse er vesentlig forskjellig.

 

AtW

Loot crates er greit nok det såfrem de ikke koster ekte penger. Perr nå gjør de ikke det, så da kan det være ett fett for meg, penger tjener du i søkk å kav så det er sliksett ikke noe problem å skaffe seg nye biler etterhvert som du prosesserer i single playeren, hadde det vært lettere hadde det igrunnen ødelagt litt av morroa. Om de derimot hopper på å begynner å ta betalt for disse cratesa med ekte penger og eventuelt nerfer det du ellers klarer å tjene opp i spillet skal jeg nok hoppe på dette hat toget jeg og :)

 

 

Vi får se, penger kommer tipper jeg. Ikke er jeg enig i at det er "utelukkende positivt" og "gir ekstra muligheter" uansett, tvert imot låser man av muligheter som man må betale for.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

This site gave DriveClub a 7/10 which is considered one of the worst racing games of this gen...and you give Forza Motorsport a 7/10 which has by far more content and is a well known greater racing game/franchise.

 

This site is a joke. You just lost any and all credibility.

 

You don't even know the difference between Sim and Arcade.

 

DriveClub is arcade.

Forza Horizon 3 is an arcade/sim

Forza Motorsport is a sim.

 

Pathetic to group Horizon and Motorsport in the same category.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en som ikk har kjørt Forza siden Forza 3 på Xbox, hva mener folket? Forza Horizon 3 eller Forza 7?

 

Jeg vil spille på PC, men føler jeg har falt helt av lasset hva angår Forza.

 

Jeg syns Forza Horizon 3 byr på mer morro. Du kjører i åpent landskap inspirert av Australia og det har kommet DLC'er som gir deg baner som i TrackMania og snølandskap. Multiplayer byr på langt mere muligheter enn Forza 7. Så spørs hva du foretrekker. Hardcore fans sier Forza Motorsport serien er "sim" utgaven men jeg er ikke enig. Jeg vil ikke kalle det en sim akkurat. Da må du isåfall investere i ordentlig ratt og gir men igjen, du er da fastlåst på å kjøre på baner mens i Horizon 3 kan du kjøre hvor du vil med venner. Forza Horizon 3 mener jeg er beste bilspillet sålangt uansett plattform eller sim/arkade. Det er vanvittig mye innhold i spillet og knallbra kjørefølelse.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...