Gå til innhold

Mini-SNES bruker samme maskinvare som Mini-NES


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sykeste er å sammenligne prisen her vs. USA. 

 

Hva med en artikkel der man spør Bergsala om hva i alle dager de holder på med?

 

Kan det tenkes at Nintendos uttalelser om pris er noe tatt ut av kontekst? Nintendo har aldri sagt noe om at maskinen ikke skal koste mer enn $80 worldwide. Reggies poeng var at man ikke skal handle av scalpere eller lykkejegere, men kjøpe for markedspris. Markedsprisen er, som alltid, ulik i ulike deler av verden. Vi har ikke innsikt i Bergsalas kostpris, og ei heller Nintendos kost. Å skylde på Bergsala fordi man mener konsollen burde kostet det samme i NOK som USD * valuta er helt meningsløst.

Lenke til kommentar

 

Det sykeste er å sammenligne prisen her vs. USA. 

 

Hva med en artikkel der man spør Bergsala om hva i alle dager de holder på med?

 

Kan det tenkes at Nintendos uttalelser om pris er noe tatt ut av kontekst? Nintendo har aldri sagt noe om at maskinen ikke skal koste mer enn $80 worldwide. Reggies poeng var at man ikke skal handle av scalpere eller lykkejegere, men kjøpe for markedspris. Markedsprisen er, som alltid, ulik i ulike deler av verden. Vi har ikke innsikt i Bergsalas kostpris, og ei heller Nintendos kost. Å skylde på Bergsala fordi man mener konsollen burde kostet det samme i NOK som USD * valuta er helt meningsløst.

 

 

Er enig i at USD ikke alltid er like representatisvt. Prisen her er også uten MVA, så du må uansett gange med 1,25 for finne tilsvarende norsk pris.

 

Men det er likevel naturlig å sammenligne med Nintendo Europe som distribuerer til nesten hele Europa, bortsatt fra Skandinavnia. I UK koster SNES mini 79£, og i Tyskland 99€ (inkl. skatt).

Dvs at utsalgspris i Europa er rundt tusenlappen, mens det er omtrent 50% dyrere her i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det sykeste er å sammenligne prisen her vs. USA. 

 

Hva med en artikkel der man spør Bergsala om hva i alle dager de holder på med?

 

Kan det tenkes at Nintendos uttalelser om pris er noe tatt ut av kontekst? Nintendo har aldri sagt noe om at maskinen ikke skal koste mer enn $80 worldwide. Reggies poeng var at man ikke skal handle av scalpere eller lykkejegere, men kjøpe for markedspris. Markedsprisen er, som alltid, ulik i ulike deler av verden. Vi har ikke innsikt i Bergsalas kostpris, og ei heller Nintendos kost. Å skylde på Bergsala fordi man mener konsollen burde kostet det samme i NOK som USD * valuta er helt meningsløst.

 

 

Helt enig.

 

Dog, slik innlegget over dette, så mener jeg en sammenligning til for eksempel Tyskland ikke er så voldsomt far fetched. Selv om det er NoE og ikke Bergsala (synd vi ikke har NoE her..).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at folk er villige til å betale 1500 for en emulator er nok alt oppstyret vi så i fjor.

Folk er ennå i harnisk etter at NES ble utsolgt på dagen og nesten umulig å få tak i. På grun av dette mangedoblet prisen seg på bruktmarkedet.

At folk denne gangen ønsker å sikre seg en konsoll ved lansering er derfor ikke unaturlig, selv om Nintendo har lovet en større produksjon av SNES.

 

Litt merkelig å prise en billig emulator til 1500 kr, samme pris som PS4 slim. Liten tvil om hva som gir mest valuta for pengene...

Endret av gravypressure
Lenke til kommentar

Litt merkelig å prise en billig emulator til 1500 kr, samme pris som PS4 slim. Liten tvil om hva som gir mest valuta for pengene...

 

Mja, laveste prisen jeg finner på PS4 slim er 2549,-. For den prisen får du også bare konsollen, én håndkontroller og ingen spill. I SNES-pakka til 1500 får du to kontrollere og 21 spill. 

 

Når det er sagt så er jeg enig i at prisen er i overkant høy for SNES mini, men jeg skjønner hvorfor den er det.

Lenke til kommentar

 

Litt merkelig å prise en billig emulator til 1500 kr, samme pris som PS4 slim. Liten tvil om hva som gir mest valuta for pengene...

 

Mja, laveste prisen jeg finner på PS4 slim er 2549,-. For den prisen får du også bare konsollen, én håndkontroller og ingen spill. I SNES-pakka til 1500 får du to kontrollere og 21 spill. 

 

 

Ja, kanskje i dag. Men ser på prisguide at den har vært nede i 1500kr i mai 2017.

Hardwaremessig er den totalt overlegen.

Det stemmer forsåvidt at man ikke får med spill, men spillene til SNES er jo 20-30 år gamle, og det koster Nintendo ingenting å inkludere dem. PS4 spill har derimot betydelige utviklingskostnader knyttet til dem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Litt merkelig å prise en billig emulator til 1500 kr, samme pris som PS4 slim. Liten tvil om hva som gir mest valuta for pengene...

 

Mja, laveste prisen jeg finner på PS4 slim er 2549,-. For den prisen får du også bare konsollen, én håndkontroller og ingen spill. I SNES-pakka til 1500 får du to kontrollere og 21 spill. 

 

 

Ja, kanskje i dag. Men ser på prisguide at den har vært nede i 1500kr i mai 2017.

Hardwaremessig er den totalt overlegen.

Det stemmer forsåvidt at man ikke får med spill, men spillene til SNES er jo 20-30 år gamle, og det koster Nintendo ingenting å inkludere dem. PS4 spill har derimot betydelige utviklingskostnader knyttet til dem...

 

 

bla bla bla, gå en annen plass å syt.

Lenke til kommentar

Mye snakk om pris, emulator osv rundt omkring. Og argumenten for å ikke kjøpe den er mange og gode. Spesielt siden det for dem fleste er så enkelt å laste ned en emulator og alt av spill. Og det finnes NES,SNES,N64,Gamecube kontrollere du kan koble til PC osv..

 

Men har dere ikke lagt merke til at bekjente som ikke har spill som hobby plutselig snakker/skriver å mimrer om barndomen med Nintendo og at dem vil kjøpe både NES og SNES Classic? Det gjør ihvertfall jeg. Spesielt på Facebook ser jeg mange som nå gleder seg til å få disse konsollen igjen. Og hvor mange har ikke spilt et spill siden disse ble lansert som barn...(om vi ser bort ifra mobil)

 

Det er ikke rart maskinene blir revet bort ifra butikkene. Hva er prislappen på nostalgi og barndoms minner? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye snakk om pris, emulator osv rundt omkring. Og argumenten for å ikke kjøpe den er mange og gode. Spesielt siden det for dem fleste er så enkelt å laste ned en emulator og alt av spill. Og det finnes NES,SNES,N64,Gamecube kontrollere du kan koble til PC osv..

 

Men har dere ikke lagt merke til at bekjente som ikke har spill som hobby plutselig snakker/skriver å mimrer om barndomen med Nintendo og at dem vil kjøpe både NES og SNES Classic? Det gjør ihvertfall jeg. Spesielt på Facebook ser jeg mange som nå gleder seg til å få disse konsollen igjen. Og hvor mange har ikke spilt et spill siden disse ble lansert som barn...(om vi ser bort ifra mobil)

 

Det er ikke rart maskinene blir revet bort ifra butikkene. Hva er prislappen på nostalgi og barndoms minner? 

 

Ja, det stemmer det, men det er litt derfor jeg snakker om emulatorer også, fordi det virker som endel ikke er klar over hvor mange og gode emulatorer det er. Når folk som kanskje ikke er så ivrige på slikt sier "endelig kan jeg spille SNES-spillene igjen, dette har jeg drømt om lenge", så er det en fin mulighet til å introdusere de til den fantastiske emulatorverdenen.

 

AtW

Lenke til kommentar

For å gjenta hva jeg skrev i en annen tråd, så var jeg akkurat på Gamestop og fikk SNES Mini til 999 som avtalt. De var helt tydelige på at har man forhåndsbestilt til 999 så har man rett til å få den til den prisen. Det er snakk om en ganske heftig prisforskjell som kun avhenger av når man forhåndsbestilte.

 

 

 

Ja, det stemmer det, men det er litt derfor jeg snakker om emulatorer også, fordi det virker som endel ikke er klar over hvor mange og gode emulatorer det er. Når folk som kanskje ikke er så ivrige på slikt sier "endelig kan jeg spille SNES-spillene igjen, dette har jeg drømt om lenge", så er det en fin mulighet til å introdusere de til den fantastiske emulatorverdenen.

 

Dette har jeg ristet på hodet over mange ganger og. Jeg tenker at de egentlig ikke bryr seg så veldig mye om å spille gamle SNES-spill, for da ville de ha funnet frem til emulatorene for mange år siden. Det må være nesten 20 år siden jeg lastet ned min første emulator.

 

Når det er sagt vet jeg mange ikke orker peset med emulatorer. Veldig mye pes er det jo ikke med å emulere så gamle systemer, men noen har bare en enormt lav terskel for dette.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...