Gå til innhold

FEATURE: Spillene vi gledet oss mest til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg gledet meg sykt til Oblivion, hørste på hype sanger om spillet, kjøpte collectors edition snakk om å bli skuffa.

Spillet var ikke drit dårlig men de hadde dumma det ned og det nådde ikke Morrowind til lille tåa en gang.

 

Så hadde vi Empire total war, spamma ned dette forumet med info og tråder om spillet. Så når det kom var det en av de lateste spillene en stor utvikler har laget. 

 

Nå har jeg slutta å glede meg til spill, ja jeg kan se frem til et spill, men jeg gidder ikke hype noe mer. 

Lenke til kommentar

Metal Gear Solid 2. Begynte ikke å like MGS1 før rundt halvt år etter det hadde kommet ut når brodern viste meg hvordan snikingen fungerte. Da skaffet jeg MGS1, runnet det utallige manger ganger og var sugen på mer.

 

E3 2000 kom det som skulle vise seg til å være det jeg fortsatt mener er en av de beste trailerne noensinne.

Fikk først lese om traileren/spillet i ett spillblad og sett bilder, men var utrolig dårlig internett enda på den tiden og Youtube eksisterte ikke. Men fikk endelig sett traileren første gang høsten 2000, på en VHS av alle ting hos en kompis.

 

Kjøpte selvfølgelig Zone of The Enders med MGS2 demoen, spilte x antall mange timer av den demoen. Kom også en ny demo i ett spillblad i høsten 2001 som var oppdatert med engelske stemmer og man fikk utforske maskinrommet på tankeren og den demoen ble også meget godt spilt.

 

Spillet kom først ut i november 2001 i USA og Mars 2002 i Europa. Var selv i Tromsø dagen spillet kom ut. Sto utfor en spillbutikk ca 10 minutt før de skulle åpne, så en tv som hadde en PS2 tilkoblet innerst i rommet. Kunne glimte utenfra det som skulle vise seg å være MGS2 på området Strut BC connecting bridge (utrolig hva man husker 15 år senere).

 

Butikken åpnet, jeg var første kunde for dagen. En av hyllene inne va linet opp med masse eksemplarer av MGS2. Kjøpte umiddelbart ett eksemplar av spillet, gjorde meg ferdig i Tromsø og fløy hjem igjen samme dag. Ble 8 timer spilling den dagen og 8 neste så var jeg ferdig med spillet. Har siden mistet telling på hvor mange ganger jeg har rundet det.

 

Har nu MGS HD Collection både på Xbox 360 og PS Vita ettersom MGS2 fortsatt er det spillet som jeg virkelig har gledet meg mest til og fortsatt er en av mine favorittspill. Om det kommer en samling av MGS spill til Nintendo Switch blir det lett kjøp på nytt igjen.

 

E3 2000 Traileren av MGS2 i topp kvalitet:

Lenke til kommentar

Husker når jeg fikk N64 mes Super Mario 64 til jul da den kom, det var så stort! Det spillet jeg har gledet meg mest til må likevel være Ocarina of Time. Det var en helt annen tid den gangen. Gikk på Narvesen og brukte ukepengene på N64 magazine fra England og las litt om spillet. Utvilsomt den største spillopplevelsen gjennom tidene. Spill hadde mer verdi den gangen.

 

I nyere tid må det være Red Dead Redemtion som jeg har gledet meg mest til. Tror det er det siste spillet jeg kjøpte på release.

Lenke til kommentar

Husker når jeg fikk N64 mes Super Mario 64 til jul da den kom, det var så stort! Det spillet jeg har gledet meg mest til må likevel være Ocarina of Time. Det var en helt annen tid den gangen. Gikk på Narvesen og brukte ukepengene på N64 magazine fra England og las litt om spillet. Utvilsomt den største spillopplevelsen gjennom tidene. Spill hadde mer verdi den gangen.

I nyere tid må det være Red Dead Redemtion som jeg har gledet meg mest til. Tror det er det siste spillet jeg kjøpte på release.

Ah RDR ja. Hvordan kunne jeg glemme det. Jeg kjøpte meg en ps3 bare for det spillet.

Lenke til kommentar

The last ninja 2 og The secret og monkey island 2. Bedre blir det ikke. Ikke hørt om spillene sier du? Da er du ikke gammel nok

 

Monkey Island :love:

 

How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

 

Look behind you! A three-headed monkey!

 

osv. ^^

Endret av Malmern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fifa International soccer på Sega mega drive. Leste opp og ned om det i magasiner som official sega magazine, cvg, edge osv kjøpt på Narvesen til blodpris. Det var det første fifa og jeg elsket det selv om enn egentlig kunne spille med å kun bruke en knapp. Etter den tid er jeg ikke like fotballinteressert men husker ventetiden på red alert som evig lang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...