Gå til innhold

TEST: Apple TV 4K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser på iTunes at det meste 4K innholdet er merket Dolby Vision. Og noe med HDR. Hva vil det si for oss som har kun HDR10? Vil vi ikke få noe HDR signal overhode på filmer merket Dolby Vision?

 

Og jeg har lest at endel skriver at pga AppleTV kjører HDR hele tiden så er resultatet noe uheldig på endel 1080p SD filmer. Noe dere la merke til under testen?

Lenke til kommentar

Følger ikke disse strømmetjenestene med så og si alle tv-er i dag? Hva betaler man 2000 kr ekstra for her?

 

Ja en får vel knapt kjøpt et TV idag som ikke har Smart funksjoner. Min erfaring er at disse funksjonene på TV er mye tregere å bruke en hva en kan få i slike dedikerte bokser som fks AppleTV. Så det er jo en ting. Neste er jo leie og kjøp av film via iTunes. Og der synes jeg Apple er i en liga for seg selv for tiden.

 

Spesielt nå som du kan kjøpe og leie filmer for samme pris som vanlig HD innhold. Dvs rundt 100-150kr rimeligere å kjøpe en fysisk 4K film. Og leie til 49kr. Jeg fryktet at dem ville som andre tjenester ha mye høyere pris..

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Dere skriver at denne er den beste på markedet i dag. Android central skriver noe annet. Hvem av dere har gjort hjemmeleksen best?? De skriver videre at Netflix IKKE er inkludert i den nye tv appen til Apple. Les testen fra Android Central her; https://www.androidcentral.com/nvidia-shield-tv-vs-apple-tv-4k

Jeg er hvertfall i tvil...

 

Vel, android central er jo et android nettsted. De anbefaler jo nvidia shield selv om man har en iphone. Det gir jo liten mening. De er tydeligvis ikke upartiske.

 

Det som gjør appletv til en nobrainer for meg er jo at de har de samme prisene for HD og 4K innhold.

Lenke til kommentar

Ser på iTunes at det meste 4K innholdet er merket Dolby Vision. Og noe med HDR. Hva vil det si for oss som har kun HDR10? Vil vi ikke få noe HDR signal overhode på filmer merket Dolby Vision?

 

Og jeg har lest at endel skriver at pga AppleTV kjører HDR hele tiden så er resultatet noe uheldig på endel 1080p SD filmer. Noe dere la merke til under testen?

Hvis en film er codet med Dolby Vision så fil det ikke fungere med en Samsung TV nei. 

 

HÅper for guds skyld Samsung gidder å betale de kronene for å få chippen og lisensen neste år. Dolby Vision er milevis bedre enn HDR10 uansett. Og virker som mer og mer blir Dolby Vision. Når Apple støtter det, så er det på TV at Samsung også gjør det.

Lenke til kommentar

 

Dere skriver at denne er den beste på markedet i dag. Android central skriver noe annet. Hvem av dere har gjort hjemmeleksen best?? De skriver videre at Netflix IKKE er inkludert i den nye tv appen til Apple. Les testen fra Android Central her; https://www.androidcentral.com/nvidia-shield-tv-vs-apple-tv-4k

Jeg er hvertfall i tvil...

 

Vel, android central er jo et android nettsted. De anbefaler jo nvidia shield selv om man har en iphone. Det gir jo liten mening. De er tydeligvis ikke upartiske.

 

Det som gjør appletv til en nobrainer for meg er jo at de har de samme prisene for HD og 4K innhold.

Jeg ser den. Nvidia shield pro 2017 er jo android tv og har foreløpig et begrenset nordisk appinnhold med tanke på strømming av tv og serier. Der finner vi mange flere apper på Apple tv. Men at tek.no sier at den nye apple tv 4k er den råeste syrømmeboksen som finnes i dag, og de bruker bl a spillytelse og spillopplevelse som begrunnelse får meg til å undre meg over om de i det heletatt har hatt nvidia inne til testing.

Lenke til kommentar

 

 

Dere skriver at denne er den beste på markedet i dag. Android central skriver noe annet. Hvem av dere har gjort hjemmeleksen best?? De skriver videre at Netflix IKKE er inkludert i den nye tv appen til Apple. Les testen fra Android Central her; https://www.androidcentral.com/nvidia-shield-tv-vs-apple-tv-4k

Jeg er hvertfall i tvil...

Vel, android central er jo et android nettsted. De anbefaler jo nvidia shield selv om man har en iphone. Det gir jo liten mening. De er tydeligvis ikke upartiske.

 

Det som gjør appletv til en nobrainer for meg er jo at de har de samme prisene for HD og 4K innhold.

Jeg ser den. Nvidia shield pro 2017 er jo android tv og har foreløpig et begrenset nordisk appinnhold med tanke på strømming av tv og serier. Der finner vi mange flere apper på Apple tv. Men at tek.no sier at den nye apple tv 4k er den råeste syrømmeboksen som finnes i dag, og de bruker bl a spillytelse og spillopplevelse som begrunnelse får meg til å undre meg over om de i det heletatt har hatt nvidia inne til testing.

 

Dumt spørsmål, har en Shield selv og er grise fornøyd, fordi jeg kan bruke den native med Kodi etc.

Men er egentlig Shield SÅ mye mer kraftig? Jeg mener Apple har jo visst de kan lage rasker SoC'er. Se på mobil telefonene f.eks.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

 

 

Dere skriver at denne er den beste på markedet i dag. Android central skriver noe annet. Hvem av dere har gjort hjemmeleksen best?? De skriver videre at Netflix IKKE er inkludert i den nye tv appen til Apple. Les testen fra Android Central her; https://www.androidcentral.com/nvidia-shield-tv-vs-apple-tv-4k

Jeg er hvertfall i tvil...

Vel, android central er jo et android nettsted. De anbefaler jo nvidia shield selv om man har en iphone. Det gir jo liten mening. De er tydeligvis ikke upartiske.

 

Det som gjør appletv til en nobrainer for meg er jo at de har de samme prisene for HD og 4K innhold.

Jeg ser den. Nvidia shield pro 2017 er jo android tv og har foreløpig et begrenset nordisk appinnhold med tanke på strømming av tv og serier. Der finner vi mange flere apper på Apple tv. Men at tek.no sier at den nye apple tv 4k er den råeste syrømmeboksen som finnes i dag, og de bruker bl a spillytelse og spillopplevelse som begrunnelse får meg til å undre meg over om de i det heletatt har hatt nvidia inne til testing.

 

Dumt spørsmål, har en Shield selv og er grise fornøyd, fordi jeg kan bruke den native med Kodi etc.

Men er egentlig Shield SÅ mye mer kraftig? Jeg mener Apple har jo visst de kan lage rasker SoC'er. Se på mobil telefonene f.eks.

Ikke vet jeg hvem av de som er raskest. Men at tek.no sier at den nye apple tv 4k er den råeste strømmeboksen som finnes pr dags dato får meg til å steile. Etter et søk på tek sine hjemmesider finner jeg ingen tester på siste utgave av nvidia shield. Jeg tenker at tek.no må gjøre leksene sine noe bedre, jobbe litt dypere med innsamling av data. Eller henger de rett og slett ikke med i den teknologiske utviklingen. Eller velger de bevisst å være farget og blendet av kun apple produkter. Ikke vet jeg, men med tanke på leserene sine bør de etter min mening være noe mere objektive i sine analyser og uttalelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...