Gå til innhold

RYKTE: Rykteoppsummering: Samsung Galaxy S9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Tror jeg står over S9. Har S7, og venter fortsatt på oppdateringen 7.1.1 til Android som Google slapp for ett år siden. Men heldigvis har Samsung fylt hele internminnet med plasskrevende og ressursstjelende apper, programmer og annet ræl jeg ikke trenger for å kompensere for de manglende oppdateringene.

 

Det er i det minste bra at maskinvaren på telefonen blir brukt til noe, ellers ville jo all den ekstra ytelsen vært bortkasta  :tease:

Lenke til kommentar

Tror jeg står over S9. Har S7, og venter fortsatt på oppdateringen 7.1.1 til Android som Google slapp for ett år siden. Men heldigvis har Samsung fylt hele internminnet med plasskrevende og ressursstjelende apper, programmer og annet ræl jeg ikke trenger for å kompensere for de manglende oppdateringene.

 

Hvis man investerer litt tid og prøver å lete etter løsninger i stedet for å klage, så finner man ut at det finnes muligheter til å fjerne plasskrevende og ressursstjelende apper. Alt ræl du ikke trenger kan fint fjernes med f.eks Package disabler pro.

Slutt og klag og bruk tid på å lære deg hva du kan gjøre med mobilen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Tror jeg står over S9. Har S7, og venter fortsatt på oppdateringen 7.1.1 til Android som Google slapp for ett år siden. Men heldigvis har Samsung fylt hele internminnet med plasskrevende og ressursstjelende apper, programmer og annet ræl jeg ikke trenger for å kompensere for de manglende oppdateringene.

Hvis man investerer litt tid og prøver å lete etter løsninger i stedet for å klage, så finner man ut at det finnes muligheter til å fjerne plasskrevende og ressursstjelende apper. Alt ræl du ikke trenger kan fint fjernes med f.eks Package disabler pro.

Slutt og klag og bruk tid på å lære deg hva du kan gjøre med mobilen din.

 

Er det så mye å forlange at dette ikke skal komme med telefonen i det hele tatt, spesielt ikke når den koster så mye som S7 gjorde? Og iallfall ikke at man må installere tredjepartsprogrammer (Package disabler pro) for å fjerne dem?

Lenke til kommentar

Tror jeg står over S9. Har S7, og venter fortsatt på oppdateringen 7.1.1 til Android som Google slapp for ett år siden. Men heldigvis har Samsung fylt hele internminnet med plasskrevende og ressursstjelende apper, programmer og annet ræl jeg ikke trenger for å kompensere for de manglende oppdateringene.

Kjøper du Samsung må du belage deg på å alltid ha utdatert software. Har hatt 3 nå, kommer jo aldri oppdateringer før nesten et år etter at google har gitt dem ut. Konstanterer at billige kina-telefoner har raskere og bedre oppdateringer enn Samsung klarer få til. Sikkert ulempen med å produsere 40 modeller i året som trenger oppdateringer. Lær av Apple, lag et par stykker i året og hold disse oppdatert.

Endret av Happydaydreamer669
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

1000 fps full HD er veldig lite sannsynlig. Spesielt om det ikke er begrenset til under 1 sekund.

 

De kommenterer jo det i artikkelen. Om Samsung har en dedikert minneblokk for å lese ut dataene så er det jo fult mulig å få til.

Sony, som har patent på sensoren hvor DRAM er bygget inn mellom sensor og prosessor, har en som klarer 1080p i 1000fps, men den ble for dyr for deres egne telefoner, og skapte store problemer med varmeutvikling.

Det var også umulig å få den til å filme over lengre tid.

 

Så det at samsung, som kjøper alle sensorer fra Sony, plutselig skal ha laget en mer avansert sensor, basert på samme design som Sony?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-454514

Kommer ikke til og kjøpe en ny samsung før de fjerner kant skjermene. For noe drit..

Bokstavene på kantene av tastaturet er vanskelige og bruke (hatt s8+ siden den kom ut, fortsatt ikke "used to it" å tror ikke det kommer til og endre seg). Og for meg med above-average størrelse på hendene mine, så må jeg si den er mer til bry enn jeg setter pris på den.. Så har bestemt meg for og ikke ha noe lignende i fremtiden. Da må de i det minste gjøre telefonen tykkere, så du har ramme og holde på + kantskjerm over det igjen.

Lenke til kommentar

Samsungs dingser er dessverre helt uten interesse før de rydder opp i det søppelet av programvare dingsene er lastet med. Istedenfor å sløse bort utviklingsressursene på alt søppelet folk flest helt vil bli kvitt kunne Samsung satset på effektive rutiner for oppdatering av firmware. Android-enheter trenger minst en eller to oppdateringer av firmware hver måned for å ivareta data/person-sikkerhet på en tilfredsstillende måte. Dingser som kjører programvare stort eldre enn en måned er ikke egnet for bruk på noe offentlig nettverk. Hadde man enda kunnet erstatte søppelet med ett abonnement på et 3parts strippet OS som holdes oppdatert uten å miste funksjonalitet (DRM blokkering) så hadde det enda gått an. Min nåværende telefon som kommer fra Samsung blir den siste av det merket om ikke det skjer store endringer med programvaren. Det spiller ingen rolle om Samsung leverer maskinvare som er aldri så overlegen i forhold til konkurrentene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tror jeg står over S9. Har S7, og venter fortsatt på oppdateringen 7.1.1 til Android som Google slapp for ett år siden. Men heldigvis har Samsung fylt hele internminnet med plasskrevende og ressursstjelende apper, programmer og annet ræl jeg ikke trenger for å kompensere for de manglende oppdateringene.

Hvis man investerer litt tid og prøver å lete etter løsninger i stedet for å klage, så finner man ut at det finnes muligheter til å fjerne plasskrevende og ressursstjelende apper. Alt ræl du ikke trenger kan fint fjernes med f.eks Package disabler pro.

Slutt og klag og bruk tid på å lære deg hva du kan gjøre med mobilen din.

Er det så mye å forlange at dette ikke skal komme med telefonen i det hele tatt, spesielt ikke når den koster så mye som S7 gjorde? Og iallfall ikke at man må installere tredjepartsprogrammer (Package disabler pro) for å fjerne dem?

Jeg har 5 samsung apper på mobilen som ikke kan avinstalleres. Er det mye? Disse blir også brukt.

Mine filer, galaxyapps, samsung connect, reminder, samsung pass.

 

Ellers så er det jo galleri, kalender, kalkulator og klokke som uansett er på alle mobiler. Synes ikke dette er mange

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...