Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 8 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPhone 7 / 7 Plus støtter da ikke "Quick Charge"? Ja du kan lade raskere om du kobler til en 12W iPad adapter, men der stopper det. Min iPhone 7 Plus lader hvertfall ikke noe raskere via en 29W eller 61W USB-C ladere. Men iPhone 8, 8 Plus og X skal vel etter det jeg forstå lade enda raskere via disse og det er dette som er "Quick Charge"?

 

 

Ellers så er jo ytelsen helt latterlig, nå blir det jo litt epler vs appelsiner når man sammenligner ARM med X86 osv.. Men her har jo faktisk Apple overgått Intel hva gjelder single-thread ytelse og IPC. 4141 i Geekbench på single-thread på "lave" 2400 MHz, når min i7-7700K "bare" scorer 5600 på 4200 MHz.

 

Hvorvidt man "trenger" denne ekstreme ytelsen er jo egentlig ganske irrelevant. Det er utelukkende positivt at markedet presses videre og det er jo å forvente at de største aktørene er de som bringer ytelsen til nye nivåer på sine dyreste produkter. Noe annet ville jo vært tragisk for alle involverte. Om vi hele tiden skulle si oss fornøyde med det som er "godt nok" så hadde vi jo fremdeles vært i steinalderen...

 

Blir spennende å se hva Qualcomm-Snapdragon, Samsung Exynos og Huawei Kirin har å stille opp med her. For Apple lå jo på flere områder foran de fleste selv med Apple A10 Fusion, og nå har de jo tatt gigantiske steg videre med Apple A11 Bionic.

 

 

Ellers så er jo alt det andre så kjedelig som det kan få blitt. Designet er fremdeles 90% det samme som på iPhone 6 og 6 Plus og det begeistret jo ingen. Selv er jeg stor tilhenger av glass foran og bak, men det hjelper jo ikke allverdens når alt det andre er helt likt.

 

Det at de nå har støtte for trådløs lading og går for QI er jo positivt. Dette vil nok føre til at populariteten og utbredelsen av QI ladere vil bli langt bedre. Stusser dog på at Apple sin hurtiglading er på 7,5W. Det er vel ikke spesielt hurtig? Samsung sin QI hurtiglading er vel på 10W og Belkin har vel vist frem nye ladeplater som støtter hele 15W. Litt merkelig at Apple legger seg så lavt som 7,5W?

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er i et skikkelig dimmella når det kommer til ny telefon nå. På en side har jeg selvsagt lyst på iPhone X, men min erfaring med "nye" iPhones (ikke S-modeller) er at jeg har hatt mye problemer, og har endt med flere erstatningstelefoner på iPhone 4,5 og 6. Men s-modellene derimot har jeg aldri hatt problemer med.

 

Så skal man "safe" med 8+ eller gå for iPhone X

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kjenner jeg er i et skikkelig dimmella når det kommer til ny telefon nå. På en side har jeg selvsagt lyst på iPhone X, men min erfaring med "nye" iPhones (ikke S-modeller) er at jeg har hatt mye problemer, og har endt med flere erstatningstelefoner på iPhone 4,5 og 6. Men s-modellene derimot har jeg aldri hatt problemer med.

 

Så skal man "safe" med 8+ eller gå for iPhone X

Altså, hvis det er en Apple-telefon man kan regne med kommer til å ha litt barnesykdommer, så er det vel iPhone X. Nå skal det dog sies at iPhone 8 også inneholder et par nye momenter som glassbakside og trådløs ladning, begge deler kan vel føre til barnesykdommer, men i mindre grad. Uansett er vel ikke Apple kjent for å ha veldig ille barnesykdommer... Og problemer du har blir vel dekket av garantien...

 

Vurdert å vente en generasjon? ;)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

@Dr. Mobius Det er Bose QC35. Det er et forholdsvis utbredt navn, så det er kjekt å ha noe som dukker tydelig opp når man søker etter dem :)

 

Siden kuse betyr noe annet på norsk, var jeg helt sikker på at det var en eller form for avansert kunstig vagina med blåtannstøtte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...