Gå til innhold

Synes du Bixby-knappen er brysom? Nå kan du endelig deaktivere den


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Passe idiotisk at man må lage seg en Samsung konto for å kunne få opp valget om å deaktivere. Har noen lest betingelsene til denne Samsung kontoen? Hårreisende. Du godtar tilsending av reklame, samt deling av kontaktene dine.. For å kunne deaktivere en funksjon som i utgangspunktet er uønsket og har meget liten nytteverdi i Norge.

Lenke til kommentar

 

 

innstillinger inne på bixby, der finner du det :)

 

 Med andre ord må man signe opp/logge inn for å fjerne den? Det hørtes jo ikke idiotisk ut... :p

 

 

Virker som et triks for å få folk til å registrere en Samsung konto. Da lever jeg heller med Bixby-knappen aktiv (eller velger en annen løsning).

Lenke til kommentar

Jeg avbrøt prosessen umiddelbart etter at disse tullete betingelsene dukket opp. Det er meget stor sannsynlighet for at min neste telefon blir noe annet enn Samsung. Jeg har hatt Galaxy S, S3, S4 Active, S6 Edge og nå S8.. Men mer og mer bloatware som er umulig å få bort (sett bort fra root) og stadig dritt som dette tærer på tålmodigheten. Trege Android oppdateringer og null support etter et par år er også alt for dårlig når telefonen har hardware nok til mange versjonsoppgraderinger og koster 7,8,9 tusen kroner.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte S8, men Bixby-knappen og alt Samsung-bloatet irriterer meg så mye at jeg selger den og kjøper Pixel 2 når den kommer i stedet.

 

Nå har riktignok Google hintet om at de kommer med sin egen masete assistent-knapp, så får vente og se på reviews...

 

Skulle ønske alle gjorde som Sony og lagde en dedikert kameraknapp som krever ett trykk i stedet, knotete å fikle med dobbeltklikk på power etterfulgt av enkelttrykk på volum ned for å ta bilde på farten med S8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt misvisende å skrive at man kan velge hva den skal gjøre.

 

Man kan velge å skru den av, men ikke hva den skal gjøre.

 

Slik som overskriften var, trodde jeg at man faktisk fikk lov til å mappe en annen app på knappen, slik man kan på Samsungs egen Xcover4 f.eks.

 

Ganske enig med deg. "Vi kan velge at den ikke skal gjøre noe". Betyr det at den gjør noe ved å ikke gjøre noe? Litt filosofisk, men jeg håper ikke at det er en hendelse når noe eller noen ikke gjør noe, for ellers har jeg gjort betydelig mer enn det jeg har vært klar over. :) For øvrig er det morsomt at den eneste gangen jeg har logget inn i tjenesten er faktisk for å skru av tjenesten. Om den hadde hatt støtte for norsk og alle tjenestene hadde fungert, så hadde jeg fortsatt ikke brukt tjenesten. Hvem er det som gidder å vente 1-2 sekunder på en tjeneste-oppstart?
Lenke til kommentar

Jeg avbrøt prosessen umiddelbart etter at disse tullete betingelsene dukket opp. Det er meget stor sannsynlighet for at min neste telefon blir noe annet enn Samsung. Jeg har hatt Galaxy S, S3, S4 Active, S6 Edge og nå S8.. Men mer og mer bloatware som er umulig å få bort (sett bort fra root) og stadig dritt som dette tærer på tålmodigheten. Trege Android oppdateringer og null support etter et par år er også alt for dårlig når telefonen har hardware nok til mange versjonsoppgraderinger og koster 7,8,9 tusen kroner.

 

Enig. Jeg avbrøt også når jeg så hva bixby ville ha tilgang til. Og jeg kommer garantert til å se på annet enn Samsung ved neste korsvei. Denne knappen burde vært konfigurerbar i telefonens innstillinger og der burde "ta bilde" med valgfri kamera-app vært tilgjengelig. Såpass forventer jeg av en dyr toppmodell.

Lenke til kommentar

Jeg avbrøt prosessen umiddelbart etter at disse tullete betingelsene dukket opp. Det er meget stor sannsynlighet for at min neste telefon blir noe annet enn Samsung. Jeg har hatt Galaxy S, S3, S4 Active, S6 Edge og nå S8.. Men mer og mer bloatware som er umulig å få bort (sett bort fra root) og stadig dritt som dette tærer på tålmodigheten. Trege Android oppdateringer og null support etter et par år er også alt for dårlig når telefonen har hardware nok til mange versjonsoppgraderinger og koster 7,8,9 tusen kroner.

 

Bare å laste ned package disabler ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har hatt s8+ siden release, og får med ett uhell trykt på bixby-knappen en gang i uka.

 

Hvordan får dere det til å bli så irritert over en knapp dere bare kan la være å trykke på?

Jeg trykket ufrivillig på den flere ganger om dagen, så folk er forskjellige. Det hadde for øvrig ikke skadet om den kunne vært brukt som utløserknapp i kameraappen.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...