Gå til innhold

SNIKTITT: Apple iPhone X iPhone X ser enda bedre ut i virkeligheten enn på bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes siste setning oppsummerer ganske godt.

 

"Men har du råd og lyst har du også lov, og da kommer du sannsynligvis til å bli fornøyd. Som vanlig."

 

Slik er det med de fleste Apple-produkter. Dyre, men vanvittig fornøyd brukerbase. :) Skal nok se om jeg klarer å motstå denne. Det som virkelig frister her er kameraet. Note 8 er alternativet, og da er det kun en tusenlapp i forskjell. Det er AR og all funksjonaliteten verdt.

 

Imidlertid er det fortsatt 11 000 kr, og det er en vanvittig sum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syns det er galskap og jåleri å bruke 11.000 kr på en telefon. Det er dobbel så mye som et godt og stort fjernsyn!

Selv har jeg en Samsung J5, snart 2 år gml. Det er ingenting jeg savner med den tlf; stor klar skjerm, godt kamera og god lagringskapasitet. Og jeg betalte kr. 1495 for den?

 

Vell, jeg synes personlig at TVene begynner å bli god i 10-11k klassen, men at en iPhone til 11-12k er dyrt, og for de med mye penger er jo sant nok.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nå er jeg ikke akkurat noen apple fan, men den "leppa" med kamera og sensorer ser bare latterlig ut. det finnes vel allerede muligheter for å plassere slikt bak skjermen? ikke høyttaleren selvsagt, men sensorer og kamera? eller har produsentene blitt for fokuserte på å lage tynnest mulige telefoner at de har glemt å videreutvikle?

 

og prisen? hva har skjedd de siste årene egentlig? husker jeg kjøpte Note 3 et par mnd etter lansering til 4444 kr på Lefdal uten bindingstid. dølte jeg gjorde et kupp samtidig som det svei i lommeboka å bruke så mye på en telefon. (4 år senere og den lever i beste velstående)

Men når de nyeste telefonene ligger på 8000-11000 skjønner man at noen sover godt om natta :p

og folk kjøper som aldri før. tar opp kreditt for å få det nyeste, som blir utdatert etter et par mnd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

nå er jeg ikke akkurat noen apple fan, men den "leppa" med kamera og sensorer ser bare latterlig ut. det finnes vel allerede muligheter for å plassere slikt bak skjermen? ikke høyttaleren selvsagt, men sensorer og kamera? eller har produsentene blitt for fokuserte på å lage tynnest mulige telefoner at de har glemt å videreutvikle?

 

og prisen? hva har skjedd de siste årene egentlig? husker jeg kjøpte Note 3 et par mnd etter lansering til 4444 kr på Lefdal uten bindingstid. dølte jeg gjorde et kupp samtidig som det svei i lommeboka å bruke så mye på en telefon. (4 år senere og den lever i beste velstående)

Men når de nyeste telefonene ligger på 8000-11000 skjønner man at noen sover godt om natta :p

og folk kjøper som aldri før. tar opp kreditt for å få det nyeste, som blir utdatert etter et par mnd.

Galskapen rår. 

 

Blir nok å beholde min S7(kjøpt brukt, forøvrig) en stund til. Kan ikke se noen funksjonalitet etter dagens lansering som skal tvinge meg til å bytte. Minijack har den og :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke mye groundbreaking stuff fra Apple i år heller dette var kun en catch-up til resten av industrien. iPhone 8 er en 7s i forkledning. iPhone X kommer ikke med noe spesielt nytt heller. Kommer nesten sist etter flere andre topptelefoner med å fjerne bezels. Den facetrackingen virker nøyaktig og bra, så får man se hvordan den blir i praksis. Uansett så virker det som en nødløsning fordi de ikke fikk til med TouchID under glasset. Akkurat som Samsung sin forferdelige plassering av fingeravtrykkleseren.

Alt i alt ikke en dårlig telefon virker det som, men kan ikke forsvare prisen i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som samsung eier så er den telefonen utrolig sexy, de klarer å få en bedre utnyttelse av skjermen enn samsung har klart.

Det var på høy tid at apple lanserte en telefon som kan konkurere med samsung.

Prisen var rikitgnok hensides dyrt

 

Ja det gjorde de men vil du ha mobil med Android og heldekkende skjerm kan du spare penger å kjøpe Essential Phone.

Lenke til kommentar

Ingen innovasjon, ingen visjon men med utpressingspris. Kos dere i epleland, dette er det rene vanvidd!

 

Nåja, det har nå gått en porsjon R&D inn i den.

Skal dog sies at jeg ikke ble blåst vekk - utenom av prisen.

 

Samsung og Apple bør bremse snart. Begynner å bli ganske så tullete med de høye prisene.

Godt å se at det begynner å komme inn svært gode alternativer til en langt lavere pris på markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kameraet virker veldig spennende, med mye potensielt bra software som kan "jukse til" bildene slik at de ser bedre ut enn hva som er vanlig på mobiltelefoner. Der kan de ha en fordel kontra andre merker.

 

Men utenom det ser jeg ikke så mye vesentlige funksjoner som andre telefoner ikke har, og da høres 11 000 veldig mye ut, når du får toppmodeller fra andre merker til rundt 6-7000kr.

 

Blir bare å stålsette til dagen den kommer for salg her i Japan, hvor samtlige elektronikkbutikker kommer til å ha lange køer utenfor butikken ved lansering. Selv ikke i Norge er folk like Apple-frelst som de er her, som egentlig er ganske utrolig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...