Gå til innhold

Ny Apple Watch lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://imgur.com/a/9u9Nz

 

Denne modellen støtter tydligvis nettverkene vi bruker i Norge:

 

800

900

1800

2100

2600

 

Jeg tenker å plukke opp denne mens jeg er i USA hvis det er mulig. Det er ikke sikkert det går an å bruke E-sim umiddelbart da jeg ikke helt vet hvordan mobiloperatørene registrerer deg som E-sim kunde og det kan hende det er noe Apple må legge til rette for, men jeg regner med at til slutt så går det.

Lenke til kommentar

https://imgur.com/a/9u9Nz

 

Denne modellen støtter tydligvis nettverkene vi bruker i Norge:

 

800

900

1800

2100

2600

 

Jeg tenker å plukke opp denne mens jeg er i USA hvis det er mulig. Det er ikke sikkert det går an å bruke E-sim umiddelbart da jeg ikke helt vet hvordan mobiloperatørene registrerer deg som E-sim kunde og det kan hende det er noe Apple må legge til rette for, men jeg regner med at til slutt så går det.

 

 

selges den ikke bare med binding der da ?

Lenke til kommentar

https://imgur.com/a/9u9Nz

 

Denne modellen støtter tydligvis nettverkene vi bruker i Norge:

 

800

900

1800

2100

2600

 

Jeg tenker å plukke opp denne mens jeg er i USA hvis det er mulig. Det er ikke sikkert det går an å bruke E-sim umiddelbart da jeg ikke helt vet hvordan mobiloperatørene registrerer deg som E-sim kunde og det kan hende det er noe Apple må legge til rette for, men jeg regner med at til slutt så går det.

 

E-sim vil ikke fungere i norge, før norske leverandører tilbyr det. Jeg vil heller ikke tro at en amerikansk apple watch med esim vil fungere i Norge. Da jeg tror det er forskjellige esim som vil støttes osv. Men jeg kan ta feil! :) Uansett god tur til usa! :D

Lenke til kommentar

selges den ikke bare med binding der da ?

 

Ser ikke sånn ut på nettsiden. De skal ha $429 for 42mm vanlig Cellular Series 3. Det som er usikkert er om de selger den «europeiske» modellen i USA, men det skal jeg finne ut.

 

E-sim vil ikke fungere i norge, før norske leverandører tilbyr det. Jeg vil heller ikke tro at en amerikansk apple watch med esim vil fungere i Norge. Da jeg tror det er forskjellige esim som vil støttes osv. Men jeg kan ta feil! :) Uansett god tur til usa! :D

OneCall tilbyr det får jeg høre fra en som jobber i bransjen. Det jeg er usikker på er i hvilken grad Apple må legge til rette for at individuelle selskaper kan registrere et eSim produkt som kunde på sitt nettverk. Jeg tror ikke det kommer til å være noen hardware/frekvens forskjeller mellom den klokken de selger nå for Europa og den klokken de kommer til å selge neste år som vil fungere i Norge.

Endret av Icenor
Lenke til kommentar

https://www.apple.com/shop/buy-watch/apple-watch/space-gray-aluminum-black-sport-band?preSelect=false&product=MQJP2LL/A&step=detail

 

Hvis de gjør det på samme måte som Samsung Gear S3 så må man laste ned en app på en iPhone og via den så må man laste ned «Network Operator eSim Profile» som blir installert i Apple Watch’en. Derfor mistenker jeg at man ikke kan få til Cellular i Norge før Apple åpner for det. Det er også fare for at roaming ikke fungerer.

Lenke til kommentar

 

selges den ikke bare med binding der da ?

 

Ser ikke sånn ut på nettsiden. De skal ha $429 for 42mm vanlig Cellular Series 3. Det som er usikkert er om de selger den «europeiske» modellen i USA, men det skal jeg finne ut.

 

E-sim vil ikke fungere i norge, før norske leverandører tilbyr det. Jeg vil heller ikke tro at en amerikansk apple watch med esim vil fungere i Norge. Da jeg tror det er forskjellige esim som vil støttes osv. Men jeg kan ta feil! :) Uansett god tur til usa! :D

OneCall tilbyr det får jeg høre fra en som jobber i bransjen. Det jeg er usikker på er i hvilken grad Apple må legge til rette for at individuelle selskaper kan registrere et eSim produkt som kunde på sitt nettverk. Jeg tror ikke det kommer til å være noen hardware/frekvens forskjeller mellom den klokken de selger nå for Europa og den klokken de kommer til å selge neste år som vil fungere i Norge.

 

 

Ja vi har ESIM i Norge, men i apple watch blir det ikke støttet før norske leverandører gjør klart for det. Apple har vell ikke akkurat samarbeidet med Telenor eller Telia om å få dette på markedet ASAP i Norge. Men gleder meg til det er på plass, da jeg har lyst på apple watch med esim. 

Lenke til kommentar

Ah - synd den med SIM ikke blir tilgjengelig i Norge =/ Lurer på om den kommer noen gang? Har vi noen e-sim-produkter?

 

Gear S2 med esim ble vel lansert i Norge for et par år tilbake solgt med onecall, men etter dette har det vært merkelig stille. Gear S3 har vel også esim, men esim varianten ble aldri lansert i Norge. Jeg tipper det er kjipe mobil operatører som gjør dette vanskelig. Apple står jo ekstremt sterkt hos noen folk og mitt håp er nå at mobiloperatører motvillig begynner å selge esim tjenester som til slutt også vil gagne andre merker.
Lenke til kommentar

 

Huawei Watch 2 fås med vanlig SIM. Jeg har nettopp bestilt en fra Amazon til under 3000 kroner (mer enn 1000 rimeligere enn noen norsk butikk som faktisk kan skaffe den).

 

Selges på Onecall nettside for 2999kr...LOL!  (53 stk på lager)

 

Jepp, men jeg har TalkMore. Hvis ikke kundeservisen der (edit: hos OneCall) preiker piss, så må man ha abonnement der for å kjøpe den. Og jeg kan ikke bruke dem, jeg har nettopp dumpet Hello og gått til Talkmore fordi Hello går over til Telia/Netcoms nett, som er akkurat som frisyren min: Stedvis dårlig dekning. :rofl:

 

Edit: I tilfelle du ikke vet det, så har Ice.Net nylig kjøpt opp Hello og skulle portere alle til sitt nett, som er Telia/Netcoms elendige nett (iallfall her på Sørlandet), så Hellos Telenor-dekning ble plutselig til Ice.Nets Telia-dekning. Jeg er ganske mye på hytta, og med Telia-dekning er det bare ett rom mobilen virker i. Det er ikke det rommet der jeg har skrivebordet mitt og sitter og jobber...

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...