Gå til innhold

TEST: AMD Radeon RX Vega 56


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betaler Nvidia dere for å bevisst teste kortet på en måte som gjør at det kommer dårligere ut enn det realistisk vil for forbrukere, eller hva?

 

Hvorfor bruker dere "beta-drivere" etter release? Det hadde gitt mening om denne testen kom ut for mange uker siden, som den burde ha gjort, men nå fremstår det bare som et bevisst handicap. Bruk 17.8.2 eller 17.9.1 som folk normalt vil gjøre.

 

Dessuten så synes jeg det er pussig dere ikke har med undervolting og overclocking i tester dere gjør av skjermkort. Mitt Vega 56 med en kjernefrekvens på 1622MHz med 1050mV og en minnefrekvens på 1000MHz er langt raskere enn et GTX 1070, selv overclocket, og konkurrerer heller mot et GTX 1080.

 

Dere trenger ikke å gå "ut ifra" noe som helst vedrørende pris, det kostet 3990kr på Komplett.no ved release, og den prisen har det fortsatt.

 

Jeg har referansekjøleren, og har ingen umiddelbare planer om å bytte den ut da den ikke engang må over 1800rpm for å holde kortet på 75c når jeg spiller spill som Shadow of Mordor, BF1, The Witcher 3 eller Total War: Warhammer i 1440p. Det støyer ikke noe nevneverdig mye, så dere påstand er bare tull.

 

Sjekk Vega 64 testen der Smedsrud påpekte at han trakk karakter pga pris den 18 og skulle justere ned om prisen på nytt ble 4999. Per dags dato er det ikke gjort.

Det er heller ikke testet med de andre innstillingene som eksempelvis Tomshardware gjør i forhold til strømforbruk osv. For å være ærlig er jeg fristet til å ta kontakt med pressens medieforslag ( mener det er rette instans) og be om en granskning.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Like greit å vente på rebrand av Vega, da har de sikkert gjort noe så det blir mer fristende men tror det hjelper lite når nVidia slipper Volta, da blir det.... noe som dette: AMD sterkeste ledd = nVidia svakeste ledd. Altså... Vega64 blir som nVidia svakeste kort, aka GTX2060...

 

Dessuten kom dette kortet et år forseint, waste of money and time.,

Lenke til kommentar

 

 

Ser fram til tredjeparts :)

 

Samme her, vurderer en 8700k/aftermarket vega 56 build i høst. Får vente og se med pris kontra ytelse på begge produktene.

Nja, hvorfor ikke en ryzen 1600x/1700x istedenfor?

http://www.guru3d.com/news-story/intel-core-i7-8700k-benchmarks.html

1700 er definitivt et alternativ, har ikke bestemt meg enda. Står egentlig mellom de to. Sånn jeg har forstått det så er det ikke så mye så vits å kjøpe "x"-utgaven og heller overklokke 1700? Bare å rette meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Hvorfor burde jeg vente til tredjeparts leverandørene får ut fingern?

 

Hva skal de finne på?

 

Jeg har per dags dato et ati 7970 kort, som sliter med artifacts grunnet minnet.

 

Refereses sikkert til at de kan komme med bedre kjøle løsninger.

 

Men er ellers enig i hva som blir sagt i denne tråden ang kvaliteten av denne testen. Håper hw.no tar imot tilbakemeldinger og forbedrer seg (vet at det er tek.no , men jeg er en av de få som tvi holder på de gode gammle dagene :p )

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor burde jeg vente til tredjeparts leverandørene får ut fingern?

 

Hva skal de finne på?

 

Jeg har per dags dato et ati 7970 kort, som sliter med artifacts grunnet minnet.

 

Bedre kjøling, og gjerne ei litta overclock fra fabrikken og. Kan fort være verdt å vente på, men som jeg kommenterte tidligere så synes jeg ikke kortet støyer mye eller opplever at det blir for varmt. Heller ikke når det er helt urørt mtp på undervolt og viftekurve.

Lenke til kommentar

 

Betaler Nvidia dere for å bevisst teste kortet på en måte som gjør at det kommer dårligere ut enn det realistisk vil for forbrukere, eller hva?

 

Hvorfor bruker dere "beta-drivere" etter release? Det hadde gitt mening om denne testen kom ut for mange uker siden, som den burde ha gjort, men nå fremstår det bare som et bevisst handicap. Bruk 17.8.2 eller 17.9.1 som folk normalt vil gjøre.

 

Dessuten så synes jeg det er pussig dere ikke har med undervolting og overclocking i tester dere gjør av skjermkort. Mitt Vega 56 med en kjernefrekvens på 1622MHz med 1050mV og en minnefrekvens på 1000MHz er langt raskere enn et GTX 1070, selv overclocket, og konkurrerer heller mot et GTX 1080.

 

Dere trenger ikke å gå "ut ifra" noe som helst vedrørende pris, det kostet 3990kr på Komplett.no ved release, og den prisen har det fortsatt.

 

Jeg har referansekjøleren, og har ingen umiddelbare planer om å bytte den ut da den ikke engang må over 1800rpm for å holde kortet på 75c når jeg spiller spill som Shadow of Mordor, BF1, The Witcher 3 eller Total War: Warhammer i 1440p. Det støyer ikke noe nevneverdig mye, så dere påstand er bare tull.

Sjekk Vega 64 testen der Smedsrud påpekte at han trakk karakter pga pris den 18 og skulle justere ned om prisen på nytt ble 4999. Per dags dato er det ikke gjort.

Det er heller ikke testet med de andre innstillingene som eksempelvis Tomshardware gjør i forhold til strømforbruk osv. For å være ærlig er jeg fristet til å ta kontakt med pressens medieforslag ( mener det er rette instans) og be om en granskning.

Jeg er enig i at Vega 64 ikke var så bra som det burde vært, men det er ingen tvil om at Vega 56 per dags dato er at av de beste skjermkortene du får kjøpt mtp ytelse per krone, og det forventes bare å bli bedre med tiden når det kommer enda bedre drivere. Føler ikke det kommer frem i testen. AMD må jo ha fornærmet noen i Tek eller noe sånt?? 

 

Mener for øvrig ikke at testingen er dårlig bare når de tester AMD-kort, de går ikke spesielt grundig til verks med Nvidia heller. Jeg lurer egentlig på hvorfor de i det hele tatt gidder når de ikke setter seg nok inn i produktene til å kunne teste dem på en skikkelig måte. 

 

Regner med at de overclocker prosessorene de tester, så hvorfor ikke skjermkort? Er ikke bare Vega 56 som skinner med litt UV og OC.

 

Rar test uansett, virker som den ble skrevet før kortet var tilgjengelig for hvermannsen, men ikke publisert før nå. Virker heller ikke som de er klar over at det allerede er på markedet, eller så bare gadd de ikke å se over eller endre teksten for å reflektere dette. 

 

Håper de finner noen andre på kontoret som er mer skikket til å teste og anmelde skjermkort i fremtiden.

 

EDIT: Skriveleifer og 20% flere konspirasjonsteorier.

Endret av stormdahl
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Ser fram til tredjeparts :)

 

Samme her, vurderer en 8700k/aftermarket vega 56 build i høst. Får vente og se med pris kontra ytelse på begge produktene.

Nja, hvorfor ikke en ryzen 1600x/1700x istedenfor?

http://www.guru3d.com/news-story/intel-core-i7-8700k-benchmarks.html

1700 er definitivt et alternativ, har ikke bestemt meg enda. Står egentlig mellom de to. Sånn jeg har forstått det så er det ikke så mye så vits å kjøpe "x"-utgaven og heller overklokke 1700? Bare å rette meg hvis jeg tar feil.

Nja, skal du kjøle prosessoren ned med LN, så ville jeg gått for en 1800x

http://www.guru3d.com/news-story/ryzen-7-1800x-overclocked-to-5-8ghz-breaks-cinebench-r15-world-record-at-5-36ghz.html

:p Ellers viser anmeldelser god evne til å overklokke opp imot 4GHz for 1700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...