Gå til innhold

CSGO Lotto-eierne slipper unna bot – får streng beskjed om å merke innhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er "problemet" her? At de A) drev dem online-gambling, eller B) promoterte en tjeneste uten å fortelle at de selv hadde økonomisk interesse i at folk benyttet den?

 

PS: Har null kjennskap til verken saken (individene nevnt i artikkelen) eller CSGO sitt skin-system.

Endret av Lutra
Lenke til kommentar

Hva er "problemet" her? At de A) drev dem online-gambling, eller B) promoterte en tjeneste uten å fortelle at de selv hadde økonomisk interesse i at folk benyttet den?

Gambling er helt innafor (så lenge det er gjort på riktig måte), så problemet her er B) og ikke minst potensialet for C) Rigget sin egen gambling for å vinne store beløp. De latet som om de spilte på en helt tilfeldig nettside og vant stoore beløp kun for å trekke spillere (blant annet maaaange under 18) til en side som de drev.

 

Og jeg vet ikke om det ble bevist at de jukset med egen spilling, men det er høyst sannsynlig da de hadde alt å tjene på å gjøre det samt at de allerede har brutt regler og hvorfor ikke rigge egne "rolls" i samme slengen?

 

Her har du øyeblikket TmarTn blir tatt i å være innlogget på csgolottobot5 (åpenbart en type admin-konto) og hele greia hans rakner. 

 

Jeg spiller ikke CS, gambler ikke med skins og aldri sett noe på streamene hans (eller andres) foruten om det som er relevant rundt denne svindelen. Det lille jeg har sett av TmarTn da tilsier at han uavhengig av denne svindelen er alt jeg hater med streamere og YouTubere. Har ikke noe i mot at folk blir rik og kjent, men maken til ufyselig type skal man lete lenge etter.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er "problemet" her? At de A) drev dem online-gambling, eller B) promoterte en tjeneste uten å fortelle at de selv hadde økonomisk interesse i at folk benyttet den?

 

PS: Har null kjennskap til verken saken (individene nevnt i artikkelen) eller CSGO sitt skin-system.

Jeg finner ikke noen kort video om denne saken, de fleste er 5+ minutter, så jeg legger heller ved videoen som gjorde at saken fikk mye oppmerksomhet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snipp

 

Snipp

 

 

Meget utspekulert og særdeles suspekt. Skjønner godt at de kom i klinsj med både forbrukere og loven. Trenger ikke spesielt god fantasi for å se for seg at de kanskje har vært litt inni buskaset på Lotto-siden og justért litt...

Og disse bekrefter igjen det inntrykket jeg har av streamere, som "underholder" og "reagerer" og, vel... Jeg får fnatt. Skjønner ikke at folk ser på dette.

 

Angående Gambling + Spill + Barn, så er vel dette en oppfølger på hele opplegget med Loot Boxes, som har infestert spill de siste par årene. Spesielt når en sak som denne blir tatt opp, burde hele det opplegget bli tatt under lupen. Folk kan vri og vende så mye dem vil, men det er i praksis gambling, og barn (og folk med potensielle gambling-problemer) har full tilgang til dette. Pluss at det gir utgivere en nydelig måte å fullstendig ødelegge gode spill -_-

Endret av Lutra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...