Gå til innhold

Logitech slipper sin første «rullemus» på 10 år – MX Ergo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kunne tenkt meg en slik kule, kanskje litt mindre i størrelsen, på en vanlig mus. Hensikten? Den vanlige optiske leseren settes til høy hastighet, og hjulet til svært lav hastighet. Da kunne man jobbet mer effektivt, inkludert presisjonsnavigering pixel for pixel.

Det kunne vært en knapp ved siden av hjulet som låste/frigjorde det, akkurat som knappen på MX Anywhere låser/frigjør scrollehjulet til rask, trinnløs scrolling. Samme knapp kunne også vekslet mellom hvilken av sensorene som er aktiv, konfigurerbart i Logitech Options så man kunne hatt begge aktive samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vil heller anbefale en av variantene fra Kensington

mbank264676_w225_h225.jpg eller mbank270444_w225_h225.jpgeller mbank270321_w225_h225.jpg

 

Får disse hånda di opp på høykant? Å få hånda opp på høykant er et viktig poeng for å forhindre slitasjeskader faktisk.

Til en viss grad ja, jeg bruker per i dag den øverste av de tre, men har benyttet de to andre også. Det viktigste er at det er en kule som du styrer med flere fingre enn bare tommel og at hånden din stort sett ligger i ro. Har benyttet Kensington trackball daglig i snart 15 år og vil absolutt anbefale den. Den i midten har litt mindre kule og passer best for små hender / eller som reise-trackball.

Lenke til kommentar

Jeg bruker fremdeles daglig den forrige generasjonen av denne. Må være den lengstlevende mus-varianten jeg noen gang har hatt. Så at jeg skaffer meg en slik ny variant en gang i fremtiden er veldig sannsynlig. Brukte å plages med tilløp til senebetennselse, men det ble helt borte etter at jeg skaffet meg en slik. Genialt produkt.

Lenke til kommentar

 

 

Vil heller anbefale en av variantene fra Kensington

mbank264676_w225_h225.jpg eller mbank270444_w225_h225.jpgeller mbank270321_w225_h225.jpg

 

Får disse hånda di opp på høykant? Å få hånda opp på høykant er et viktig poeng for å forhindre slitasjeskader faktisk.

Til en viss grad ja, jeg bruker per i dag den øverste av de tre, men har benyttet de to andre også. Det viktigste er at det er en kule som du styrer med flere fingre enn bare tommel og at hånden din stort sett ligger i ro. Har benyttet Kensington trackball daglig i snart 15 år og vil absolutt anbefale den. Den i midten har litt mindre kule og passer best for små hender / eller som reise-trackball.

Jeg har også den øverste av de tre, men har også den forrige generasjonen av dette Logitech produktet (M570) og liker den klart best. Synes den ligger mye mere naturlig i hånda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...