Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Dette har jeg spilt før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri prøvd Destiny ettersom jeg ikke har noen konsoll. Nå som oppfølgeren kommer til PC vurderer jeg å hive meg på bølgen. Det jeg savner, både her og andre steder, er innsikt i hvorvidt Destiny 2 er et spill man kan plukke opp uten å ha spilt forgjengeren. Da spillet nå kommer til en ny plattform så vil jeg tro dette er relevant for flere. Bygger for eksempel historien i dette spillet på hendelser fra det første spillet? Får man en ordentlig introduksjon til universet selv om det i utgangspunktet allerede er blitt introdusert i det forrige spillet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd Destiny ettersom jeg ikke har noen konsoll. Nå som oppfølgeren kommer til PC vurderer jeg å hive meg på bølgen. Det jeg savner, både her og andre steder, er innsikt i hvorvidt Destiny 2 er et spill man kan plukke opp uten å ha spilt forgjengeren. Da spillet nå kommer til en ny plattform så vil jeg tro dette er relevant for flere. Bygger for eksempel historien i dette spillet på hendelser fra det første spillet? Får man en ordentlig introduksjon til universet selv om det i utgangspunktet allerede er blitt introdusert i det forrige spillet?

 

Er spørsmålet om man 'kan' spille Destiny 2 uten å ha spilt forgjengeren, eller om man 'bør' ha spilt Destiny før man begynner her? Det er ingen krav, nei. Historien er en fortsettelse, men ikke på en sånn måte at du føler deg fortapt uten å ha spilt den. Du får en intro til settingen på begynnelsen av spillet.

Lenke til kommentar
Si meg en ting, jeg tror faktisk ikke at anmelder vet 100% hvorfor dem valgte å lage Destiny 2 ?

 


Orker ikke gå for mye i dybden, men en av hovedgrunnen til Desinty 1 prosjektet og videre utvikling av universet er ganske enkel. Bungie må gjøre en alt for stor jobb med å endre på hele spillet, grafikk motor og andre krevende elementer i Destiny 1 for å få spillet den veien dem ønsker.



For å gi PC spillere tilgang, var det ikke bare å konvertere spiller over heller. Så valget falt på å lage spillet på nytt, med samme grensesnittet spillerene var vandt til. Ny motor og alt bygd opp fra nytt. Samtidig skal Destiny være Destiny og ikke prøve å være noe annet.




 

" Det som også er tydelig er at om du ikke likte eneren, vil du sannsynligvis heller ikke forføres av toeren. "

 

Selvfølgelig ikke! Destiny er Destiny, det er slik spillet var men det skulle være. Kjenner jeg blir litt oppgitt når anmeldere ikke vet helt hva dem snakker om. 

Destiny 2 skulle ikke være revolusjonerende i forhold til første spillet, det skal fortsette i mye samme baner som før...men at produsentene var friere med nytt content i årene fremover.

 

"Dessverre er det nå slik at Destiny 2 gjør så mye likt som forgjengeren at det blir direkte plagsomt"

 

Ehm.... tilbake til det jeg nevnte over kanskje?

 

 

 

Men som vi alle vet så vil D2 endre seg fremover, 
Lenke til kommentar

Jeg er veldig lett mottakelig for purple fever, og destiny har loot i bøtter og spann! Mmmmmmm. Deilig loot!

 

Men, jeg hadde nok ikke vært like interessert i oppfølgeren hvis den ikke hadde kommet på PC.

 

Det jeg gleder meg mest til er å slippe å svømme i sirup med håndkontrolleren, og å oppleve det fantastisk gode designet til Bungie i 4k 60Hz.

 

I tillegg til det, så får jeg kanskje lov til å bevitne raids for første gang, siden jeg har nok kamerater som spiller PC. Sleit med å fylle et 3 manns fire team på PS4. Var bare å glemme 6, som kreves for raid ;-)

Lenke til kommentar

Personlig er jeg svært skeptisk til første person skytespill. Føler man liksom ikke klarer å leve seg inn like mye i historien da. Jeg liker best 3person skytespill.

At destiny har en historie, er en myte  :wee:

Det er bare space jibber jabber hele veien til banken.

 

Glem alt du har blitt lovt, og all hypen.

Det er en loot-shooter.

Diablo i FPS form.

 

Hvis du innser dette, vil du bli servert det beste av sitt slag; den absolutt mest veldreide loot-shooteren som er laget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Personlig er jeg svært skeptisk til første person skytespill. Føler man liksom ikke klarer å leve seg inn like mye i historien da. Jeg liker best 3person skytespill.

At destiny har en historie, er en myte  :wee:

Det er bare space jibber jabber hele veien til banken.

 

Glem alt du har blitt lovt, og all hypen.

Det er en loot-shooter.

Diablo i FPS form.

 

Hvis du innser dette, vil du bli servert det beste av sitt slag; den absolutt mest veldreide loot-shooteren som er laget.

hmm ja kanskje..

 

Jeg spilte masse The division når det kom ut og en god stund frem i tid.

 

Jeg likte godt det spillet, som også var en looter shooter (men da 3person).

 

Det jeg mislikte var bullet spoungy fiender kombinert med battlefield våpen rekyl. Det var en uendelig korreksjon for rekyl samtidig som fienede trengte 60+ kuler på å dø. Ble utrolig slitsomt i lengden.

 

Hvordan er recoil og gunhandling I destiny 2? Or fiender....bullet spoungy?

Lenke til kommentar

 

Personlig er jeg svært skeptisk til første person skytespill. Føler man liksom ikke klarer å leve seg inn like mye i historien da. Jeg liker best 3person skytespill.

Jeg er motsatt da jeg hater 3person spill

 

Alle spill hvor jeg spiller en person skal være i 1person, unntatt spill som diablo

ja smaken er nok delt her.

 

Det kan ha å gjøre med at jeg har spilt første person shooters siden duke nukem..elelr det nazi spillet på 90-tallet. Så kom spill som APB, SW battlefront 2015, the division som viste meg hvor utrolig mye mer av "spill verden" man ser til enhver tid når man er i 3 person (kontra førsteperson). Dette har jo å gjøre med POV som er altfor smalt i førstepersonspill etter min smak.

 

Jeg husker også hvor uendelig mye jeg digget det sære spillet som var det første 3person skytespilelt jeg prøvde....invasjon USA eller noe sånt. Utrolig gøy.

 

Også er det noe med å se spillpersonen sin i sin kule drakt og våpen etc. Jeg spiller jo mest mmo's hvor man alltid ser sin "toon" også.

Lenke til kommentar

 

Personlig er jeg svært skeptisk til første person skytespill. Føler man liksom ikke klarer å leve seg inn like mye i historien da. Jeg liker best 3person skytespill.

At destiny har en historie, er en myte  :wee:

Det er bare space jibber jabber hele veien til banken.

 

Glem alt du har blitt lovt, og all hypen.

Det er en loot-shooter.

Diablo i FPS form.

 

Hvis du innser dette, vil du bli servert det beste av sitt slag; den absolutt mest veldreide loot-shooteren som er laget.

 

Om legendary itemsa fra beta er fra det fulle spillet eller representerer gear så var jo de helt grusomt kjedelige.

 

Nøkkelen til suksess i disse grind spillene er jo at looten er spennede sånn at du faktisk vil spille enkelte ting om og om igjen for å få stuff.

 

not impressed atm.

Lenke til kommentar

Si meg en ting, jeg tror faktisk ikke at anmelder vet 100% hvorfor dem valgte å lage Destiny 2

 

Selvfølgelig ikke! Destiny er Destiny, det er slik spillet var men det skulle være.

 

Dem lagde Destiny 2 for å melke kua.

I en oppfølger til et spill bør man kunne forvente litt nytenkning og ikke bare kopier og lim.

Destiny faller rett inn på en etterhvert lang liste over spill som ikke lever opp til hypen.

Iløpet av seks - syv timer er historie delen over og man er maks level. Så er det de samme fire raidene om og om igjen, selv om vi ble lovet mye mer fokus på og lengre historie. De få linjene som blir sagt er bare flau og klisjéfylt .

Dette virket bare tamt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Personlig er jeg svært skeptisk til første person skytespill. Føler man liksom ikke klarer å leve seg inn like mye i historien da. Jeg liker best 3person skytespill.

At destiny har en historie, er en myte :wee:

Det er bare space jibber jabber hele veien til banken.

 

Glem alt du har blitt lovt, og all hypen.

Det er en loot-shooter.

Diablo i FPS form.

 

Hvis du innser dette, vil du bli servert det beste av sitt slag; den absolutt mest veldreide loot-shooteren som er laget.

Om legendary itemsa fra beta er fra det fulle spillet eller representerer gear så var jo de helt grusomt kjedelige.

 

Nøkkelen til suksess i disse grind spillene er jo at looten er spennede sånn at du faktisk vil spille enkelte ting om og om igjen for å få stuff.

 

not impressed atm.

Betaen var svært begrenset i innhold. Ingen mods, ingen level ups, svært få unike items. Det var ikke en beta for å teste innhold, men en beta for å stressteste tjenesteleveransen til Battle.net, samtidig med å gi spillere en smakebit.

Lenke til kommentar

Det kan ha å gjøre med at jeg har spilt første person shooters siden duke nukem..elelr det nazi spillet på 90-tallet. Så kom spill som APB, SW battlefront 2015, the division som viste meg hvor utrolig mye mer av "spill verden" man ser til enhver tid når man er i 3 person (kontra førsteperson). Dette har jo å gjøre med POV som er altfor smalt i førstepersonspill etter min smak.

 

Hvis smalt bilde i førsteperson er noe som plager deg anbefaler jeg sterkt å vente på pc release.

 

KyNBZ6d.png

 

Hele det øverste bildet fra ps4 kan puttes inn i den hvite firkanten på pc versjonen. Alt man ser på nederste bildet er ekstra informasjon, det er rett og slett utrolig stor forskjell på "field of view".

 

Når det kommer til bullet sponge så dør de fleste fiender i Destiny ganske fort (1 eller 2 skudd med sniper, 5-10 skudd med vanlig våpen), men bossene tåler mye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...