Gå til innhold

E-SPORT: Må spille kamp igjen etter walkover-krangel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man kan kreve walkover etter femten minutter så synes jeg det er helt feil av arrangør å feige ut når ventetiden var lengre. Dersom retningslinjene ikke er til for å følges så får man heller endre retningslinjene.

 

For øvrig synes jeg det mest naturlige er at den forsinkede parten er den har ansvaret for å oppnå kontakt. Det er ikke slik at man skal måtte løpe land og strand rundt for å få tak i en motstander som ikke har klart å møte opp til riktig tidspunkt.

 

Å skylde på at man er nyopprykket blir bare tullete. Å møte opp i tide er noe som kreves på alle arenaer. Jeg kan ikke komme 40 minutter for sent på jobb og skylde på at jeg er nyansatt..

 

Edit: Ser jeg ikke er helt på linje med de som har svart tidligere. Oh well, mangfold er bra  :)

Endret av Vegard#
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Om man kan kreve walkover etter femten minutter så synes jeg det er helt feil av arrangør å feige ut når ventetiden var lengre. Dersom retningslinjene ikke er til for å følges så får man heller endre retningslinjene.

 

For øvrig synes jeg det mest naturlige er at den forsinkede parten er den har ansvaret for å oppnå kontakt. Det er ikke slik at man skal måtte løpe land og strand rundt for å få tak i en motstander som ikke har klart å møte opp til riktig tidspunkt.

 

Å skylde på at man er nyopprykket blir bare tullete. Å møte opp i tide er noe som kreves på alle arenaer. Jeg kan ikke komme 40 minutter for sent på jobb og skylde på at jeg er nyansatt..

 

Edit: Ser jeg ikke er helt på linje med de som har svart tidligere. Oh well, mangfold er bra  :)

 

Er forøvrig enig at det er forventet å møte opp til tid, det er ingenting som irriterer meg mer enn folk som ikke møter opp og jeg har claima flertallig w/o's på no show etter 15 min. Forskjellen er da at jeg prøver å få kontakt med dem på bnet og om jeg ikke har dem så legger jeg dem til før jeg gir den 15 min på å accepte.

 

Det er ikke snakk om å løpe over land og strand og er tiden deres så viktig som Mastermixer påstår så prøver du faktisk å få tak i motstanderlaget på bnet for å få kampen igang så fort som mulig.

 

Det var en krasj i retningslinjene mellom fair play og å møte opp til kamp og er derfor jeg syns at rematch var riktig avgjørelse

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det var usportslig (og ekstremt cheeky) å ikke sende motstanderlaget en friend request, men å implisere at det er like ille som å ikke møte opp i tide, noe som også er den eneste skrevne reglen her, kan virke litt feil. Det er ingen tvil om at begge sider har dumma seg ut, og jeg er helt enig i at fair play er en ekstremt viktig ting å følge opp. Men, når fair play-regelbruddet baserer seg på at en ikke har sendt en venneforespørsel (noe som Rem Best Girl-laget ikke en gang gjorde?), får det avgjørelsen til å virke ganske ubalansert. Jeg er personlig helt for en rematch i god ånd, men det må bare sies at, uansett hva man føler, så har OuroBoros Gaming teknisk sett retten på sin side. Jeg respekterer uansett avgjørelsen, siden det er Telenorligaen som har all rett i å bestemme hva de ønsker å vektlegge av regler og holdninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg mener walkover hadde vært greit. Står ingenting i artikkelen om at forsentkommende lag forsøkte å oppnå kontakt før en halvtime etter skissert kampstart (om jeg ikke har oversett noe), og det er deres ansvar å melde fra når de ser at de ikke rekker fristen. Jeg tror ikke det gavner esport at man ikke forventes å oppføre seg seriøst. Det er allerede ganske mange "barnslige" tendenser i mange esporter. Er kampen viktig for deg, så møter du opp, skulle tro det var ekstra viktig for nyopprykkede lag?

 

AtW

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Om man kan kreve walkover etter femten minutter så synes jeg det er helt feil av arrangør å feige ut når ventetiden var lengre. Dersom retningslinjene ikke er til for å følges så får man heller endre retningslinjene.

 

For øvrig synes jeg det mest naturlige er at den forsinkede parten er den har ansvaret for å oppnå kontakt. Det er ikke slik at man skal måtte løpe land og strand rundt for å få tak i en motstander som ikke har klart å møte opp til riktig tidspunkt.

 

Å skylde på at man er nyopprykket blir bare tullete. Å møte opp i tide er noe som kreves på alle arenaer. Jeg kan ikke komme 40 minutter for sent på jobb og skylde på at jeg er nyansatt..

 

Edit: Ser jeg ikke er helt på linje med de som har svart tidligere. Oh well, mangfold er bra  :)

 

Er forøvrig enig at det er forventet å møte opp til tid, det er ingenting som irriterer meg mer enn folk som ikke møter opp og jeg har claima flertallig w/o's på no show etter 15 min. Forskjellen er da at jeg prøver å få kontakt med dem på bnet og om jeg ikke har dem så legger jeg dem til før jeg gir den 15 min på å accepte.

 

Det er ikke snakk om å løpe over land og strand og er tiden deres så viktig som Mastermixer påstår så prøver du faktisk å få tak i motstanderlaget på bnet for å få kampen igang så fort som mulig.

 

Det var en krasj i retningslinjene mellom fair play og å møte opp til kamp og er derfor jeg syns at rematch var riktig avgjørelse

Men Battle.net er ikke rett platform til dette. Kommunikasjon vedr. kamper skal skje via Gamer.no. Man kan si at det var unfair av OuroBoros Gaming å ikke kontakte motstanderen via Battle.net, men det samme kan sies om Rem Best Girl. Hvorfor man i det hele tatt skal vente til det aller siste med å kontakte hverandre er begge lag like mye skyld i.

 

Det som blir utslagsgivende for min del er at alle lag plikter å møte i god tid før oppsatt kamp, og skal informere motstanderlaget, administrator, og gamer.no ved forsinkelser. Dette er faktisk nevnt i reglementet. Videre ble det sendt ut e-post til alle lag før sesongen begynte der de ble bedt om å lese seg opp på reglene. Så da spør jeg, er det ingen som faen meg leser reglene? I så fall har Rem Best Girl ingenting de skal ha sagt. Å skylde på at man er ny er bare flaut og viser at man ikke er moden for deltakelse i Telenorligaen i det hele tatt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Slenger meg på her. Fint å se at gamer verdsetter fair play, men er det vits å skrive en artikkel om dette? Hadde det ikke vært bedre å bare sende Mail til lagene om at de må spille kampen?

 

Viktig å skille mellom Telenorligaen og Gamer i denne saken. Vi i redaksjonen ønsket å dekke denne saken, for å sette fokus på problemet som oppstod, men også for å gi begge parter mulighet til å forklare seg i en artikkel.

 

Denne saken var jo allerede godt kjent på diverse sosiale medier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uproft å ikke møte til rett tid, når de på toppen av alt bruker nesten 3 ganger så lang tid som tillatt så skjønner jeg at det blir krevd WO. Men ganske uproft å ikke engang forsøke å ta kontakt med de man skal spille mot også. 40 minutter for sent er udugelighet på høyt nivå. Respektløst ovenfor motstanderen synes jeg... Greit med en omkamp, men jeg synes dette burde fått konsekvenser for laget som ikke dukket opp til rett tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Slenger meg på her. Fint å se at gamer verdsetter fair play, men er det vits å skrive en artikkel om dette? Hadde det ikke vært bedre å bare sende Mail til lagene om at de må spille kampen?

 

Viktig å skille mellom Telenorligaen og Gamer i denne saken. Vi i redaksjonen ønsket å dekke denne saken, for å sette fokus på problemet som oppstod, men også for å gi begge parter mulighet til å forklare seg i en artikkel.

 

Denne saken var jo allerede godt kjent på diverse sosiale medier.

Vel det ser ikke bra ut for noen av lagene spør du meg. Ser heller ikke bra ut for Telenorligaen / Gamer uansett hvordan du vender eller vrir på det. Blir jo rene se og hør artikkelen. Før du svarer nei, ingen som tvinger meg til å lese den...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Slenger meg på her. Fint å se at gamer verdsetter fair play, men er det vits å skrive en artikkel om dette? Hadde det ikke vært bedre å bare sende Mail til lagene om at de må spille kampen?

Viktig å skille mellom Telenorligaen og Gamer i denne saken. Vi i redaksjonen ønsket å dekke denne saken, for å sette fokus på problemet som oppstod, men også for å gi begge parter mulighet til å forklare seg i en artikkel.

 

Denne saken var jo allerede godt kjent på diverse sosiale medier.

Ehm! "Liga- og turneringsansvarlig i Telenorligaen, Erling Rostvåg" men under bildet står det: "Erling Rostvåg er liga- og turneringsansvarlig i Gamer.no."

Rart vi blir forvirret når dere selv roter?

Endret av Mooooooooooo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Uproft å ikke møte til rett tid, når de på toppen av alt bruker nesten 3 ganger så lang tid som tillatt så skjønner jeg at det blir krevd WO. Men ganske uproft å ikke engang forsøke å ta kontakt med de man skal spille mot også. 40 minutter for sent er udugelighet på høyt nivå. Respektløst ovenfor motstanderen synes jeg... Greit med en omkamp, men jeg synes dette burde fått konsekvenser for laget som ikke dukket opp til rett tid.

 

Det var ikke 40 minutter. Det er det ene lagets påstand. Loggene sier noe annet.

Lenke til kommentar

 

Uproft å ikke møte til rett tid, når de på toppen av alt bruker nesten 3 ganger så lang tid som tillatt så skjønner jeg at det blir krevd WO. Men ganske uproft å ikke engang forsøke å ta kontakt med de man skal spille mot også. 40 minutter for sent er udugelighet på høyt nivå. Respektløst ovenfor motstanderen synes jeg... Greit med en omkamp, men jeg synes dette burde fått konsekvenser for laget som ikke dukket opp til rett tid.

Det var ikke 40 minutter. Det er det ene lagets påstand. Loggene sier noe annet.

 

 

Så hva sier loggene? Det andre laget sier 30 minutt (halv åtte), så sannheten er et sted imellom? Eller utenfor intervallet?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Uproft å ikke møte til rett tid, når de på toppen av alt bruker nesten 3 ganger så lang tid som tillatt så skjønner jeg at det blir krevd WO. Men ganske uproft å ikke engang forsøke å ta kontakt med de man skal spille mot også. 40 minutter for sent er udugelighet på høyt nivå. Respektløst ovenfor motstanderen synes jeg... Greit med en omkamp, men jeg synes dette burde fått konsekvenser for laget som ikke dukket opp til rett tid.

Det var ikke 40 minutter. Det er det ene lagets påstand. Loggene sier noe annet.

 

 

Så hva sier loggene? Det andre laget sier 30 minutt (halv åtte), så sannheten er et sted imellom? Eller utenfor intervallet?

 

AtW

Det riktige er 36 minutter. De som påstår 20 minutter, mener 20 minutter etter det skulle vært walkover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...