Gå til innhold

TILBAKEBLIKK: Sim City 3000 var en mektig opplevelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker SC3K, det var en stor milepæl i grafikk og det hele. Og musikk som gikk langt utover det spinkle man fikk med midi.

 

 

Jeg likte derimot SimCity fra 2013 - i den grad at man har noe dypere mål som å utvikle byen til å håndtere søppel på en ordentlig måte med gjenvinning og utvinne ressurser, som så kan handles med eller foredles til elektronikk, drivstoff og metaller.

 

Det er noe jeg savner i Cities Skylines. Et dypere mål enn ( stort sett ) trafikkflyt og avvikling.

 

Jeg skulle gjerne sett Cities Skylines med disse fordypningene SimCity fra 2013 hadde! Da hadde jeg nok vært langt mer interessert i å ta det frem igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Husk at Skylines var den første bybygger'n fra Collosal Order. Finnene hadde tidligere bare gjort rene "transport"-spill. En kan vel ikke få alt på en gang.

 

Jeg savna sesonger jeg, selv om dene ene DLC'en var vinterkart så hadde det vært mye artigere med rullerende sesonger. Mange behov endrer seg om vinteren; energibehov, produksjon, trafikk etc..

Lenke til kommentar

Ah, ja husker godt da jeg fikk dette til jul som liten, og var vel først da jeg lærte at det var forskjell på PC kraft.

Men selv med ekstremt lav FPS spillte jeg utallige timer i strekk.

Det jeg er forundret over nå er at jeg i det hele tatt klarte å få til noe som lignet en funksjonell by. Ikke hadde jeg internett, ikke kunne jeg engelsk og planlegging var et ukjent konsept.

Skal sies at det tok lang tid før jeg klarte å gå i +, og "i am weak" ble hyppig brukt.

Lenke til kommentar

Flyplasser fantes i Sim City 2000 også:  https://youtu.be/akyXU_rtC2s?t=651.

 

Lydsporet i Sim City 3000 ligger på youtube og er absolutt verdt en gjennomlytting. https://www.youtube.com/watch?v=rDH4k8L4dfA&list=PL21A5B193C0C5D166. New Terrain og Sim Broadway sitter som støpt som nostalgiske bybyggerminner i hjernebarken min og tas frem med jevne mellomrom. Lastetidene - å vente på at bygninger transformeres fra halv-gjennomsiktige firkanter til bygninger hver gang du skifter kamervinkel eller layer er derimot ikke noe savner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...