Gå til innhold

Steam-brukere gir Dota 2 skylda for mangelen på mer Half-Life


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha herlighet!

Jeg tror Valve har mer enn nok ressurser til å holde flere team av utviklere i gang samtidig med tanke på deres enorme faste inntekter fra Steam. Både til å vedlikeholde eksisterende spill samt utvikle helt nye. Vi vet de har 3 VR spill på gang pluss det kortspillet. Og at de utvikler hardware tilpasset spillene sine, litt slik Nintendo har gjort. Valves Knuckle kontrollere er et godt eksempel her.

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha herlighet!

Jeg tror Valve har mer enn nok ressurser til å holde flere team av utviklere i gang samtidig med tanke på deres enorme faste inntekter fra Steam. Både til å vedlikeholde eksisterende spill samt utvikle helt nye. Vi vet de har 3 VR spill på gang pluss det kortspillet. Og at de utvikler hardware tilpasset spillene sine, litt slik Nintendo har gjort. Valves Knuckle kontrollere er et godt eksempel her.

Bedrifter er bare ute etter penger. De tjene enorme penger på å gjøre litw. Hvorfor skulle de da gidde å tjene litt mer ved å gjøre en massiv innsats?

Derfor man ikke får noe singleplayer DLC til GTAV. De tjener latterlig med penger på å nesten ikke gjøre en dritt.

 

En bedrift vil alltid prøve å tjene så mye som mulig ved å gjøre/bruke så lite ressurser som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedrifter er bare ute etter penger. De tjene enorme penger på å gjøre litw. Hvorfor skulle de da gidde å tjene litt mer ved å gjøre en massiv innsats?

Derfor man ikke får noe singleplayer DLC til GTAV. De tjener latterlig med penger på å nesten ikke gjøre en dritt.

 

En bedrift vil alltid prøve å tjene så mye som mulig ved å gjøre/bruke så lite ressurser som mulig.

Så klart, jeg er ikke helt uenig her.

 

Må bare huske på at Valve er noen særinger i industrien som har det med å gå sine egen veier. Tenker da spesielt på den flate arbeidstrukturen i selskapet og at de er et privat selskap uten investorer som de trenger å tilfredsstille.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Singelplayer tunge spill som Half Life er nok ikke så populære blant investorene nei. Altfor mye griskhet i spillbransjen. Finnes heldigvis fortsatt noen unntak.

 

Som "investorene" så mener du oss, vi gamere? Hvis du mener investorene av de som "skulle" ha eid Valve, så har ikke Valve noe investorer. Valve er et privat selskap, dermed har de ikke noe investorer som de skal tilfredsstille. (Noe som Enceladus nevner over^^^^^^)

 

Så de kan gjøre som de vil og det er derfor de går sin egen vei når det gjelder, vel alt egentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Spørs om det ikke er en liten porsjon griskhet involvert her ja...

 

Det franske uttrykket "kunst for kunstens skyld" synes jeg passer bra. Nettopp det at Valve er fri som en fugl økonomisk burde være en grunn, ikke et argument i mot, å jobbe mer med spill. Hvis det da i det hele tatt finnes noen igjen i bygningen der som ønsker dette. Hvem vet med Valve.

 

Hvis de bare hadde gitt ut Episode 3 i 2008/2009 som de først hadde tenkt, så tror jeg ikke engasjementet rundt dette ville vært like brennende. Hvis vi da antar at det hadde vært en mer åpen slutt type ting, og ikke den insane cliffhangeren som i Episode 2. Folk ville fortsatt vært nyskjerrige på HL3 selvfølgelig, men ikke helt på samme måten tenker jeg.

 

Det er godt mulig noen fortsatt sitter i 2027 å diskuterer dette med jevne mellomrom, så holder ikke pusten for mer Half-Life. Men ville vært jævlig kult hvis de overrasket oss med noe etter hvert. Det vil si en gang i løpet av de neste 2-3 årene f.eks. Som ikke innebærer kortspill. Har ingenting i mot kortspill, men det måtte i så fall ha blitt i etterkant. Ville jo vært rene tragikomedien hvis det var det første de annonserte etter komaet som Half-Life har vært i. :)

Lenke til kommentar

Synes det er en kjip utvikling at man skal ødelegge omtalen til et spill basert på et annet, eller i dette tilfellet fraværet av et annet. Greit nok å boikotte et selskap hvis man er uenig i hvordan de opererer, men når jeg går inn på et spill i Steam forventer jeg anmeldelsene forteller meg hvordan spillet er, ikke hvordan folk er skuffet over at HL3 ikke kommet ut.

 

Blir litt som å gi 1 i terningkast til samtlige Star Wars filmer på IMDB fordi Jar Jar Binks fikk plass på skjermen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Haha herlighet!

 

Jeg tror Valve har mer enn nok ressurser til å holde flere team av utviklere i gang samtidig med tanke på deres enorme faste inntekter fra Steam. Både til å vedlikeholde eksisterende spill samt utvikle helt nye. Vi vet de har 3 VR spill på gang pluss det kortspillet. Og at de utvikler hardware tilpasset spillene sine, litt slik Nintendo har gjort. Valves Knuckle kontrollere er et godt eksempel her.

 

Det er vel nettopp her problemet ligger også - de tjener mye mer på Steam enn de gjorde med spill, så de driter i spill.

Lenke til kommentar

 

Haha herlighet!

 

Jeg tror Valve har mer enn nok ressurser til å holde flere team av utviklere i gang samtidig med tanke på deres enorme faste inntekter fra Steam. Både til å vedlikeholde eksisterende spill samt utvikle helt nye. Vi vet de har 3 VR spill på gang pluss det kortspillet. Og at de utvikler hardware tilpasset spillene sine, litt slik Nintendo har gjort. Valves Knuckle kontrollere er et godt eksempel her.

 

Det er vel nettopp her problemet ligger også - de tjener mye mer på Steam enn de gjorde med spill, så de driter i spill.

 

Når de har 4 nye spill under utvikling vil jeg ikke si at de driter i spill ;)

Lenke til kommentar

 

 

Haha herlighet!

 

Jeg tror Valve har mer enn nok ressurser til å holde flere team av utviklere i gang samtidig med tanke på deres enorme faste inntekter fra Steam. Både til å vedlikeholde eksisterende spill samt utvikle helt nye. Vi vet de har 3 VR spill på gang pluss det kortspillet. Og at de utvikler hardware tilpasset spillene sine, litt slik Nintendo har gjort. Valves Knuckle kontrollere er et godt eksempel her.

 

Det er vel nettopp her problemet ligger også - de tjener mye mer på Steam enn de gjorde med spill, så de driter i spill.

 

Når de har 4 nye spill under utvikling vil jeg ikke si at de driter i spill ;)

 

 

Ingen av de, spillene krever særlig ressuer, de er alle "test" saker. ikke noe i nærheten av hva som kreves om de skulle lage en HL3,

Skulle de lage en HL3 måtte de nå mest sannsynlig lage en helt ny motor eller lage en giga oppgradering til Source. Bare det vil ta mange år og millioner på millioner av dollar.

Lenke til kommentar

Ingen av de, spillene krever særlig ressuer, de er alle "test" saker. ikke noe i nærheten av hva som kreves om de skulle lage en HL3,

Skulle de lage en HL3 måtte de nå mest sannsynlig lage en helt ny motor eller lage en giga oppgradering til Source. Bare det vil ta mange år og millioner på millioner av dollar.

"When I say we're building three games, we're building three full games, not experiments," he later clarified when asked about Valve's free HTC Vive prototype The Lab.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-02-10-valve-is-making-three-fully-fledged-vr-games

 

Forøvrig et interessant intervju med flere gode sitater som sier noe om hvordan Valve tenker for tiden :)

 

 

Her er hele intervjuet filmet. Mener i hvert fall det var der sitatene i den eurogamer artikkelen ovenfor er tatt fra. 

Lenke til kommentar

Kan vel hende at de ikke lager HL3 fordi de ikke vil lage en dårlig/uverdig oppfølger kun for å tjene penger. På mange måter er det bare bra at de ikke lager HL3, skulle ønske veldig mange droppet oppfølgere som er dårlige. Det er stort sett mye penger å tjene på å lage en billig dårlig oppfølger som selger pga. navnet.

Lenke til kommentar

Det er ei dårleg årsaking. Om dei ikkje vil så er det ein ærleg sak, det er Valve sine pengar og ressursar. Men å ikkje lage HL3 fordi det kan bli dårlegare blir for dumt. Då kan dei jo td. prøve å ikkje lage eit dårleg spel. HL2 var spelmessig veldig likt HL1 og har klart seg ganske bra.  Det er historien, karakterane og handlingen som driv heile serien, ikkje måten våpen og fiendar fungerer. Gravity Gun var ei artig nyvinning som gjorde opplevinga betre, men der har dei potensialet for Portal Gun i HL3, som dei òg hinta til mot slutten. Skal eit sånt våpen eventuelt brukast i eit spel så må dei bruke mykje tid på å sørge for at det fungerer som tiltenkt og at ikkje alle vil hoppe forbi mykje innhald. Det kan løysast ved å halde handlinga der du har tilgang til Portal Gun til innandørsområde.

 

Eg synest heller ikkje HL3-hypen som internett har generert burde vere avgjerande for om Valve vel å utvikle HL3 eller ei. I så fall er det svakt og skuffande. Dei har to store spel og to utvidingar som grunnlag og det er ikkje noko utprega avansert historie, så det burde gå greit å få avslutta serien med eit siste spel.

 

Det er alt for mange spel det blir laga for mange oppfølgjarar til, det er eg heilt einig i, men i dette tilfellet så var det meininga at det skulle koma meir. Dei hadde konkrete planar om EP3 eller HL3 og historien var jo på ingen måte avslutta. Eit spel kan gjerne ha ei form for open avslutning, men ingenting i EP2 skulle tilseie at det var tilfellet.

 

Både Gabe og Valve har sikkert pengar nok, så det er ikkje det det ev. skulle stå på. Tvert imot, å satse på DOTA og liknande er av mange tolka som grep for å auke inntektene samanlikna med single player-spel. Ikkje det at HL3 ville gjort det dårleg uansett. Det ville solgt millionar.

 

Det er sjølvsagt uheldig at andre spel får dårleg omtale pga. Valve tilsynelatande ikkje har planar om å utvikla HL3, men det burde heller ikkje vere noko overrasking. Det er ein måte folk kan reagere som får ein slags konsekvens for utviklaren, sjølv om det skal godt gjerast å skape noko større effekt når Dota 2 har Very Positive etter 782 693 omtaler. Det vil jamne seg ut over tid, med mindre dei vel å fjerne omtaler dei meiner er feilaktige pga. HL2-greia.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...