Gå til innhold

ANMELDELSE: Ken Follett's The Pillars of the Earth - Part 1: From the Ashes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Gud forby at man må bruke nøtta i et eventyrspill. Da er det bedre med QTE og dialogvalg som ikke har noen verdens ting å si! Det er gameplayet sitt, det.

 

Kritikken mot dette spillet har jo forøvrig gått på det at det ikke er noen gåter. Så mener denne anmeldelsen at det er motsatt? Godt du ikke har spilt noen av de andre Daedalic-spillene pre Silence. Tror ikke Gamers skala hadde gått lavt nok da.....

 

Daedalics eventyrspilldager er nok talte nå som salget stuper pga mindre og mindre fokus på gåter. Tenk at de har gått fra å lage Memoria til dette røret her.

 

Anbefaler folk som faktisk liker euro-eventyrspill å vente på The Inner World 2 og rebooten av Black Mirror.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, Gud forby at man må bruke nøtta i et eventyrspill. Da er det bedre med QTE og dialogvalg som ikke har noen verdens ting å si! Det er gameplayet sitt, det.

 

Kritikken mot dette spillet har jo forøvrig gått på det at det ikke er noen gåter. Så mener denne anmeldelsen at det er motsatt?

 

 

Kva meiner du? Det blir ikkje sagt i omtalen at "gåtene" er vanskelege. Dei er berre keisame. Det er backtracking, og absolutt ingen form for utfordring. Men det er definitivt ein form for gåter i spelet, sjølv om dei ikkje krever noko anna enn at du bruker tid på å finne ymse ting. Skulle ikkje sagt noko viss utviklaren faktisk hadde gjort det til ei utfordring (Hellblade: Senua's Sacrifice hadde nyleg nokre glimrande puslespel, til dømes), men her er det berre fyllinnhald. Dei kunne like godt kutta heile gåtesegmentet og fokusert fullt på forteljinga, for det er delen av spelet som fungerer best.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

- Sitter med delvis den samme følelsen/oppfattningen etter å ha fullført alle "Broken Sword"-spillene opp til Nr.5.

Jeg håper den byr på litt mer utfordring i så måte.

 

Gåtene i Nr.1. og Nr.2. var ikke akkurat på Mensa-nivå, men de var ganske varierete.

 

Gåtene i Nr.3. og Nr.4. ble mer eller mindre bare "Cut and Paste", med veldig lite variasjon fra gåte til gåte.

Gåtene i Nr.3. og Nr.4. var også så lette at selv ikke en barnehage-unge hadde blitt særlig utfordret.

Men historieforløpet var/er fantastisk fra A til Å.

 

Overgangen fra 2D til 3D var litt merkelig i starten, men ble vant med det ganske kjapt.

Eneste utenom "Cut and Paste"-gåtene i Nr.3. og Nr.4. så ble kameravinklingen et irritasjonsmoment for min del, når det kom til timing-oppgaver som løping og hopping.

Siden det byttet om rettningen på piltastene.

 

------------------------------------------------

 

Har ikke selv prøvd spillet i omtalelsen, men etter anmelderens oppsummering så blir dette et spill som bare spilles for historiens del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...