Gå til innhold

Se Xboxs Gamescom-presentasjon klokken 21:00


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rimelig kjedelige greier ja. Mek for slike som meg som ikke har spilt alt som finnes så fort det kommer ut så er dette kanon. Har allerede begynt å samle litt X360 spill. Og er endel gamle Xbox spill jeg vil se på også. Og er en hel haug av denne generasjonens spill jeg ikke har spilt. Nå kan jeg det på en konsoll og da med beste mulige utgangspunkt så langt konsoll angår vel å merke.

Lenke til kommentar

Som en som foretrekker Xbox fremfor PlayStation så sliter jeg veldig med å se verdien her. Utvilsomt kraftigere sammenlignet med en PlayStation 4 Pro. Men hva hjelper egentlig det? Hvor er spillene? PlayStation 4 Pro har sin verdi hos meg da det kommer et stort antall kjempegode eksklusive spill. Nå er jeg ingen fan av eksklusive spill, men hvor Sony kommer med serier som Uncharted, The Last of Us, Horizon, Ni No Kuni, Until Dawn med flere så har jo Microsoft nærmest ingenting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som en som foretrekker Xbox fremfor PlayStation så sliter jeg veldig med å se verdien her. Utvilsomt kraftigere sammenlignet med en PlayStation 4 Pro. Men hva hjelper egentlig det? Hvor er spillene? PlayStation 4 Pro har sin verdi hos meg da det kommer et stort antall kjempegode eksklusive spill. Nå er jeg ingen fan av eksklusive spill, men hvor Sony kommer med serier som Uncharted, The Last of Us, Horizon, Ni No Kuni, Until Dawn med flere så har jo Microsoft nærmest ingenting?

 

Helt enig. Ville gjerne hatt en Xbox X i hylla jeg.Men når det er absolutt ingen spill jeg blir fristet til å spille, ikke èn faktisk så klarer jeg meg plenty med PS4 Pro, PC og Switch. Kommer MS med noe helt mindblowing etterhvert selvsagt skal man vurdere da.

Lenke til kommentar

Virker som det er relativt mange som har gått fra Xbox 360 til PS4 selv om de var i sum rimelig happy med previous-gen boksen sin. Føler MS har en tendes til å fikse ting for sent, men hardware har unektelig et godt potensial. Mange venter nok på PS5 selv om jeg tror denne X-boksen blir å selge en del over tid. Mange folk kommer neppe til å kaste seg over den nå, bortsett fra blodfans og gadgetomane. Det har ikke nok de klarer å trekke kunder på den pr. nå.

 

Greia er jo at konsollene blir mer og mer PC, som en sikker plattform for utviklerene med dertil mindre piratmarked enn klassisk PC-marked. Virker ikke som MS tjener spesielt mye på denne businessen og de ser vel mer på det mer som en strategi for å få en strategisk sofa-dings i hjemmene for andre Media-tjenester.

 

Kjøpte selv en PS3 når biblioteket var stort nok og en kunne plukke opp en del bra PS3-titler etter at PS4 kom på markedet. Det er jo en aldrene maskin, men den holder fremdeles koken til tross for 256 MB CPU RAM og 256 Grafikk-RAM. Det setter jo ting litt i perspektiv på hva enkelte utviklere har klart å skvise ut av plattformen med paradigmeskiftet på prosessornivå.

Lenke til kommentar

Hva skal konsollfolket med mer kraft egentlig? Det er jo ikke noe å vise det på? De skryter av FreeSync, men finnes det en TV som støtter det?

 

Virkelig? Dagens Xbox One (S) og PlayStation 4 sliter jo voldsomt med å få spill med grei grafikk til å kjøre i 1080P@60FPS. PlayStation 4 Pro klarer 1080P@60FPS i de fleste tilfeller, men ikke alle.

 

Med andre ord så er det et stort manko på maskinvarekraft. Xbox One X skal nok i det minste klare å sikre 1080P@60FPS. Men flere sitter jo nå på 4K TV-er med HDR og ønsker jo gjerne i både pose og sekk. Altså 4K+HDR med oppegående ytelse, og selv ikke Xbox One X vil klare å gi deg noe mer enn 4K@30FPS i de fleste spill så ytelsen selv med PlayStation 4 Pro og Xbox One X er jo ikke allverden sånn sett.

 

Ser ikke helt hva FreeSync har med dette å gjøre? Adaptiv VSync er fint og flott det, men det har jo ikke så veldig mye med maskinvarekraften å gjøre.

Lenke til kommentar

Virker som det er relativt mange som har gått fra Xbox 360 til PS4 selv om de var i sum rimelig happy med previous-gen boksen sin. Føler MS har en tendes til å fikse ting for sent, men hardware har unektelig et godt potensial. Mange venter nok på PS5 selv om jeg tror denne X-boksen blir å selge en del over tid. Mange folk kommer neppe til å kaste seg over den nå, bortsett fra blodfans og gadgetomane. Det har ikke nok de klarer å trekke kunder på den pr. nå.

 

Greia er jo at konsollene blir mer og mer PC, som en sikker plattform for utviklerene med dertil mindre piratmarked enn klassisk PC-marked. Virker ikke som MS tjener spesielt mye på denne businessen og de ser vel mer på det mer som en strategi for å få en strategisk sofa-dings i hjemmene for andre Media-tjenester.

 

Kjøpte selv en PS3 når biblioteket var stort nok og en kunne plukke opp en del bra PS3-titler etter at PS4 kom på markedet. Det er jo en aldrene maskin, men den holder fremdeles koken til tross for 256 MB CPU RAM og 256 Grafikk-RAM. Det setter jo ting litt i perspektiv på hva enkelte utviklere har klart å skvise ut av plattformen med paradigmeskiftet på prosessornivå.

 

 

Microsoft har ikke fikset noe som helst. Problemet med Xbox One vs PlayStation 4 var jo ikke maskinvaren. Det er relativt marginale forskjeller på Xbox One og PlayStation 4 hva gjelder maskinvarekraft. Denne lille forskjellen er ikke stort nok til å velte konsollsalget i Sony sin favør.

 

Det er jo ene og alene spillutvalget som har felt Microsoft denne generasjonen. Alt av third-party spill kommer til begge konsollene, så det er first-party spill som avgjør for de fleste og her har jo Sony kunst Microsoft sønder og sammen. Sony har jo kommet med det ene eksklusive spillet etter det andre av tipp-topp kvalitet. Microsoft på sin side har knapt nok kommet med ett eneste.

 

Microsoft hadde også en unik mulighet med Kinect, som de selv valgte å fullstendig rævkjøre kort tid etter lansering etter store lovnader om at ALLE Xbox One skulle selges med Kinect for å sikre at det var relevant for utviklere å satse på. Microsoft har stilt svak sammenlignet med Sony når det kommer til eksklusive spill fra starten av, samtidig som de har tatt opptil flere "360-er" hva gjelder markedsføring, lovnader og satsing rundt konsollen som får Microsoft til å fremstå som århundres Vinglepetter...

 

 

Nå ser de ut til å forsøke å kaste kraftigere maskinvare ut i markedet. Og det er jo fint og flott det, men uten spillene så er det jo ikke spesielt interessant for noen.

Lenke til kommentar

Veldig enig med det meste. Sony har fokus på hele kjeden, mens MS er for bred og ufokusert selv om de også kjører ekslusiver. De fikk også mer dreis på hardwarekvalitet over tid. Dingser utover basic kontrollere har vel aldri solgt i enorme mengder for noen av partene hvis man ekskluderer musikkspill fra tredjepart. Kinekt-fadesen var vel mest markedet sin reaksjon på et steg vekk fra hardcore gamingkonsoll-biten som vel er grunnen til kjøp for kjernemarkedet selv om MS nok hadde en underkommunisert langsiktig plan for dette som de måtte skrinlegge da de så hvordan markedet reagerte på bundlingen målt opp mot Sony sitt tilbud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rimelig kjedelige greier ja. Mek for slike som meg som ikke har spilt alt som finnes så fort det kommer ut så er dette kanon. Har allerede begynt å samle litt X360 spill. Og er endel gamle Xbox spill jeg vil se på også. Og er en hel haug av denne generasjonens spill jeg ikke har spilt. Nå kan jeg det på en konsoll og da med beste mulige utgangspunkt så langt konsoll angår vel å merke.

Jeg har selv PC, PS4, PS4 Pro, Switch og XBone, og kunne godt tenkt meg en XBone X når den faller i pris. Har også Gamepass til XBone (liten abonnentsavgift pr måned, og du kan laste ned rimelig mange spill gratis) og liker å spille en del spill fra PS3 og XB360 på dagens konsoller. Det var ikke det det sto på for min del. Problemet for meg var at konferansen skrøt av alt mulig, men de viste strengt tatt ingenting nytt. De startet med en "world premiere!" trailer til Assassin's Creed: Origins, men de viste jo en lang trailer og gameplay på E3 i juni? Vi har også kunne forhåndsbestille det og hadde release dato på E3, også.

 

Og sånn fortsatte det, dessverre. ReCore: Definite Edition var nytt, men det er bare en forbedret versjon av ReCore, et spill jeg storkoste meg med for nesten ett år siden. Selv Xbone X ble vist frem på E3 i år. Greit at Project Scorpio-pakken var ny, men selv den har fint lite nytt å vise frem. På toppen av det hele har jeg som sagt både PS4 og PS4 Pro, så det er naturlig å sammenligne dem med XBone og XBone X. Problemet for meg er at PS4 Pro ikke gjør stort jeg ikke får med vanlig PS4. Den har en ekstra USB-inngang på baksiden jeg bruker til PSVR, en dobbel så stor harddisk og kjører de fleste spill i 1080p/60fps, eller 4K/30fps. Men for en som meg som driter i 4K og frame rate (er den stabil holder det lenge for meg) har det lite å si hva oppløsningen er. Da gjenstår harddisken, og en ekstern harddisk gjør samme nytte. Å ha PSVR koblet i konstant uten å sløse bort inngangene på fronten er kjekt, men ikke akkurat noe å betale ekstra for. HDR er nok kjekt (glemte det i farten), men da trenger man en TV som støtter det, og uansett ikke noe jeg ville betalt ekstra far. Så bra er det ikke.

 

Så hva vil XBone X egentlig gjøre for meg? Bedre bilde trenger jeg ikke. Alt bunner ned til spillene, og de viste ikke frem noe som helst nytt av interesse for meg. Dette var bare en dårlig reprise av konferansen på E3.

Lenke til kommentar

 

 

Så hva vil XBone X egentlig gjøre for meg? Bedre bilde trenger jeg ikke. Alt bunner ned til spillene, og de viste ikke frem noe som helst nytt av interesse for meg. Dette var bare en dårlig reprise av konferansen på E3.

 

 

Konferansen var som du skriver en reprise av E3 men med vesentlig mindre spennende spill som ble vist. Så rimelig kjedelige greier..

Men nei om du har ingen interesse av penere spill så er det null poeng for deg å kjøpe en X..eller Pro for den saks skyld.

 

Selv så har jeg kjøpt et 4K HDR TV og det er for å si det mildt ingen vei tilbake. Løftet av oppløsning og HDR får noen spill til å se helt fantastiske ut. Horizon fks er bare helt vilt og jeg kunne aldri klart å spille det på en PS4 eller Pro på et 1080p TV. Totalt uaktuelt når en har sett hvor mye bedre det kan være.

 

X er jeg veldig interisert i da vi vil få enda litt mer kraft og forhåpentligvis flere spill med enda høyere oppløsning og mer stabil ytelse. Men også pga pga hvordan maskinen er designet så vil alt av spill. Selv spill som ikke er optimalisert til X få goder og se og yte i mange tillfeller bedre. Samme med X360 spill og snart den originale Xbox maskinen. Det i kombinasjon med et 4K UHD drev i maskinen er gull.

 

Men er en ikke interisert i bedre grafikk og ytelse så blir det nok lenge til en ny konsoll ifra både Microsoft og Sony kommer til å friste deg. Da fokuset fremmover er kraft kraft og mere kraft nå som vi heldigvis beveger oss bort ifra grøten som er 1080p. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv så har jeg kjøpt et 4K HDR TV og det er for å si det mildt ingen vei tilbake. Løftet av oppløsning og HDR får noen spill til å se helt fantastiske ut. Horizon fks er bare helt vilt og jeg kunne aldri klart å spille det på en PS4 eller Pro på et 1080p TV. Totalt uaktuelt når en har sett hvor mye bedre det kan være.

 

Når man først har gått til innkjøp av en slik tv er det null vits å spille på "gammel" hardware som gjør spillopplevelsen enda bedre så enig i mye av Larzen skriver

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den tiden det har tatt å nå konsumentverdi for 4K og HDR ...

 

Når det kommer til lyd og bilde er det rimelig stor forskjell på kvalitetsfokus alt etter hvor man ser.

Produsenter av utstyr går for god kvalitet, sånn som f.eks flere produksjonsselskap og utstyrprodusenter, men det virker som enkelte  distribusjonsselskaper gjerne skulle levert frimerkevideo med mono 8 KHz lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...