Gå til innhold

– Apple skal snart slippe en ny smartklokke som ikke krever telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

....nok en gang gjøres det et nummer ut av at Apple kommer med noe som Android har hatt i mange år....

 

Jeg er veldig enig med deg, det er mye fokus når Apple gjør sånt, men samtidig er det kun OneCall i Norge som jeg vet har såkalt E-SIM og som da støtter Samsungs klokker med samme løsning. Nevnte det faktisk til familie at når Apple selv kommer med samme løsning som Samsung, så tror jeg også andre operatører endelig lanserer støtte for disse klokkene - noe som i bunn og grunn er positivt for alle med disse smartklokkene.
Lenke til kommentar

....:Nok en gang gjøres det et nummer i kommentarfeltet hvor dårlig Apple er.. hvorfor gidder du ofstiguten å klikke og lese om Apple når du tydeligvis er så Happy med android?

Fordi jeg ikke har Android for tiden. Har 7 Plus og Watch Series 2, veldig fornøyd med begge, men skulle også ønske meg E-SIM, uansett om jeg har Apple- eller Samsungklokke.

Var vel ingenting som tilsier at jeg har Android med svaret mitt? Det var kun en tanke, nøytral sådan, om dagens situasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Selv om den kan streame f.eks. musikkdata uten mobil, så vil jeg tro det er en overdrivelse å si at den ikke vil kreve en iPhone.

Skal du få best utbytte av den vil du måtte bruke en iPhone, du får neppe varslinger fra f.eks. en Android mobil til den.

Lenke til kommentar

...skulle også ønske meg E-SIM...

 

E-SIM ja! Hvorfor har ikke SIM kort kommet forlengst i "virtuelt" format?

 

Vi har jo sertifikater opp og i mente overalt på PC og mobil fra før, og et SIM-kort er jo egentlig bare et sertifikat, og burde jo bare kunne lastes ned fra mobiloperatørens sider med mitt brukernavn og passord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

....nok en gang gjøres det et nummer ut av at Apple kommer med noe som Android har hatt i mange år....

 

Har du i det hele tatt lest artikkelen?

"Det vil også kunne gi Apple et viktig konkurransefortrinn på markedet med tanke på at det fremdeles er få smartklokker som kommer med mobilnett-støtte, til tross for at Apples konkurrerende Android Wear-plattform fikk LTE-støtte allerede i 2015." Så de sier ikke at dette er noe revolusjorende, men at det sannsynligvis får fart på antall mobiloperatørere som nå vil tilby e-simløsning. Noe som er på høy tid. Har selv AW versjon 1, og gikk ikke over til versjon 2 nettopp fordi den ikke har denne løsningen. Ikke alltid jeg ønsker og trenger mobilen med meg rundt, men den må med når jeg eksempelvis skal trene i studio, og egentlig bruker klokken og treningsapp på den, som er koblet opp til egen bruker der jeg trener, slik at jeg har oversikt over hor mye jeg har trent. I dag må jeg synkroninsere via telefonen. Noe som egentlig er litt meningsløst, om jeg altså kunne gjort dette bare med klokken, og låst inn telefonen mens jeg trener. Men og i andre sammenhenger er det greit å kunne legge vekk telefonen, men være tilgjengelig om nødvendig. Hvem som er først og sist spiller for meg liten rolle, bare de vesentligste tingene blir lagt til i klokken, så er det mer enn nok for min del. Å lage støy ut av at "Dette har andre gjort før" er i så måte kun interessant i historisk sammenheng. I det daglige spiller det liten rolle.

Lenke til kommentar

 

....nok en gang gjøres det et nummer ut av at Apple kommer med noe som Android har hatt i mange år....

 

Jeg er veldig enig med deg, det er mye fokus når Apple gjør sånt, men samtidig er det kun OneCall i Norge som jeg vet har såkalt E-SIM og som da støtter Samsungs klokker med samme løsning. Nevnte det faktisk til familie at når Apple selv kommer med samme løsning som Samsung, så tror jeg også andre operatører endelig lanserer støtte for disse klokkene - noe som i bunn og grunn er positivt for alle med disse smartklokkene.

De fleste smartklokker med android tar fysiske simkort og ikke E-SIM

Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt lest artikkelen?

"Det vil også kunne gi Apple et viktig konkurransefortrinn på markedet med tanke på at det fremdeles er få smartklokker som kommer med mobilnett-støtte, til tross for at Apples konkurrerende Android Wear-plattform fikk LTE-støtte allerede i 2015." Så de sier ikke at dette er noe revolusjorende, men at det sannsynligvis får fart på antall mobiloperatørere som nå vil tilby e-simløsning. Noe som er på høy tid. Har selv AW versjon 1, og gikk ikke over til versjon 2 nettopp fordi den ikke har denne løsningen. Ikke alltid jeg ønsker og trenger mobilen med meg rundt, men den må med når jeg eksempelvis skal trene i studio, og egentlig bruker klokken og treningsapp på den, som er koblet opp til egen bruker der jeg trener, slik at jeg har oversikt over hor mye jeg har trent. I dag må jeg synkroninsere via telefonen. Noe som egentlig er litt meningsløst, om jeg altså kunne gjort dette bare med klokken, og låst inn telefonen mens jeg trener. Men og i andre sammenhenger er det greit å kunne legge vekk telefonen, men være tilgjengelig om nødvendig. Hvem som er først og sist spiller for meg liten rolle, bare de vesentligste tingene blir lagt til i klokken, så er det mer enn nok for min del. Å lage støy ut av at "Dette har andre gjort før" er i så måte kun interessant i historisk sammenheng. I det daglige spiller det liten rolle.

Dersom det er Wifi der du trener funker Apple Watch helt fint selv om du har låst inn telefonen. Så lenge de er på samme nett har det ingenting å si hvor telefonen befinner seg.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

 

Kjedelig... samme stygge firkant-boble designet. Ligner for mye på de gamle firkantet 90-talls klokkene. Dette er bare latskap av Apple.

Rund skjerm gir fint lite mening når det meste som skal vises er i listeform.

 

 

Om man kun vil ha en mest mulig funksjonell skjerm, så er jo ens tørst mulig firkantet skjerm det beste. Men det er vel andre ting som også spiller inn på klokkevalg?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Kjedelig... samme stygge firkant-boble designet. Ligner for mye på de gamle firkantet 90-talls klokkene. Dette er bare latskap av Apple.

Rund skjerm gir fint lite mening når det meste som skal vises er i listeform.

 

 

Om man kun vil ha en mest mulig funksjonell skjerm, så er jo ens tørst mulig firkantet skjerm det beste. Men det er vel andre ting som også spiller inn på klokkevalg?

 

Definitivt. For meg er f.eks. alle smartklokker uaktuelle av den enkle grunn at de er elektriske. Klokker skal være 100% mekaniske.

 

Men skal man først gå med en datamaskin på armen har du fortsatt rett - det er mer estetiske hensyn enn tekniske som teller.

 

Personlig liker jeg jo designet til Apple Watch langt bedre enn de runde som er på markedet, delvis fordi den kommer unna med å være mindre og fortsatt vise nok informasjon, men også fordi alle konkurrentene er grisestygge. På bilder ser noen av dem OK ut, men får man dem på armen funker de overhodet ikke som klokke, selv om de er greie datamaskiner. Apple Watch er motsatt - den ser bedre ut på armen enn på bilder (der den gjør seg ganske dårlig).

 

Men dette er jo en smakssak. Poenget mitt er vel egentlig bare at det ikke er sånn at "rund skjerm" === "bedre". Det er et valg som baseres på preferanser og hva man tror kundene vil ha.

Lenke til kommentar

Jepp. Skulle ønske Apple kunne laga fine smartklokker uten alt det treningstullet. Jeg trenger ikke (og vil derfor ikke ha) lydavspilling, gps, pulsmåler, treningsapper og annet styr. Det har jeg foreløpig telefonen til. Det jeg evt. ville hatt var en liten og pen smartklokke med bra batteri, god skjerm og resten av funksjonaliteten til Apple Watch.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...