Gå til innhold

TEST: AMD Radeon RX Vega 64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Litt spesielt at kortet bråket så mye for dere. De fleste andre tester på nett så ligger kortet på 46Db maximum ved max belastning.

 

I tillegg så drar det ikke så ekstremt mye mer enn 1080 kortet i strøm. Tidligere tester av 1080 med overklokk gir 410 watt altså en forskjell på 85 watt.

 

Uansett så er det ikke noe Nvidia killer hvilket det heller aldrig var ment å være.

 

Og til andre i tråden her NEI 1090...eller annet er ikke rett rundt svingen. Hverken volta eller annet har blitt 100% bekreftet for consumers noe sted før tidligst andre halvår 2018 ( Personlig tviler jeg nå på at det skjer med det første da kronen sitter fortsatt komfortabelt på hodet til nvidia.) En pris senkning på 1070/1080 kan det derimot hende vi får se utover høsten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da er vi der vi pleier å være.

AMD kommer dessverre haltende etter, leverer det samme som konkurrenten i ytelse og støyer selvsagt.

 

Da har vel ikke Nvidia noe å frykte. De kan fortsatt produsere sin Volta-serie for proffene, som er villig til å betale mye for deres regnekraft.

Nvidia kan vente med å slippe nye forbrukerrettede Volta-grafikkort til langt ut i 2018.

 

Jeg håper på at AMD en eller annen gang virkelig kommer på toppen, så Nvidia får en reel konkurrent. Dette ville være bra for pris og ytelse for oss forbrukere. Men denne gang ei - igjen.

Lenke til kommentar

AMD skal konkurrere mot mektige Intel og nVidia, det er jo ikke overaskende igrunn at det ikke er bedre enn dette. Selv om nvidia troner alene på toppen, har de i det minste gitt oss heftig ytelsesøkning til en overkommelig pris, tenker da først å fremst på 1080Ti FE (Haswell-->Pascal generelt) til under 7000kr som yter gjennomsnitlig 70% bedre enn 980Ti.

 

Intel derimot er det værre med, de ser ut til å gi faen, minimal ytelsesøkning over flere generasjoner, men likevel har de prestert å komme med 3 platformer (1155/1150/1151)

 

DET er ræva det. :)

Endret av Simkin
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

 

- Hvor ble det av "Sapphire Tri-X R9 Fury" under "Støy(Last)"-kategorien, og under "Battlefield 1"-testen?

Kortet dukker jo opp i alle de andre testene.

 

Og mer generelt sett...

Hvorfor ble ikke "Effektforbruk (Tomgang) og "Støy (Tomgang)" målt, når både "Temperatur (Tomgang)" og "Temperatur (Last)" ble målt?

 

Just curious...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er vi der vi pleier å være.

AMD kommer dessverre haltende etter, leverer det samme som konkurrenten i ytelse og støyer selvsagt.

 

Da har vel ikke Nvidia noe å frykte. De kan fortsatt produsere sin Volta-serie for proffene, som er villig til å betale mye for deres regnekraft.

Nvidia kan vente med å slippe nye forbrukerrettede Volta-grafikkort til langt ut i 2018.

 

Jeg håper på at AMD en eller annen gang virkelig kommer på toppen, så Nvidia får en reel konkurrent. Dette ville være bra for pris og ytelse for oss forbrukere. Men denne gang ei - igjen.

 

Er da ikke så lenge siden Amd var regnet som bedre enn Nvidia, det var vel egentig ikke før 780 at de virkelig fikk overtaket. Har jo gått litt frem og tilbake flere ganger opp gjennom i historien, selv om Nvidia har fått regjere litt i overkant lenge nå :-)

 

De som miner passer nok på at Amd får godt salg på Vega likevel :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

- Hvor ble det av "Sapphire Tri-X R9 Fury" under "Støy(Last)"-kategorien, og under "Battlefield 1"-testen?

Kortet dukker jo opp i alle de andre testene.

 

Og mer generelt sett...

Hvorfor ble ikke "Effektforbruk (Tomgang) og "Støy (Tomgang)" målt, når både "Temperatur (Tomgang)" og "Temperatur (Last)" ble målt?

 

Just curious...

 

Hei,

Vi begynte ikke med støymålinger før Pascal-lanseringen, så grafikkort som er eldre enn GTX 1080 er ikke støytestet.

 

Effektforbruk (tomgang) og støy (tomgang) er ikke målt ettersom forskjellene mellom kort her er ubetydelige. Ingen kort støyer på tomgang, og dersom de en sjelden gang gjør det har du alltid mye rom å gå på temperaturmessig for å bremse viftehastigheten.

 

Testing tar lang tid, så vi må vurdere nøye hvilke målinger vi skal bruke tid på å ta, altså hvilke målinger andre bør ha kjennskap til før de tar valget om hvilket kort de kjøper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar


 

 

- Hvor ble det av "Sapphire Tri-X R9 Fury" under "Støy(Last)"-kategorien, og under "Battlefield 1"-testen?
Kortet dukker jo opp i alle de andre testene.

Og mer generelt sett...
Hvorfor ble ikke "Effektforbruk (Tomgang) og "Støy (Tomgang)" målt, når både "Temperatur (Tomgang)" og "Temperatur (Last)" ble målt?

Just curious...

 



Hei,
Vi begynte ikke med støymålinger før Pascal-lanseringen, så grafikkort som er eldre enn GTX 1080 er ikke støytestet.

Effektforbruk (tomgang) og støy (tomgang) er ikke målt ettersom forskjellene mellom kort her er ubetydelige.
Ingen kort støyer på tomgang, og dersom de en sjelden gang gjør det har du alltid mye rom å gå på temperaturmessig for å bremse viftehastigheten.

Testing tar lang tid, så vi må vurdere nøye hvilke målinger vi skal bruke tid på å ta, altså hvilke målinger andre bør ha kjennskap til før de tar valget om hvilket kort de kjøper.

 


- Takk for kjapp respons...

Det var synd det med "Sapphire Tri-X R9 Fury" siden det er direkte sammenlignbart med "AMD Radeon RX Vega 64".

Godt poeng...
Ting tar tid.

Ytelseshoppet fra "Sapphire Tri-X R9 Fury" til "AMD Radeon RX Vega 64" var ganske imponerende.
Men når jeg ser på settingene som ble brukt under de forskjellige spill-testene så må jeg innrømme at jeg tviler på AMD's påstand.

Jeg vet at ting tar tid, men det hadde vært kjekt å få sett en ekstrem-test av "AMD Radeon RX Vega 64" der alt er skrudd opp til Max. ved samtlige oppløsninger.
Har sett slike tester på TEK(HW) før så jeg håper det er mulig.
Hadde blitt som en tidlig julegave.

Da får man virkelig sett hvor optimistiske AMD's påstander er.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

AMD har alltid hatt elendige referansekjølere. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor de i det hele tatt slipper kort med denne kjøleren, de burde latt produsentene ta seg av det. Et hvem som helst tredjepartskort vil være natt og dag. Nye drivere vil også gjøre underverker..det tar som regel tid å optimalisere - Vi kan fort forvente 15-20% økning med bedre driver

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...