Gå til innhold

Nintendo saksøkes for å ha «stjålet» kontrollsystemet til Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ironisk at et selskap med et slikt navn beskylder andre for plagiat. Akk ja, det kunne vært verre. Produktnavnet begynner i det minste ikke med liten "i".

For ordens skyld kan jeg legge til at Wikipad nå har skiftet navn til Gamevice, men produktet bærer fortsatt det samme intenst ukreative navnet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Eg kan ikkje fatte og begripe kva som er hensikta med å godkjenne slike håplaust generelle patentar?

 

Kva slags formål skal det tjene å få einerett på å produsere avtakbare kontrollar? Dette er jo ein så generell idé at den rammar alt og derfor kun tjener til å sette hindringar for teknologiske framskritt innanfor området dei neste 20 åra.

 

 

 

Det verken bør eller skal være slik at dersom eg sender inn patentpapir på ein patent for å styre dataspel uten berøring så skal eg kunne melke markedet i 20 år dersom nokon om nokre år utviklar eit spelsystem som tillet spelaren å styre ved hjelp av hjernesignal eller augebevegelsar.

Hadde eg hatt ein spesifikk plan for korleis eg skulle lese av og bruke hjernesignal så hadde det vært noke heilt anna (sjølv om 20 års beskyttelsestid fortsatt er ALT for lenge med dagens teknologiutvikling).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...