Gå til innhold

Norge har verdens raskeste mobile bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å ha fri fart er ganske lite å juble over, alt handler om datakvotens størrelse. Jeg vil heller ha halv fart og dobbel så stor datapakke.

Det har hatt mye å si for operatørene som nå kan skryte på seg verdens raskeste mobile bredbånd.

Telenor har jo også melket disse Ookla tallene noen månder alt i store reklamekampanjer i Oslo.

Endret av MegaMann2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Farten er fremdragende i dag,men slår meg sammen med koret som klager over datamengden man ikke får i dagens abonnementer. Jeg forventer et hopp til minst 10 GB/mnd for 250,- innen overskuelig fremtid, om det skal være noe vits å fortsatt reklamere for hastigheten. Min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her i Filippinene betaler jeg 80 kroner mnd for 1,5GB for fryktelig dårlig og ustabilt mobilnett. Helt jævlig.

 

Hvis vi sammenligner med land som ligger litt nærmere, så har vi ganske dårlige datapakker. Hvis vi går på andre siden av kloden, så er nok situasjonen litt annerledes, ja :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dessverre så henger fri fart og datapakker mye sammen. Lett å tilby fri fart når man begrenser folk i mengden data de forbruker.

Det er nok derfor 100Mbit ++ fremdeles ikke er allemannseie her i norge på fast bredbånd selv om vi har råd til det og egentlig har mye av infrastrukturen på plass allerede. Hvis vi innfører datapakker på fast bredbånd også så skal du nok se at de skrur opp farta der også betydelig.

 

Nå er det vel 5 år snart siden siste gratis hastighetshopp for bredbånd her i landet (Get, Altibox, etc). Da gikk jeg fra 60 til 80 Mbps. Det skjer ganske mye mer på mobilfronten enn på fast bredbåndsfronten når det gjelder abonnement. Selv om jeg ikke kan si at vi har monopol her siden jeg kan velge mellom Fiber, coax og DSL så føles det mye mer sånn ut når man har det samme tilbudet i åresvis, mens mobilselskapene stadig vekk kniver om best pris og gjør justeringer.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Hastighet over 30mbit har ikke stort og si på mobilbruker per dagsdato, jeg skulle heller ønsket meg større kvote enn "frifart" 

 

 

Å ha fri fart er ganske lite å juble over, alt handler om datakvotens størrelse. Jeg vil heller ha halv fart og dobbel så stor datapakke.

 

 

 

Å ha fri fart er ganske lite å juble over, alt handler om datakvotens størrelse. Jeg vil heller ha halv fart og dobbel så stor datapakke.

Det har hatt mye å si for operatørene som nå kan skryte på seg verdens raskeste mobile bredbånd.

Telenor har jo også melket disse Ookla tallene noen månder alt i store reklamekampanjer i Oslo.

 

 

...og(S)t(j)elenor melker den kua som best de kan. I den siste reklamen sin, så skryter "ensligfar" overfor flørten sin at de kan være to på samme koblinga fordi den er så rask. 

 

Sikkert fint, helt til kvota er forsvunnet samme kvelden når de begge sitter og strømmer filmer hver for seg.

Lenke til kommentar

 

Hastighet over 30mbit har ikke stort og si på mobilbruker per dagsdato, jeg skulle heller ønsket meg større kvote enn "frifart"

Å ha fri fart er ganske lite å juble over, alt handler om datakvotens størrelse. Jeg vil heller ha halv fart og dobbel så stor datapakke.

 

Å ha fri fart er ganske lite å juble over, alt handler om datakvotens størrelse. Jeg vil heller ha halv fart og dobbel så stor datapakke.

Det har hatt mye å si for operatørene som nå kan skryte på seg verdens raskeste mobile bredbånd.

Telenor har jo også melket disse Ookla tallene noen månder alt i store reklamekampanjer i Oslo.

...og(S)t(j)elenor melker den kua som best de kan. I den siste reklamen sin, så skryter "ensligfar" overfor flørten sin at de kan være to på samme koblinga fordi den er så rask.

 

Sikkert fint, helt til kvota er forsvunnet samme kvelden når de begge sitter og strømmer filmer hver for seg.

"Nytelse i kveld, skam og anger i morgen". En setning som kan beskrive menneskeheten og Norske datakvoter.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Merkes. Telenor leverer ca. 150 Mbps til heimen, noe som tidvis kommer godt med. Selv om det gjør vondt å se kronene rulle når datapakka bare er på 200GB.

 

Har fortsatt til gode å klare å holde meg, kona og katta under 240 GB på en måned (fikk 200GB ekstra pga. Rollover første måneden, for 5 dags bruk). Så snart blor det kjedelog og rasjonering.

 

Trodde nabolager ville få mulighet for fiber når 6-7 nybygg kom opp. Men nei, de ble også tvunget til mobilt bredbånd.

Alle tettsteder rundt har fiber, og 4g+ sentralen 500m unna har selvsagt også det. :(

 

De skal absolutt satse på MB, men ha et produkt som passer normalt bruksmønster anno 2017 kan de ikke.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkes. Telenor leverer ca. 150 Mbps til heimen, noe som tidvis kommer godt med. Selv om det gjør vondt å se kronene rulle når datapakka bare er på 200GB.

 

Har fortsatt til gode å klare å holde meg, kona og katta under 240 GB på en måned (fikk 200GB ekstra pga. Rollover første måneden, for 5 dags bruk). Så snart blor det kjedelog og rasjonering.

 

Trodde nabolager ville få mulighet for fiber når 6-7 nybygg kom opp. Men nei, de ble også tvunget til mobilt bredbånd.

Alle tettsteder rundt har fiber, og 4g+ sentralen 500m unna har selvsagt også det. :(

 

De skal absolutt satse på MB, men ha et produkt som passer normalt bruksmønster anno 2017 kan de ikke.

Adblocker på alt av pc, mobiler. Har du en grei router, strupe hastighet til 4-5 mbit slik at ikke kvaliteten på netflix youtube osv blir for høy å tar opp båndbredde. Kjedleig å måtte spare på GB men det går jo ann å prøve. Turbo funksjonen til operabrowsern spare jo en del også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@Andrull: Jeg mener å ha hørt et sted at Telenor unngår å bygge ut på bygda. Årsaken er at de er forpliktet til å åpne infrastrukturen sin for konkurrentene, og da tjener de visstnok ikke penger.

Lenke til kommentar

Adblocker er gjort. Og det å aktivere komptimering kan nok kanskje funke. Selv om det nok er mengden streaming som tar opp største bolken.

 

Spesielt når man i alle år har vært svært kresen til bildekvalitet. Så å jekke ned kvalitet kommer til sist. :'(

 

Men kona er ikke like kresen da, så der kan man kanskje spare inn litt. ;):p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

@Andrull: Jeg mener å ha hørt et sted at Telenor unngår å bygge ut på bygda. Årsaken er at de er forpliktet til å åpne infrastrukturen sin for konkurrentene, og da tjener de visstnok ikke penger.

Ahh, det kan jo kanskje stemme ja. Mulig det går ann å skrive en laaaangt avtale?

 

Noen hundrelapper mndr eller mindre i måneden er ingenting mot hvor mye det jævla 4g opplegget koster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...