Gå til innhold

Slik skal Google få deg til å slutte med annonseblokkering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Grøss og gru...

Jeg går stortsett innom de samme sidene, som f.eks. TEK og GAMER.

 

Og hoved grunnen til at jeg registrerte meg som Pluss-bruker var for å bli kvitt den forhatte reklamen.

Hadde samtlige av de andre sidene jeg besøker også gitt brukerne valget å betale en liten slant for å kvitte seg med reklamen, da hadde alt vært bare fryd og gammen.

På den måten hadde ad-blocking vært unødvendig.

 

Men å bare bytte ut en type reklame med en annen type reklame fjerner ikke bruken av ad-blocking.

 

Jeg er rimelig sikker på at det ikke bare er jeg som ser det slik.

Lenke til kommentar

VGTV er en versting her. Det er greit at det er reklame før videoer - men at de i disse reklamene fjerner volumbaren - slik at man ikke kan justere lyden (du kan fortsatt mute) er en uting.

 

Det som er ENDA værre er at når reklamen spilles så spilles lyden på 100% volume, selv om du i utgangspunktet har stilt at videoene på VGTV skal stå på noe annet (40%ish i mitt tilfelle). Så lyden i reklamen er ekstremt høyt før selve videoen begynner i normalt volum.

 

Dette ble ulovlig på tv for noen måneder siden. Håper det bli ulovlig online også snart :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Syns det er fryktelig teit at de som betaler for internett i mobilabonnement må basically betale for reklamen. Er mange MB som flakser bort på grunn av retardert drittreklame. 

Lenke til kommentar

VGTV er en versting her. Det er greit at det er reklame før videoer - men at de i disse reklamene fjerner volumbaren - slik at man ikke kan justere lyden (du kan fortsatt mute) er en uting.

 

Det som er ENDA værre er at når reklamen spilles så spilles lyden på 100% volume, selv om du i utgangspunktet har stilt at videoene på VGTV skal stå på noe annet (40%ish i mitt tilfelle). Så lyden i reklamen er ekstremt høyt før selve videoen begynner i normalt volum.

 

Fjerner volumbaren? Du har da lydjustering på alle enheter uansett.. Og på en PC har man normalt høyttalere med egen justering i tillegg.. Jeg justerer aldri lyden i en spiller eller lignende. KUN via volumkontroll på PC høyttalere, anlegg, knappene på mobil osv.

Lenke til kommentar

Too little too late sier nå jeg. I alle år har nettsider plaget oss med reklame som spiser båndbredde, støyer eller blinker så en nærmest faller om i epileptiske kramper. Helt ukritisk har nettisdene vært til annonsenettverkene. Og nå får dere betale prisen for at dere har forsøplet livene våre i mer enn 2 tiår. 

 

Har helt sluttet å whiteliste og legger nettsider inn ad-block detektering og ikke vil la meg lese innhold så lar jeg heller være å komme tilbake til de nettstedene. Det er noen veldig få nettsider jeg betaler for, og i ærlighetens navn må jeg si at feks lokalpatriotisme spiller vel så stor rolle som kvaliteten på innholdet for et par av de nettstedene jeg betaler for. 

 

Tek får en lavere standard for hvert år som går, der det blir mer og mer innhold som er enten rene telegramsaker, rene google-translate eller lavnivå journalistikk. Før dere øker staben og skaffer en redaktør som faktisk vet hva en redaktør skal gjøre så får dere verken en krone mer fra meg eller whitelisting. Var Tek-ekstra medlem i over et år, definitivt ikke verdt pengene. Om dere forbedrer dere så skal jeg være storsindig nok til å forsøke igjen. Men denne gangen får dere ikke et helt år til å bevise at dere duger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

VGTV er en versting her. Det er greit at det er reklame før videoer - men at de i disse reklamene fjerner volumbaren - slik at man ikke kan justere lyden (du kan fortsatt mute) er en uting.

 

Det som er ENDA værre er at når reklamen spilles så spilles lyden på 100% volume, selv om du i utgangspunktet har stilt at videoene på VGTV skal stå på noe annet (40%ish i mitt tilfelle). Så lyden i reklamen er ekstremt høyt før selve videoen begynner i normalt volum.

 

Trodde faktisk det var lover som forbyr dem fra å ha så høyt på i reklamer, til og med på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...