Gå til innhold

Middle-earth: Shadows of War får «loot»-kister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir vel det samma som Deus Ex Mankind Divided hvor man kan kjøpe ting som man lett kan finne i spillet sjøl, kan ikke skjønne at det skal være noe å klage på..!

 

I enspiller forstår jeg ikke kritikken. I spill som Hearthstone og andre p2w modeller kan man kjøpe seg fordeler over andre spillere, det er et langt større problem.

 

Problemet er at man ikke vet om skaperne av spillet har laget spillet med viten om at det kom til å være microtransactions eller ikke. En kan ikke være helt sikker på om bossen har 20% mer HP enn den egentlig er ment å ha eller om questen krever 50% mer XP enn den originalt var balansert rundt for å oppmuntre spillere til å kjøpe loot crates som gir exp boosts og bedre våpen.

 

Minner imidlertid om at spill i "gamle" dager gjerne hadde innebygde (gratis) cheat codes i single-player delene. Vil nok tro at "5$ for instant unit recruitment" i Age of Empires 2 Remastered hadde blitt møtt med kraftig kritikk. Deus Ex Mankind divided var (så vidt jeg vet) balansert rundt et spill uten microtransactions, og disse ble senere lagt inn etter spillet var i stor grad ferdig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir vel det samma som Deus Ex Mankind Divided hvor man kan kjøpe ting som man lett kan finne i spillet sjøl, kan ikke skjønne at det skal være noe å klage på..!

 

Så det er helt greit å kanskje måtte spille 700 timer for å få en gjenstand du ellers kunne betalt 50 kr for å få umiddelbart? Dette er andre utviklere. At Deus Ex var greit balansert betyr ikke at Shadow of War blir det. Jeg husker man måte spille i evigheter for å få enkelte biler i Forza 5, som man ellers kunne kjøpt umiddelbart.

Lenke til kommentar

I enspiller forstår jeg ikke kritikken. I spill som Hearthstone og andre p2w modeller kan man kjøpe seg fordeler over andre spillere, det er et langt større problem.

 

Candy Crush er enspiller. Prøv å spille gjennom det uten å bli fristet av mikrotransaksjoner. Jeg skal love deg at du blir irritert. Jeg merket det samme med Fallout Shelter. Ja, dette er F2P-spill, men det er absolutt ingenting som hindrer utviklerne i å gjøre det samme i Shadow of War. Utviklerne kjenner godt til psykologien som får oss til å ville kjøpe mikrotransaksjoner i spill.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

 

I enspiller forstår jeg ikke kritikken. I spill som Hearthstone og andre p2w modeller kan man kjøpe seg fordeler over andre spillere, det er et langt større problem.

Candy Crush er enspiller. Prøv å spille gjennom det uten å bli fristet av mikrotransaksjoner. Jeg skal love deg at du blir irritert. Jeg merket det samme med Fallout Shelter. Ja, dette er F2P-spill, men det er absolutt ingenting som hindrer utviklerne i å gjøre det samme i Shadow of War. Utviklerne kjenner godt til psykologien som får oss til å ville kjøpe mikrotransaksjoner i spill.

Vet du, det var et veldig godt argument :)

Lenke til kommentar

Spørsmålet her er vel hva slags aktiviteter man må gjøre in-game for å oppnå det samme som de som betaler. 

Er det spektakulære oppdrag som har en virkelig gameplaymessig verdi så er det ingenting å klage på her.

Hvis det er repeterende typer side-missions som nesten er helt like hver gang, hvor man må grinde 15 kjedelige oppdrag for å slippe å betale 30 kr ekstra, da er dette usmakelig.

 

Hvis folk vil betale for å slippe å spille et bra spill så er det en ting, men hvis utviklerne med vilje gjør deler av spillet kjedelig sånn at man får lyst til å betale for å hoppe til neste spennende del, da blir det boikott fra min side hvertfall.

Lenke til kommentar

Tullete trend det der med "loot chests". Det er jo praktisk talt bare en måte for utviklerne å rope ut til verden at "Nå bryr vi oss ikke lenger om kvaliteten på spillene våre. Vi vil bare skvise penger ut av lettlurte spillere."

 

Folk har forhåndsbestilt dette spillet i månedsvis. I starten fantes det ikke noe annet enn en cinematic trailer og folk forhåndsbestilte som bare pokker. Har ikke folk lært av "No mans lies" - ehm, jeg mer "skies" (og mange andre..)

Lenke til kommentar

Hater dritt som det der... Men jeg kommer ikke som endel råder til. Å ikke kjøpe spillet. Derimot kommer jeg ikke til å betale en krone mer etter spilet er kjøpt. Som med 99% av alle spill jeg kjøper. Om nok gjør det så slutter utviklere å legge til dritt som det der. Problemet er at alt for mange blar opp....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...