Gå til innhold

Ny Apple TV skal støtte 4K og HDR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til denne, vil passe perfekt med min LG OLED B6. Testet NVIDIA Shield TV og den var jo fin nok den, men programvaren og UX-designet falt ikke i smak hos verken meg eller samboer så da bruker vi Apple TV Gen.4 inntil denne kommer. At den skal støtte HDR10 og Dolby Vision hadde jeg ikke forventet, hadde vært veldig typisk Apple å bare gått for en av disse.

Lenke til kommentar

2 tusen kroner for forrige versjon:

 

https://prisguiden.no/produkt/apple-tv-64gb-4th-generation-239963

 

Nei da kjøper jeg heller neste generasjons gaming-konsoll, som også har forskjellige apper, slik som Netflix med mange flere.

 

Dagens Apple TV har også en haug med apper. For film/tv har man vel ihvertfall netflix, nrk, hbo nordic, tv2 sumo, viaplay, youtube etc.. Er også en del spill tilgjengelig via App Store (typ mobilspill, ikke pc/konsoll-spill), en fungerende nettleser (safari), og muligheten til å dele skjerm fra ios-devices.

 

Men såklart, hvis man ønsker å spille battlefield i stua så er ikke apple tv løsninga.. Hvis man derimot ikke har noen interesse for det, og heller ønsker en god, diskret medieboks (tenk chromecast på steroider - uten å være avhengig av en mobil), så er apple tv et godt alternativ - eller, det blir et godt alternativ nå når de endelig kommer med 4k støtte (forutsett at man kan svelge prislappen) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

2 tusen kroner for forrige versjon:

 

https://prisguiden.no/produkt/apple-tv-64gb-4th-generation-239963

 

Nei da kjøper jeg heller neste generasjons gaming-konsoll, som også har forskjellige apper, slik som Netflix med mange flere.

 

Dagens Apple TV har også en haug med apper. For film/tv har man vel ihvertfall netflix, nrk, hbo nordic, tv2 sumo, viaplay, youtube etc.. Er også en del spill tilgjengelig via App Store (typ mobilspill, ikke pc/konsoll-spill), en fungerende nettleser (safari), og muligheten til å dele skjerm fra ios-devices.

 

Men såklart, hvis man ønsker å spille battlefield i stua så er ikke apple tv løsninga.. Hvis man derimot ikke har noen interesse for det, og heller ønsker en god, diskret medieboks (tenk chromecast på steroider - uten å være avhengig av en mobil), så er apple tv et godt alternativ - eller, det blir et godt alternativ nå når de endelig kommer med 4k støtte (forutsett at man kan svelge prislappen) :)

Chromecast på steroider? Strengt tatt ikke samme produkt som chromecast engang, og igjen i kjent Apple stil. Too litte too late.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Med bare 8 mbit internett, kunne jeg ikke brydd meg mindre.

 

Vel, vil si at du bryr deg ganske mye. Nok til å klikke deg inn på artikkelen, lese den og legge igjen en kommentar.

Det kunne jo vært noe annet intererssant i atikkelen...

Men det ser ut for at jeg klarer meg med ATV4 enn så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2 tusen kroner for forrige versjon:

 

https://prisguiden.no/produkt/apple-tv-64gb-4th-generation-239963

 

Nei da kjøper jeg heller neste generasjons gaming-konsoll, som også har forskjellige apper, slik som Netflix med mange flere.

 

Som det blir nevnt av flere her får du 32GB versjonen også. Som jeg vil tro 90 % av kjøperne velger.

Den koster 1300 kr.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3314855

Lenke til kommentar

Gleder meg til denne, vil passe perfekt med min LG OLED B6. Testet NVIDIA Shield TV og den var jo fin nok den, men programvaren og UX-designet falt ikke i smak hos verken meg eller samboer så da bruker vi Apple TV Gen.4 inntil denne kommer. At den skal støtte HDR10 og Dolby Vision hadde jeg ikke forventet, hadde vært veldig typisk Apple å bare gått for en av disse.

 

Ser den, og spesielt her i Norge tviler jeg på at så mange apper kommer til Android TV med det første, apple tv og ofte samsung smart tv som gjelder. Har lg c6 selv, fornøyd med Netflix appen for 4k. Resten bruker jeg mi box 3 til (innebygd chromecast)

Lenke til kommentar

 

2 tusen kroner for forrige versjon:

 

https://prisguiden.no/produkt/apple-tv-64gb-4th-generation-239963

 

Nei da kjøper jeg heller neste generasjons gaming-konsoll, som også har forskjellige apper, slik som Netflix med mange flere.

Dagens Apple TV har også en haug med apper. For film/tv har man vel ihvertfall netflix, nrk, hbo nordic, tv2 sumo, viaplay, youtube etc.. Er også en del spill tilgjengelig via App Store (typ mobilspill, ikke pc/konsoll-spill), en fungerende nettleser (safari), og muligheten til å dele skjerm fra ios-devices.

 

Men såklart, hvis man ønsker å spille battlefield i stua så er ikke apple tv løsninga.. Hvis man derimot ikke har noen interesse for det, og heller ønsker en god, diskret medieboks (tenk chromecast på steroider - uten å være avhengig av en mobil), så er apple tv et godt alternativ - eller, det blir et godt alternativ nå når de endelig kommer med 4k støtte (forutsett at man kan svelge prislappen) :)

 

 

Ok, greit argument.

 

Men antall apper som du nevner er ikke så forferdelig forskjellig i fra på PS4 f.eks.

 

Ellers kan det argumenteres om at en kanskje får det rimeligere om en velger en slik TV-boks basert på Android. Har ikke oversikt over pris, men det kan jo tenkes at det finnes 4K der også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

2 tusen kroner for forrige versjon:

 

https://prisguiden.no/produkt/apple-tv-64gb-4th-generation-239963

 

Nei da kjøper jeg heller neste generasjons gaming-konsoll, som også har forskjellige apper, slik som Netflix med mange flere.

Det finnes en 32GB variant da...

 

 

Og på gamle PS4 som ikke har 4K, så får man 500 Gig snurredisk (igjen ikke det samme, og mangel av 4K), men så sa jeg at jeg var villig til å vente til 4K kommer på en konsoll jeg kan like å velge ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...