Gå til innhold

– Google vil kjøpe Snapchat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, spent på hval Google ville gjort med Snapchat :D

 

De skal nok inlemme det i søkemotoren sånn at du skal kunne søke på hva folk har skrevet/hvilke bilder folk har sendt. :D

 

De vil vel ha et sosial medium, ettersom deres google + ikke har hatt noen suksess og de vil vel ikke at facebook/snapchat skal stikke av med kaka

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Selger de ikke for den prisen er de rett og slett dum. Det skal mye til for å tjene penger på Snapchat. Om snap skal ha en fremtid er de avhengig av å gjøre appen om til en reklameplatform slik Facebook har blitt. IMO

Lenke til kommentar

 

237 milliarder, og tallene 237, uten komma imellom. Det er mye penger det. Hadde solgt Snapshit til den prisen jeg. Da kunne jeg betalt ned huslånet, og gått av med pensjon når jeg blir 62.

Og feiret litt, fri bar i oslo frem til du blir 62 :)

Ser ikke bort fra at det hadde blitt litt feiring. Litt fri bar. Litt høy sigarføring. Litt champagne. Hadde sikkert hatt råd til det, selv etter å ha innfridd boliglånet (ca kr 600.000) og førtidspensjonert meg. Hadde jeg fått 237 milliarder på konto, hadde jeg hatt litt å gå på, selv etter utskeielsene jeg hadde tatt meg råd til, samt at jeg hadde blitt gjeldsfri. Men noen kroner i formueskatt og skatt på renteinntekter hadde jeg jo måttet regne med...

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke, var ikke Snapchat kjøpt opp av Facebook for lenge siden? Det er derfor det ikke heter Snapchat, men Snap?

 

Eller noe, hvor er denne frie baren dere snakker om?

 

 

Er det der det fins - All right, pussy, pussy, pussy! Come on in pussy lovers! Here at the Titty Twister we're slashing pussy in half! Give us an offer on our vast selection of pussy, this is a pussy blow out! All right, we got white pussy, black pussy, Spanish pussy, yellow pussy, we got hot pussy, cold pussy, we got wet pussy, we got;

smelly pussy, we got hairy pussy, bloody pussy, we got snappin' pussy, we got silk pussy, velvet pussy, Naugahyde pussy, we even got horse pussy, dog pussy, chicken pussy! Come on, you want pussy, come on in, pussy lovers! If we don't got it, you don't want it! Come on in, pussy lovers!,

 

Fritt kopiert fra en eller annen fra en eller annen film som ikke er riktig sitert anyway som er hele poenget.

 

Men slik er det med Snap, eller svarer jeg på feil post her?

Lenke til kommentar

Det ble nevnt fri bar i Oslo i noen år..  Hva ville det koste? Og, hva ville det medføre? Artig tanke :-) 237mrd skulle rekke en stund :-)

 

Du kunne svidd av en million kroner hver dag i 649 år og fortsatt hatt litt til overs. Fri bar, null problem.

Lenke til kommentar

 

Det ble nevnt fri bar i Oslo i noen år..  Hva ville det koste? Og, hva ville det medføre? Artig tanke :-) 237mrd skulle rekke en stund :-)

Du kunne svidd av en million kroner hver dag i 649 år og fortsatt hatt litt til overs. Fri bar, null problem.

 

 

Har du tatt med formueskatten i beregningen da? Første året alene så tar staten litt over 1,6mill, så man har nok noen hundre år mindre med moro. Spesielt etter man har betalt skatten på å få dem på konto (Inntektsskatt og/eller utbytte skatt)

Lenke til kommentar

SNAP aksjen har dalt, og selskapet kjører på tap. Sjekk ut Q1 rapporten for harde tall. 

 

Å betale 30 Milliarder USD for dette selskapet er så sinnssykt at det nesten ikke finnes ord for det. Selskapet har en INNTEKT, ikke fortjeneste, på ca. 600 millioner USD i året. Det er snakk om å kjøpe et selskap for 50 ganger mer enn det de greier å dra inn.  

 

Med mindre Snap greier å 5-10 doble denne inntekten, så kan jeg ikke se hvordan selskapet alene kan være et brukbart kjøp. 

 

Det må være snakk om enten brukermassen, eller teknologi. Teknologien har jeg null tro er verdt så mye, så da må det jo være snakk om brukermassen. 

 

edit: Nå var vist dette gammelt nytt, og regner med ingen har lyst å betale så mye penger mtp. hvordan aksjen har gått siden IPO (halvert pris) 

Endret av Dreamspace
Lenke til kommentar

 

 

Det ble nevnt fri bar i Oslo i noen år.. Hva ville det koste? Og, hva ville det medføre? Artig tanke :-) 237mrd skulle rekke en stund :-)

Du kunne svidd av en million kroner hver dag i 649 år og fortsatt hatt litt til overs. Fri bar, null problem.

Har du tatt med formueskatten i beregningen da? Første året alene så tar staten litt over 1,6mill, så man har nok noen hundre år mindre med moro. Spesielt etter man har betalt skatten på å få dem på konto (Inntektsskatt og/eller utbytte skatt)

Neida, men har heller ikke regnet med avkastning. En slik sum ville jo realistisk sett blitt investert også. Vi får sette adresse Monaco i tillegg.

Lenke til kommentar

 

 

237 milliarder, og tallene 237, uten komma imellom. Det er mye penger det. Hadde solgt Snapshit til den prisen jeg. Da kunne jeg betalt ned huslånet, og gått av med pensjon når jeg blir 62.

Og feiret litt, fri bar i oslo frem til du blir 62 :)
Ser ikke bort fra at det hadde blitt litt feiring. Litt fri bar. Litt høy sigarføring. Litt champagne. Hadde sikkert hatt råd til det, selv etter å ha innfridd boliglånet (ca kr 600.000) og førtidspensjonert meg. Hadde jeg fått 237 milliarder på konto, hadde jeg hatt litt å gå på, selv etter utskeielsene jeg hadde tatt meg råd til, samt at jeg hadde blitt gjeldsfri. Men noen kroner i formueskatt og skatt på renteinntekter hadde jeg jo måttet regne med...

Dette er min humor.

Lenke til kommentar

SNAP aksjen har dalt, og selskapet kjører på tap. Sjekk ut Q1 rapporten for harde tall. 

 

Å betale 30 Milliarder USD for dette selskapet er så sinnssykt at det nesten ikke finnes ord for det. Selskapet har en INNTEKT, ikke fortjeneste, på ca. 600 millioner USD i året. Det er snakk om å kjøpe et selskap for 50 ganger mer enn det de greier å dra inn.  

 

Med mindre Snap greier å 5-10 doble denne inntekten, så kan jeg ikke se hvordan selskapet alene kan være et brukbart kjøp. 

 

Det må være snakk om enten brukermassen, eller teknologi. Teknologien har jeg null tro er verdt så mye, så da må det jo være snakk om brukermassen. 

 

edit: Nå var vist dette gammelt nytt, og regner med ingen har lyst å betale så mye penger mtp. hvordan aksjen har gått siden IPO (halvert pris) 

 

Uansett så er det ikke alle selskaper som blir kjøpt opp kun basert på overskudd. Det kan være patenter og rettigheter og mye mer inne i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...