Gå til innhold

Får du kvaliteten du betaler for i Spotify?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hører man egentlig forskjell? Greit at audiofile med gullører og headsett til en månedslønn gjør det. Med hva med mannen i gata med ørepropper til kr 49,90?

 

Js! Man skal ha bra dårlig hørsel for og ikke høre forskjell. På tidal merker du det veldig godt fra dårligst til hifi.

Lenke til kommentar

Men hører man egentlig forskjell? Greit at audiofile med gullører og headsett til en månedslønn gjør det. Med hva med mannen i gata med ørepropper til kr 49,90?

 

Gjerne ikke med propper til en femtilapp, men tilogmed min mor på over 55år, med et koss portapro headset hørte at noe var galt når hun fikk ny telefon og lasta ned listene med dårligste kvalitet kontra beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hører man egentlig forskjell? Greit at audiofile med gullører og headsett til en månedslønn gjør det. Med hva med mannen i gata med ørepropper til kr 49,90?

 

99,90 er minstekravet for å slippe skurr, etter det hører man ikke forskjellen fra øreproppene til 499,90

Lenke til kommentar

 

Dette er i bunn og grunn en utmerket løsning som ikke krever inngripen fra deg; den spiller automatisk så godt som den kan.

Mobiltelefoner har datakvote, så extreme er litt bortkastet om man ikke er på wifi.

Telia har kommet med Music Freedom så da streamer du gratis på mobilnettet på utvalgte abonnement. Gjelder på Spotify, Tidal og Beat ?

Lenke til kommentar

Men hører man egentlig forskjell? Greit at audiofile med gullører og headsett til en månedslønn gjør det. Med hva med mannen i gata med ørepropper til kr 49,90?

 

Ehm... Ja! Selv med søppel propper plukket opp fra 3k søppeldunk i kina vil du nok høre forskjell på ubruklige 96kbps vs 256kbps pg 320kbps (som er beste Spotify tilbyr enda). Lossless (CD kvalitet etc) er bedre, men der må man gjerne også ha dyrere utstyr og god hørsel for lyd.

Lenke til kommentar

 

Dette er i bunn og grunn en utmerket løsning som ikke krever inngripen fra deg; den spiller automatisk så godt som den kan.

Mobiltelefoner har datakvote, så extreme er litt bortkastet om man ikke er på wifi.

Tullball. Du laster bare ned spillelistene når du er på wifi... Og fleste 5-6Gb abo og oppover har nå fått fri streaming av musikk fra Spotify osv alikevel.

Lenke til kommentar

96 er jo forferdelig dårlig, hører man ikke det så kan man liksågodt gå rundt med en liten lomme radio. Musikken som lages idag er så dårlig at det spiller ingen rolle for de som hører på det allikevel.

 

Jepp. Absolutt minumimum for slike tjenester burde være 192kbps. Helst mer for min del.

Nei.. Musikken idag er ikke dårlig. Skal du si at all musikk er dårlig idag er du jo enten totalt uvitende eller så hører du kun på ræva radio...?

Lenke til kommentar

Nei, jeg syns 96kbps heller burde være "low" men fortsatt et valg, da dette er litt kjekt når man har litt treig linje. 192kps dermed kunne vært "normal" og 320kbps kunne vært "high" :)

EDIT: Kan legge til at jeg ikke hører forskjell fra 192kbps og oppover faktisk, om det er noe der så syns jeg dette er vanskelig å spotte i alle fall

EDIT 2: Så syns jeg spotify kan gjøre det samme på tvers av plattformene. Hvorfor kan jeg ikke velge "Extreme" f.eks på desktop?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvorfor det ikke kommer info av låtene på display i bilens spiller når man bruker Bluetooth avspilling?

 

Fordi spilleren din ikke er kompatibel med ett eller annet via Spotify. Det funker vel om du spiller musikk nedlastet på tlf via en standard app?

Av og til kan den vise all info via Spotify, men ytterst sjelden. Når jeg brukte nedlastet musikk me Apple music da fikk jeg all info på skjermen,

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...