Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kommer snart Android O, så blir man kvitt en vanskelig å holde plasterlappet mobil forhåpentligvis:

 

 

 

The underlying architecture of Android is being revised so that low-level, vendor-specific code for supporting a device's hardware will be separated from the Android OS framework using a hardware abstraction layer known as the "vendor interface". Vendor interfaces will be required to be forward compatible with future versions of Android; due to these changes, OEMs will only need to perform their necessary modifications to the OS framework and bundled apps to update a device to a future version of Android, while maintaining the same vendor interface.

 

Denne modellen fra artikkel leveres med Android N.

Lenke til kommentar

Jeg ser veldig fram til denne adskillelsen av arkitektur og OEM-spesifikt lag, men det gjenstår fortsatt å se om brukeren egentlig får muligheten til å patche. Hvis både Google leverer oppdateringer og man får mulighet til å scrappe usikkert topplag helt, da begynner vi å snakke. Jeg skulle gjerne ha slettet mye av programvaren på min mobil, men det som skjer hvis jeg prøver er at de reverteres til første versjon av programmet... Sikkerhetshull i disse forekommer også. Men det er likevel langt viktigere at Google "får lov" til å patche egen kode, og det er jo det vi blir lovet nå. 

 

Grunn god nok til å oppgradere snart, for de som ikke trives med "Android-sikkerhetsoppdateringsnivå 1. mai 2016". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...