Gå til innhold

iPhone 8 avslørt i høyttaleroppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Peer her, skikkelig snorkenyhet akkompagnert av et (spekulativt) konseptbilde.

iPhone lanseres ca. samme tid hvert år, det er vel knapt nyhetsverdig å skrive noe om det før vi faktisk vet noe håndfast om den nye hardwaren?

For dette er vel hardware.no, og ikke dagdrømming.no jeg er på nå?

 

Det mest interessante med hele artikkelen for min del, er antydningen til at Apple ikke lenger lanserer produkter som de pleide. "Før i tida" kunne man somregel kjøpe Apple-produkter enten umiddelbart etter lansering, eller senest påfølgende uke.

At dette har endret seg med Apple Watch er spennende, og det hadde vært stilig å vite om dette er en økende trend.

 

Men, vi kan ikke risikere å ha faktisk informative artikler, kan vi vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tek.no nå er bunnen nådd. Det er utrolig hvor dypt man kan synke i jakten på klikk og oppmerksomhet.

"Blås i seriøsitet dere, gjør alt for å få klikk på vår side, penger inn framfor seriøsitet nå". Ja, ja...

 

Problemet med tek.no er troverdighet fremover. Med sterk økning i artikler som er kritikkverdige, usaklige og falske overskrifter blandet med gode artikler, så faller totaltroverdigheten.

 

Legger til dette litt etter jeg skrev det over: Jeg er nok ganske krass, men savner linker eller informasjonen som sier noe om belegget man har for å bruke "dramatiske overskrifter".

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Feenyx & plankeby: Vi publiserer som regel saker når interessante nok rykter dukker opp. Dette er tilsynelatende ikke bare et rykte, men faktisk informasjon i programvare som har kommet fra Cupertino og Apple selv. Da er det jo relativt relevant å ta med gitt at vi følger ryktene både for iPhone, Galaxy S- og Galaxy Note-modeller, samt deler av Huawei, Sony, HTC og LG-utvalget når det er spennende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så utdyp hvorfor dette er tidenes glipp da... Dette følger jo normal Apple prosedyre hvert år, at noe har "lekket ut".

Akkurat som andre overskrifter, f eks. at man fikk virus på en maskin ved å åpne en mail. Det var løgn, for man måtte åpne vedlegget.

Poenget er "klikkbait" overskrifter man ikke finner belegg for i artikkler fra tek.no. Det har økt kraftig siste året. Nå endres overskrifter av og til da, når kritikken blir for stor.

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar

plankeby: Det handler om nettopp det jeg skrev i forrige innlegg; dette kommer fra Apple selv. Selv om det som du sier er vanlig med rykter og lekkasjepåstander rundt Apple-produkter i forkant, er det høyst uvanlig at det lar seg spore hele veien hjem til Apple. Forrige gang det skjedde som jeg kan huske, var da iPhone 4 endte opp i Gizmodo-redaksjonen via en bardisk - men det begynner jo å bli noen år siden :)

 

Gitt at dette er en såpass uvanlig lekkasje, som ikke stammer fra mennesker uten navn i Kina, men tilsynelatende fra Apple selv, ville antakeligvis vinklingen ha vært noe i denne retning uavhengig av når vi publiserte den.

 

Men det gjelder denne spesifikke saken. Vi tar med oss inputen på generelt grunnlag - mer clickbait og overskrifter som det ikke er belegg for er i utgangspunktet ikke noe vi ønsker. Vinklinger og saker diskuteres fortløpende i redaksjonsmøtene, så det prøver vi å unngå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det den gang sånn at tek.no som alle andre bedrifter er avhengig av inntekter, og da er det dessverre slik at enkelte saker statistisk sett genererer en del mer trafikk. Denne typen saker er altså helt nødvendig for å kunne opprettholde en redaksjon som kan produsere niche-saker. 

 

Det er altså i alles interesse at tek.no av og til publiserer iphone-rykter så lenge det genererer mer inntekter enn langt mer tidkrevende saker som ikke treffer et like bredt publikum.

 

Det er altså ikke verre enn å se på det som en annonse som du kan la være å trykke på. Dersom du ikke er vant til å se annonser fordi du bruker ad-block, så gratulerer, du er grunnen til at denne typen saker i det hele tatt er blitt nødvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns ikke denne artikkelen var så "snorkenyhet" egentlig. Det har vært veldig mange forskjellige rykter om hvordan iphone 8 vil se ut uten noe særlige/solide bevis at man har blitt lei av "rykte-artikler".

 

Men det er faktisk bare nå det har dukket opp et solid bevis på hvordan iphone 8 vil se ut, og det syns jeg faktisk er spennende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå gjentar jeg meg selv litt. At tek.no nå tar for seg alt mulig er en utvikling man kan mene det ene eller andre om.

 

Mitt fokus er at man bør ha fokus på troverdige overskrifter og utdype litt når man bruker "dramatiske overskrifter".

Andre artikler har hatt overskrifter som kan skape oppmerksomhet og mye klikk, men ved lesing av artikkelen så ser man at overskriften er "falsk", altså uten belegg i artikkelen.

Overdreven bruk av sensasjonsord gjør også at artikler blir dårlige.

 

Det er den gode balansen mellom å få maks med klikk uten å undergrave artikkelens innhold ned feil/overdrevet overskrift.

 

Da skal jeg la vær å avspore mere denne tråden om Apple.

Det er jo påfallende hvordan ting "lekker ut" en viss tid før hver lansering hos Apple . Å bevisst lekke ut noe, er den beste markedsføring.

 

Mulig jeg er treg i oppfattelsen, men jeg forstod ikke ut fra teksten hvorfor dette var "tidenes glipp fra Apple" (overskriften).

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns ikke denne artikkelen var så "snorkenyhet" egentlig. Det har vært veldig mange forskjellige rykter om hvordan iphone 8 vil se ut uten noe særlige/solide bevis at man har blitt lei av "rykte-artikler".

 

Men det er faktisk bare nå det har dukket opp et solid bevis på hvordan iphone 8 vil se ut, og det syns jeg faktisk er spennende.

Solid bevis på hvordan den vil se ut? En tofarget og rimelig generisk skisse spørr du meg...

Lenke til kommentar

 

Syns ikke denne artikkelen var så "snorkenyhet" egentlig. Det har vært veldig mange forskjellige rykter om hvordan iphone 8 vil se ut uten noe særlige/solide bevis at man har blitt lei av "rykte-artikler".

 

Men det er faktisk bare nå det har dukket opp et solid bevis på hvordan iphone 8 vil se ut, og det syns jeg faktisk er spennende.

Solid bevis på hvordan den vil se ut? En tofarget og rimelig generisk skisse spørr du meg...
Ja men man klarer jo fint å se hvor utrolig lite pen den blir, ut i fra skissen. Den relativt tykke rammen rundt var jo mildt sagt stygg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem bryr seg .velkommen etter apple .kommer vel med et nytt middens batteri ,å middels bra kamera .flott en vare så koster 5000mer får en logo .nei venter heller på huawei mate 10

 

 

Middels batteri? Batterilevetid er jo helt avhengig av brukermønster. iPhone / iOS har tradisjonelt hatt veldig solid standbytid og bra batteritid ved nettsurfing (Safari), men har generelt sett scoret svakere ved aktiv bruk av apper osv.. Noe som jo gjerne skyldes at Apple har batterier som er fysisk mindre enn de fleste av konkurrentene med ditto lavere batterikapasitet.

 

Så da er jo spørsmålet om ekstra god standbytid og bedre batterilevetid ved nettsurfing er det som er viktigst for ditt brukermønster, eller om det er viktig med bedre batteri ved mye aktiv bruk. Her er jo folk veldig forskjellige.

 

 

Nå tror jeg uansett de færreste kjøper mobiltelefon basert på hvorvidt telefonen holder i en dag, eller to dager, eller kanskje til og med to og en halv. De kjøper vel oftere basert på hva de er kjent med, komfortabel med og hva de rett og slett foretrekker hva gjelder programvare og hvordan det eventuelt måtte integrere med hva de har av øvrige produkter og løsninger.

 

 

Kamera bruker jeg fryktelig sjeldent, men samboer tar bilder over en lav sko. Vil påstå at det å klassifisere iPhonekameraet som "middels" er å dra strikken veldig langt. iPhone 7 ligger inn med en score på 86 inne hos dxomark hvorav den beste telefonen har en score på 90. De fleste andre toppmodellene ligger inn med en score på 87-88. Det er med andre ord relativt små forskjeller fra en iPhone 7 og opp til det de klassifiserer som den beste på markedet. Og de ser faktisk ikke ut til å ha testet iPhone 7 Plus av en eller annen grunn.

 

 

Huawei har P10 med en score på 87, og Mate 9 med en score på 85. Altså rett over og rett under iPhone 7 og jeg vil vel tro at en iPhone 7 Plus hvertfall ikke hadde endt opp med noen lavere score sammenlignet med iPhone 7.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...