Gå til innhold

Nå skal LG gjøre OLED til allemannseie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Få prisen ned på 77" Oled Lg...

 

Blir iallfall å koste 50 000 kr, og det på salg. :) De som har råd til sånt, bryr seg ofte ikke særlig om hva ting koster.

 

Men gøy med prisreduksjon på OLED!

50000? da hadde jeg kjøpt en i dag... vi desverre langt unna den prisen enda om det blir nærmere 100 000 så er vi heldige i Norge på salg.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig man får på tver når prislappene vokser seg milevis lange? Trodde at en tv til 15, kanskje 20k var "endgame" helt til nye modeller kom. Er det størrelsen det går på kanskje? Eller får kurver, smartfunksjon, mobiltilkobling etc når prisen stiger

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Det er ikke det at andre produsenter ikke er ivrige etter å adoptere OLED, det er det at det finnes to selskap i verden som kan lage OLED. Og det ene selskapet har patent for WOLED, som gjør at de kan lage TVer mye bedre enn det andre. Så istedenfor å selge dårligere OLED TVer til høyere pris, så selger de LCD.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig man får på tver når prislappene vokser seg milevis lange? Trodde at en tv til 15, kanskje 20k var "endgame" helt til nye modeller kom. Er det størrelsen det går på kanskje? Eller får kurver, smartfunksjon, mobiltilkobling etc når prisen stiger

 

Du får bedre paneler. Mer lyssterke, mer kontrast (ikke OLED da), mer riktigere farger, større fargespektrum osv. Eksempelvis finnes det 3 hovedtyper lag i paneler for å sende elektriske signaler som endrer pikslene(TFT). Disse kommer til forskjell pris.

 

På LCD har ofte billigere TVer kantbelysning, mens de aller dyreste ofte har full bakgrunnsbelysning (selv om full bakgrunnsbelysning ikke burde koste så mye ekstra).

 

Og som alltid med det som er veldig dyrt, så er det en del ekstra å betale bare for å ha det beste. Mer fancy design slik at folk ser hvor ny og dyr TVen din er koster og mer. Men dyre TVer er aldri verdt det i forhold til hva du får, slik som med mye annen elektronikk (Du kan si en dyr vaskemaskin er verdt det, da den har mye høyere kvalitet og varer lengre).

 

Og det vil alltid være bedre over tid å kjøpe flere billigere TVer over kort tid, en en dyr over lengre tid da i motsetning til vaskemaskin så går utviklingen for TV raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Såpass ja.

 

Ja jeg har klart meg med min som jeg kjøpte for 6 år siden. Den er dum som et brød men med hjelp av chromecast gjør den det samme som dagens tver  :)

Tror ikke den får HDR, 4K, perfekt sortnivå eller 1000 nits lysstyrke av en Chromecast.  :tease:

 

Hva vet du om det?  :tease:  :tease:

Lenke til kommentar

Modig av LG. Håper de holder tritt med Samsung på markedsføring. Plasma var et godt eksempel på at du ikke bare trenger god pris og overlegen bildekvalitet for å overleve.

La meg påpeke at det var LG og Samsung som i realiteten vant mot plasma og kom ut av det som de store vinnerne.

 

Heller ikke akkurat modig. De bygger fabrikker for å møte forespørsel. Så om vi ikke har all tilgang til informasjon kan vi egentlig ikke si om det er modig å gjøre det, eller dumt å ikke gjøre det. Og jeg tror det er rimelig lav sannsynlighet for at fabrikken ikke blir brukt.

Lenke til kommentar

Noe som aldri blir nevnt om OLED- TV'er er holdbarheten til panelene. Hva er levetiden for et OLED panel på 55" f eks?

Plasma Tven min fra 2005 fungerer helt utmerket enda.

Vel folk sier levetiden er dårlig for OLED. Folk sa levetiden var dårlig for plasma. Du har en plasma fra 2005. Du sier den fungerer helt utmerket. Så der har vi vel svaret.

 

OLED teknologi er og forskjellig. Samsungs mobilpaneler har i praksis ingen problemer med holdbarhet. LG har hatt mer med sine TV paneler, men for de aller fleste vanlige TV formål så tviler jeg på at du kommer til å se noe. Men om du viser statisk det samme bildet utrolig mye, så tror jeg nok du skal få til å få innbrenning, men det gjør du med plasma og så. Og OLED kommer til å langt overgå plasma, og har på mange områder allerede gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...