Gå til innhold

iRobot vil selge dataene robotstøvsugeren samler inn hjemme hos deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli litt mye nå føler jeg. IoT kan være greit i noen tilfeller, men for det meste er det ikke viktig for meg. Jeg trenger ikke et kjøleskap som minner meg på å kjøpe melk, eller å fjernstyre vaskemaskin. Å ha en robotstøvsuger som er online er heller ikke viktig. Den jeg har kan startes når jeg går ut døra så tømmer jeg når jeg kommer hjem. Hadde aldri gitt slike dingser tilgang i brannmuren. Trenger jeg ny firmware så klarer jeg å laste ned og installere manuelt. 

 

Å ha en støvsuger med tilgang til nettet som skal selge noe som helst om meg er ikke aktuelt. 

Endret av bojangles
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Den passasjen som nevnes på slutten i artikkelen gir vel ikke iRobot anledning til å gjøre hva de vil, den regulerer håndtering av brukerdata i tilfelle eierskap av selskapet og dermed brukerdata overføres til noen andre, det betyr ikke at iRobot kan dele brukerdata med 3.

 

Det er viktig å ha fokus på slike ting, men det er også viktig å ha tunga rett i munnen slik at diskusjonen går på riktig grunnlag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den passasjen som nevnes på slutten i artikkelen gir vel ikke iRobot anledning til å gjøre hva de vil, den regulerer håndtering av brukerdata i tilfelle eierskap av selskapet og dermed brukerdata overføres til noen andre, det betyr ikke at iRobot kan dele brukerdata med 3.

 

Det er viktig å ha fokus på slike ting, men det er også viktig å ha tunga rett i munnen slik at diskusjonen går på riktig grunnlag.

 

Du tar feil. Les hele sitatet. Det myldrer av smutthull. De kan foreta en omorganisering eller selge en aksje til amazon og vips....

Lenke til kommentar

Deling av data fra utstyr i hjemmet er et tema fremover, snart er det bare den elektriske boksåpneren (for de som har det) og brødristeren som ikke er online.

Regler og vilkår forandres jo også med tiden og aktuelle land. At vilkår for bruk av en tjeneste eller vare endrer seg dynamisk er vi jo blitt vant til nå.

Det har jo vært tema at vilkår og forbehold nå er så omfattende at folk ikke orker å lese alt.

Med mobil, pulsklokke og annet i hjemmet, så er det ikke mye igjen som ikke kan spores om deg og din livsstil/hverdag.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Nå er kart funksjonen ikke alt for nøye og sliter litt med stoler og andre ting som kan stå i veien og den har ikke noen form for innbygd måte og vite hvordan rommet egentlig ser ut annet en hvor langt den har kjørt i en retning så hvis den blir hengende fast i en i en terskel eller noe slikt så kan det hende at du får en lang gang mellom to rom som er helt inntil hverandre. Leiligheten min har tendens til å få noen kvadratmeter ekstra mellom rommene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...