Gå til innhold

TEST: OnePlus 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg skulle gjerne ha sett at TEK nevnte *mobilfunksjonaliteten* i sine anmeldelser av mobiltelefoner.

Dette er helt vesentlige egenskaper for en del mobilbrukere, mye mer relevante enn syntetiske benchmarks av grafikken.

 

Eksempler på ting som ikke nevnes, men som kan være interessant informasjon:

 

Har den HD-voice i 2G? (støttes av Telenor)

Har den eller vil den få 4G-tale og Wi-Fi-tale? (støttes av Telenor og Telia)

Hvilken Carrier Aggregation versjon støttes i norske nett?

Endret av mandela
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kinadritt er og blir kinadritt. Litt billigere, men alltid litt dårligere. Kamera, lyd, ett eller annet. Du får hva du betaler for.

Har du i det hele tatt testet disse "kinatelefonene"?

 

OP3 ble lovpriset I alle tester, OP3T ble det samme og så la gt ser det veldig lovende.

 

Jeg har de siste 5 årene hatt over 7 telefoner fra alle de store produsentene (Samsung, Htc, Sony, Huawei) med unntak av Apple. Har også hatt OP3 i et år og en Op5 på vei. Er ingen telefon jeg har vært mer fornøyd med enn Op3 min, og det er selv om jeg ikke tar prisen med i beregningen. Kunne glatt betalt 7000,- for telefonen og fortsatt sittet igjen med samme konklusjon.

 

Greit kameraet på OP5 er marginalt dårligere enn toppmodellene, men vi snakker om en Dx0 score blandt top 5, bare slått av U11, S8 og et par til.

 

Speakeren henger ikke helt med heller, men det er en bagatell i mine øyne.

 

Kjappeste telefonen jeg har vært borti hands down, mer responsiv stort sett alt annet, ladingen er også betydelig kjappere enn konkurrentene og batterilevetiden er på høyde med andre flaggskip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har de siste 5 årene hatt over 7 telefoner fra alle de store produsentene (Samsung, Htc, Sony, Huawei) med unntak av Apple. Har også hatt OP3 i et år og en Op5 på vei. Er ingen telefon jeg har vært mer fornøyd med enn Op3 min, og det er selv om jeg ikke tar prisen med i beregningen.

5 år er veldig lenge i mobilverden, mobiler har blitt virkelig gode bare i det siste året vil jeg si, med lansering av Samsung S7 og tilsvarende. 5 år siden hadde vi HTC One S og Samsung S3 kjørende Android 4.0.4. Det er mye lettere å bli fornøyd med en telefon i dag enn for noen år siden.
Lenke til kommentar

Kinadritt er og blir kinadritt. Litt billigere, men alltid litt dårligere. Kamera, lyd, ett eller annet. Du får hva du betaler for.

 

Å kalle Oneplus Kinadritt er vell sterkt overdrevet. Ytelsemessig så er jo mobilen helt øverst i toppsjiktet per dags dato.

Har Oneplus 3t å er den beste telefonen jeg har testet overall.

Grunnen for at de ikke kommer til pluss maaange andre ukjente gode mobilprodusenter er jo for at Samsung og iPhone er for store, så det blir vanskelig å komme seg inn på markedet i disse trakter, noe som er veldig synd. Mange går glipp av en kjempetelefon. Det er min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kinadritt er og blir kinadritt. Litt billigere, men alltid litt dårligere. Kamera, lyd, ett eller annet. Du får hva du betaler for.

Ta et dypdykk og se hvor de enkelte komponentene som tilsammen utgjør telefonen er laget. Telefonen er kanskje satt sammen i Kina, men komponentene er fra Tyskland, Japan, Korea m.m. og er ikke mer kinatelefon enn f.eks Iphone som også er sammensatt i Kina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har de siste 5 årene hatt over 7 telefoner fra alle de store produsentene (Samsung, Htc, Sony, Huawei) med unntak av Apple. Har også hatt OP3 i et år og en Op5 på vei. Er ingen telefon jeg har vært mer fornøyd med enn Op3 min, og det er selv om jeg ikke tar prisen med i beregningen.

5 år er veldig lenge i mobilverden, mobiler har blitt virkelig gode bare i det siste året vil jeg si, med lansering av Samsung S7 og tilsvarende. 5 år siden hadde vi HTC One S og Samsung S3 kjørende Android 4.0.4. Det er mye lettere å bli fornøyd med en telefon i dag enn for noen år siden.

 

 

Det er helt riktig, går jeg lengre tilbake har jeg naturligvis hatt flere telefoner også, tok 5 år ettersom det er et "rundt" tall og for og belyse det faktum at jeg har et mer enn gjennomsnittlig høyt "forbruk" av telefoner. Gå 6 mnd tilbake satt jeg med en S7 Edge og Op3 i hånda, kunne fint ha brukt S7 Edge som en "daily driver" men valgte Op3 da jeg var mer fornøyd med den.

 

Anyway faktum er det at det er lite som skiller flaggskipene fra de store som Samsung, HTC, Sony osv og flaggskipene fra de langt mindre som Oppo og OnePlus feks, med unntak av OS'et som ligger på toppe. Sett bortifra Stock Android er det få som har et mer "rent" os enn OnePlus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er Oneplus på å oppdatere mobilene sine? Er de raske og hvor lenge bruker de å støtte en modell.

 

Jeg har en Oneplus 3t og har valgt å kjøre beta programmet. Til nå har jeg fått minst en oppdatering hver måned. Hvordan støtten blir nå som op5 kommer på markedet, vil vise seg. Vet at OP2 mistet støtten fort da op3 kom.

Lenke til kommentar

mandela + C1FNAQWN: -> Det er der. Side 2.

 

Det er forholdsvis sjelden nevnt på side 1, fordi det er det som skiller telefonen fra resten som regel havner. Relativt få telefoner skiller seg tydelig ut den ene eller den andre veien på grunnleggende mobilfunksjonalitet i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Hvordan er Oneplus på å oppdatere mobilene sine? Er de raske og hvor lenge bruker de å støtte en modell.

Nå har de bare lansert totalt sett 4 mobiler. One, Two, X og 3(T), men vil påstå at de er passe dårlige på oppdateringer når de ikke klarer å oppdatere de få mobilene de har.

 

One fra 4.4.2 til 6.0.1

Two fra 5.1 til 6.0.1

X  fra 5.1.1 til 6.0.1

3T fra 6.0.1 til 7.1.1

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stemmer det at mobilen kommer med en påsatt skjermbeskytterfilm fra før? Hvordan er kvaliteten på den sammenlignet med de man kan få tak i ellers? Har planer om å kjøpe den når jeg er i Hong Kong. Lurte på om sånn reiseadapter som man får her i Norge vil fungere på rask lading?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...