Gå til innhold

FEATURE: De største kanselleringstragediene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Om man skal snakke om de største tragediene kommer man ikke utenom Fable Legends. Spillet var allerede blitt en av tidens dyreste spillproduksjoner da det ble kansellert. Spillet var blitt så dyrt at man trolig aldri ville tjene inn igjen pengene. En annen stor tragedie må da være Star Wars 1313, som kanskje ikke ble kansellert grunnet økonomi eller dårlig kvalitet, men bare fordi de nye Star Wars-eierne ikke ønsket å lage spill in-house. 

 

 

Lenke til kommentar

Hva var dette Silent Hills for noe? Jeg prøvde å se på en walkthrough av en demo av spillet, men hva går spillet ut på? Er det bare å gå gjennom korridorer for å bli skremt?

 

Ikke akkurat voldsomt imponerende gameplay...

 

P.T var ment som en spillbar "engine" trailer. Det skulle vise konsepter for spillet og muligheter for å skremme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke et ord om Fallout 3? Mmmkay. Blir vel litt useriøst å ikke ha den med?

 

- Baldur's Gate 3?

- Sam & Max: Freelance Police?

- Den ekte Beyond Good & Evil 2 er enda en opplagt kandidat.

 

Nesten fristet til å ha med Full Throttle 2 også, men det vi fikk se av den så ikke veldig bra ut....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lord of the Rings: The White Council

 

Etter å ha blitt introdusert for alvor for rollespill med Oblivion i 2006, husker jeg at jeg gledet meg som en unge da jeg leste om EA's lignende prosjekt i Tolkiens verden. Fikk dessverre aldri sett noe til det, men jeg håper fortsatt den dag i dag at et lignende spill er på trappene. Spesielt når vi vet hvor populære åpen-verden spill er i dag. Det ville rett og slett vært en gullgruve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil bare føye til Everquest Next / Landmark - hadde STORT potensiale, spilte fra alfaen, så plutselig sveipet Daybreak Studios inn og kjøpte opp/la ned hele greia - så det ble ikke noe. Det verste er at akkurat dette ble advart om på forhånd, at Daybreak Studios kommer til å gjøre akkurat dette. Fullstendig forkastelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hm, lurer på hva det var jeg spillte når jeg spillte det jeg trodde var fallout 3 :/

Har jeg tatt så feil, eller har du tatt valium?

 

Black Isle, teamet som lagde de to første spillene i serien, var i gang med en ny oppfølger, altså Fallout 3, da studioet ble lagt ned. Spillet skal angivelig nesten ha vært ferdigutviklet. Bethesdas sin versjon av Fallout har lite til felles med de to orginalene.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Van_Buren_(video_game)

Endret av Slettet-NIoHlfL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen andre som kan nevnes:

 

1. Doom 4, selvsagt med John Carmack i spissen. Var en stund ment å bli scripted i stil med Call of Duty, men det bleraskt endret til mer "klassisk Doom". Dessverre ble hele greia skrotet og erstattet med rebooten. Riktignok er rebooten utrolig bra, men likevel.

 

2. Rainbow Six: Patriots. Kunne glatt ha vært like bra som de første spillene, men ble kansellert til fordel for den PvP-greia.

 

3. Star Wars: Battlefront 3. Var i utvikling i to år, og sånn ca 99% ferdig da det ble kansellert.

 

4. World of Darkness. Tenk deg EVE Online, bare satt på jorden med vampyrer og alt det der, så har du WoD i et nøtteskall. Sterk fokus på communityet, med spillerdreven økonomi osv, akkurat som i EVE Online.

 

5. Fallout Online. Var i utvikling fra 2009 til 2012 av Interplay Entertainment, folkene bak de første Fallout-spillene. Men så kom Bethesda og kjøpte franchisen, så da var det kroken på døra for Fallout Online. :(

Lenke til kommentar

Jeg kommer faktisk ikke på et eneste spill som jeg venta på som ble kansellert. Jeg er sikker på det er noen. Men ingen navn propper opp i hode mitt.

 

Er flere spill jeg kunne ønske kom. Men ingen av de var i produksjon.

Spill som Hidden & Dangerous 3. Vietcong 3. Star Trek Bridge commander 2.

Lenke til kommentar

 

Fortsatt sint på meg selv fordi jeg slettet P.T. 

Hvorfor? Du kunne ikke ha solgt det dyrt uansett. Å gå rundt i den gangen ørten ganger var jo ikke sååååå moro.

PS! jeg har det, du kan få komme her å spille det for 100 kroner timen

 

Fordi det var et skrekkspill (eller en demo om du vil) som faktisk gjorde meg redd. Det var nok ikke gøy hvis du spilte det i mange timer uten å skjønne eller slå opp hvordan du kom deg videre, men det var sinnsykt creepy mens det varte.

 

Forresten, så har PS4-konsoller med P.T. fortsatt installert gått for mer enn man skulle trodd på Ebay. 

Det som var like skummelt som selve spillet var hvordan det forsvant uten forvarsel eller spor fra PSN over natta. 

Paranoid som jeg er, har jeg stort sett kjøpt fysiske spill til PS4 etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...