Gå til innhold

Huawei avslører Honor 9 – oppfølgeren til fjorårets beste budsjettmobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du stikker kablene INN i forsterkeren på et hjemmekinoanlegg også, er det en høyttalerinngang?

Ja hvorfor ikke? Det kommer helt an på om man ser på det som et hull man skal/kan sette noe inn i, eller om man tenker på hvilken vei signalet går. Minijackpluggen i telefonen fører både signal til høyttalerne og fra mikrofonen, så om du er opphengt i signalretning er den er strengt tatt både en inn-og utgang.

 

Det er ingen som ikke skjønner hva der er snakk om, og å klage på om man kaller det inn- eller utgang i hver eneste artikkel det bli brukt tilfører ikke annet enn å vise at man er en kverulant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du stikker kablene INN i forsterkeren på et hjemmekinoanlegg også, er det en høyttalerinngang?

Nei.

 

Du stikker minijacken inn i telefonen.

 

Det er ikke høytalerinngang. Du putter ikke høytaleren inn i forsterkeren.

 

Din tøysekverulant! :p

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Nå er det du som kverulerer, det er ingen forskjell på å stikke inn en høyttalerkabel eller en minijackkabel, de e begge medium for å overføre lyd til en høyttaler.

Jeg gjorde det med en ertesmiley.

 

Og jeg er enig. Kabel er kabel.

 

Men i artikkelen står det minijackinngang. Altså en inngang for minijacken.

 

Og da måtte jeg kommentere svaret ditt med at det ikke heter høytalerinngang på en forsterker. Nei, det gjør ikke det, for du putter ikke høytaleren inn i forsterkeren.

 

Men du kan kalle det en høyttalerkabelinngang. Om du vil være sær.

 

Å forklare sine morsomheter er like døvt på Internett som I rl.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...