Gå til innhold

SNIKTITT: Kingdom Come: Deliverance


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et spill jeg virkelig gleder meg til, men jeg håper de ikke har gått i realisme-fella ved å fokusere så mye på å gjøre det realistisk at de har glemt å tenke på at gameplay først og fremst skal være morsomt og intuitivt. Det er et utall "realistiske" historiske spill der ute som er utrolig krøkkete å spille, samtidig som f.eks. Dynasty Warriors er alt annet enn historisk korrekt men veldig morsomt å spille. Det som passer best for et spill av denne typen er et kampsystem som i Dark Souls eller The Witcher (men altså uten magi).

Lenke til kommentar

"Mer enn bare Skyrim uten magi"

Ettter min mening er det spillet totalt blottet for Magi, dette startet når Bethesda fridde til massene med Oblivion å startet å lage generiske rpg i en verden er ingenting har konsekvenser å du kan bli hva du vill når du vill uten å måtte tenke eller kjempe for det osv osv osv ...

Så grunnen til å svare i det hele tatt er at jeg har forstått det er ytterst få av anmeldere jeg faktisk er enig med, som igjen fører til at det egentlig ikke er noe vits for meg å lese artiklene, for mange ganger jeg brent meg på spill der jeg har trodd på anmelder å spiller viser seg å være spill som tja Skyrim

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg kickstarta dette spillet, så gleder meg,

 

Prøvde betaen, var egentlig ikke spillbart i det hele tatt. 

 

Får å skvise ut 30fps måtte alt ned på medium(men selv da så spilet tidvis drit bra ut) Det jeg likte best er realistisk størrelse på verden, i de fleste open world spill er alt skvisa sammen, i Witcher ser du et fjell mange mil unna, men tar deg nøyaktig 2 minutter å ri dit. 

 

I betaen skulle jeg finne et skjulested i et skogholdt ved å følge hint, og det var faktisk et ekte skogholdt, Tok meg mange mange minutter å vandre rundt der, gikk meg vill flere ganger greide jeg også. Så dette likte jeg. Verden virker mer virkelig. 

Lenke til kommentar

Huff, det hørtes ikke gøy ut. Jo mer realistisk de vil gjøre spillet, jo mer tror jeg det ender opp som et skikkelig nisjeprodukt, kun for spesielt interesserte.

 

Enorme tomme områder er noe av det kjedeligste som finnes. Kan ikke tro at mange vil like å løpe/ri i en hel faktisk dag for å komme seg fra en landsby til den neste. Den typen realisme får man nok av i virkeligheten, trenger den ikke i spill også. Trenden med å gjøre ting stort, bare for at det skal være stort, er jeg så lei av. Det er et problem i Skyrim, og det er et gigaproblem i Breath of the Wild.

 

Har du ikke nok nytt innhold å fylle plassen med, da er det en plass du egentlig ikke trenger. Det er min mening.

 

Dette er et spill jeg virkelig gleder meg til, men jeg håper de ikke har gått i realisme-fella ved å fokusere så mye på å gjøre det realistisk at de har glemt å tenke på at gameplay først og fremst skal være morsomt og intuitivt. Det er et utall "realistiske" historiske spill der ute som er utrolig krøkkete å spille, samtidig som f.eks. Dynasty Warriors er alt annet enn historisk korrekt men veldig morsomt å spille. Det som passer best for et spill av denne typen er et kampsystem som i Dark Souls eller The Witcher (men altså uten magi).

Dynasty Warriors har jo en del historisk korrekte elementer, som personer, steder og slag, men ser poenget ditt. Alt annet, og spesielt gameplay er fri fantasi, som også gjør at det er gøy.

 

Ut fra det som beskrives høres det mer ut som at kampsystemet går i retning av det du finner i For Honor, og det kan jo bli bra. Spent på å se hvor godt det utføres.

Lenke til kommentar

Områdene er ikke tomme. Var flere fiender der. Men skogholdtet besto ikke av 30 trær.

De fikk inn over 4 millioner pund i kickstarter. De viste hva de ga penger til. Ikke så mye niche over det. Spillet er mye mer tilgjengelig enn feks Arma og det har en drøss med spillere.

 

Selv kampsystemet (fra betaen) var bra. Men det funket bare i kamper på på 1 vs 1 eller 1 vs 2. I større kamper blir det mount & blade stil. Masse random hakking med div våpen. (Game of thrones the game) Håper de har fiksa det i det komplette spillet.

Lenke til kommentar

Dette er et spill jeg virkelig gleder meg til, men jeg håper de ikke har gått i realisme-fella ved å fokusere så mye på å gjøre det realistisk at de har glemt å tenke på at gameplay først og fremst skal være morsomt og intuitivt. Det er et utall "realistiske" historiske spill der ute som er utrolig krøkkete å spille, samtidig som f.eks. Dynasty Warriors er alt annet enn historisk korrekt men veldig morsomt å spille. Det som passer best for et spill av denne typen er et kampsystem som i Dark Souls eller The Witcher (men altså uten magi).

 

Det er akkurat hva de har gjort. Dette er mer en middelalders simulator med RPG elementer. Ikke forvent storslått gameplay.

Lenke til kommentar

 

Dette er et spill jeg virkelig gleder meg til, men jeg håper de ikke har gått i realisme-fella ved å fokusere så mye på å gjøre det realistisk at de har glemt å tenke på at gameplay først og fremst skal være morsomt og intuitivt. Det er et utall "realistiske" historiske spill der ute som er utrolig krøkkete å spille, samtidig som f.eks. Dynasty Warriors er alt annet enn historisk korrekt men veldig morsomt å spille. Det som passer best for et spill av denne typen er et kampsystem som i Dark Souls eller The Witcher (men altså uten magi).

Det er akkurat hva de har gjort. Dette er mer en middelalders simulator med RPG elementer. Ikke forvent storslått gameplay.

Det er ikke en simulator. Det er et historie drevet RPG. Men med en realistisk verden rundt.
Lenke til kommentar

Jeg tenker at dette er en for stor satsning til at spillet kan være tenkt som et nisjeprodukt. Det må ha en bred appell og da må gameplayet være morsomt også for den store massen av gamere som ikke har inngående kjennskap til 1400-tallets militærhistorie.

 

Forutsatt at de fikser dialogen så tenker jeg at dette er hva suksessen til dette spillet vil stå og falle på. De må klare å finne den rette balansen mellom autentisitet og underholdende gameplay. Klarer de ikke det blir dette en flopp.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at dette er en for stor satsning til at spillet kan være tenkt som et nisjeprodukt. Det må ha en bred appell og da må gameplayet være morsomt også for den store massen av gamere som ikke har inngående kjennskap til 1400-tallets militærhistorie.

 

Forutsatt at de fikser dialogen så tenker jeg at dette er hva suksessen til dette spillet vil stå og falle på. De må klare å finne den rette balansen mellom autentisitet og underholdende gameplay. Klarer de ikke det blir dette en flopp.

 

Jeg tror det største problemet blir ikke noe gameplay messig saker, men at de skal ro dette spillet i land på under 1 år.

Cryengine ser ut til å ha en del svakheter her og der, Spilelt er open world som er ekstremt utsatt for bugs. Selv om jeg kickstarta har jeg sluttet å være invisert i dette spillet. Da jeg tror det er 50/50 for at spillet kommer ut i nesten uspillig tilsand. Bugs, dårlig optimalisert, eventuelt at de har gjort noe med spillet cryengine ikke er laget for, og spillet vil være delvis ødlagt på et grunnlengede nivå.  Og som jeg vente, kamp mekanikken slutter å fungere så fort det blir mer enn 3 involvert i en kamp, da går spillet  fra å være taktisk og bra til å minne om "store" slag fra Obilvion og Skyrim. Du vet der alle NPC løper rundt som hodeløse kyllinger og slår på hverandre i en gedigen cluster fuck. Det håper jeg de har fiksa.

 

 

Det jeg har sett av historien vil den være flott, settingen er flott enten du kan noe om Bohemia 1415 eller ikke. Gameplay enten det er kamp eller, sniking eller dialog virker alt bra. 

Lenke til kommentar

Jeg vet og har lest artikler fra både Kingdom Come: Deliverance utviklerne og Star Citizen utviklerne, der de har hjulpet hverandre med enkelte teknologier innen Cryengine. Men det er mange år siden jeg leste det. Hvor mye det har hatt betydning for hvordan sluttproduktet blir får vi bare vente å se på.

 

Source: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/13577-Kickstarter-Kingdom-Come-Deliverance

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...